کد خبر: ۳۰۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 22 September 2016
تابناک / رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از بازدید بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر گردشگر از سواحل شهرستان خبر داد.

پردل امیری نژاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، اظهار کرد: قابلیت های گردشگری بندر مرزی بسیار با ارزش است و دارای تنوع بسیار زیاد می باشد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری شهرستان در چند بخش از قبیل توریسم طبیعت، توریسم اقتصادی، توریسم مذهبی و توریسم سلامت تقسیم شده است که بررسی ها نشان می دهد، با ارائه طرح های متنوع، همه این بخش ها قابل توسعه می باشد.

امیری نژاد با بیان اینکه سواحل شهرستان به دلیل همجواری با مناطق جنگلی، بیشتر مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد، افزود: با توجه به آمارهای دریافتی از رابطان آمار نهادها و ادارات مختلف، در چهار ماه گذشته (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) شاهد حضور جمع کثیری از گردشگران در سواحل، طرح های سالمسازی و سایر مناطق مرتبط با دریای خزر بودیم.

وی توضیح داد: با جمع بندی آمار مربوطه، بالغ بر 3 میلیون و 798 هزار و 784 نفر، با حضور در سواحل از تأسیسات گردشگری و محوطه های طرح های ساحلی، از نعمت خدادادی دریا استفاده کرده اند که بیشترین سفر در تیرماه و سپس مرداد ماه ثبت شده است.

وی بیشترین میزان حضور گردشگر را در میان سه طرح سلامت دریای سفیر امید، صدف و لوندویل، متعلق به ساحل سفیر امید عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت بالغ بر 854 هزار و 162 نفر از طرح های سلامت دریا در این شهرستان بازدید کرده اند که از این تعداد بازدید کننده، 135 هزار و 699 نفر در این سه طرح اقامت شبانه داشته اند.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا به چگونگی آمارگیری رابطان طی مدت مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر سه طرح مذکور، سواحل مناطقی از قبیل گمرک، شریعتی، اردوگاه ورزشی، محوطه پشت بازار بزرگ ساحلی، جنوب اسکله، اراضی پشت نیروی دریایی و رحیم محله، جنوب طرح لوندویل، آقاخان محله، خلج محله بالا و پایین، شیلات و قره سو تحت نظر آمارگیران قرار داشتند.

وی تصریح کرد: سواحل یکی از مهمترین مناطق جذب گردشگر در جهان محسوب می شوند که با تقویت و فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد زیر ساخت ها، تأسیسات و تجهیزات لازم برای توسعه گردشگری دریایی می توان سود بسیاری را از این طریق کسب کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: با تحلیل آمار گردشگران این نیاز احساس می شود که ایجاد طرح های سالم سازی جدید و ایجاد مجتمع های تفریحی برای گردشگران در سواحل دریا از اولویت ها می باشد تا ضمن توسعه گردشگری اقتصادی، شاهد اشتغال جوانان و ماندگاری میهمانان در سطح شهرستان باشیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و یکی از مهمترین مناطق گردشگر پذیر استان گیلان و در میان 20 شهر گردشگر پذیر کشور می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار