کد خبر: ۳۰۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 22 September 2016
تابناک - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب در نرم افزار پیام رسان تلگرام در شهرستان های رشت و صومعه سرا خبر داد.

به گزارش عصر چهارشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های رشت و صومعه سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه آنان در تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب در تلگرام که زنی 48 ساله و مردی 40 ساله اهل و ساکن رشت و مردی 37 ساله اهل و ساکن صومعه سرا بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
 
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کردند و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت و صومعه سرا ارجاع شد.
وی با یادآوری ماده های 16 ، 17 و 18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای که مطابق آنها، مجازات هایی برای متخلفان این حوزه در نظر گرفته شده، گفت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار