کد خبر: ۲۹۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 21 September 2016
تابناک / سال تحصیلی جدید در مدارس استان گیلان همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان و نواخته شدن زنگ شکوفه ها آغاز شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: آخرین روز از شهریور ماه هرسال همزمان می شود با شور و شوق حضور نوآموزانی که نخستین گام های علمی خود را با پا نهادن به کلاس اول برداشته تا لذت کسب علم و دانش را تجربه کنند.

امسال نیز همچون سال های گذشته شروع سال تحصیلی جدید با حضور زودتر دانش آموزان کلاس اولی در مدارس سراسر کشور همراه بود و در گیلان نیز همچون سایر نقاط کشور، سال تحصیلی جدید با نواخته شدن زنگ شکوفه ها آغاز شد.

آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۳۱ هزار کلاس اولی در مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان صبح چهارشنبه با حضور در مراسم جشن شکوفه ها که به صورت نمادین در دبستان حضرت رقیه (س) ناحیه دو رشت برگزار شد از ورود ۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی به مدارس استان خبر داد.

مهدی حاجتی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت اولویت اصلی این نهاد است، افزود: تربیت انسان های انقلابی و دارای ارادت به اهل بیت (ع) وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

وی گفت: تلاش می شود در این راستا با الهام از آموزه های دینی و مذهبی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام های مناسبی برداشته و به اهداف خود برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: یکی از وظایف این نهاد تربیت و هدایت و راهنمایی دانش آموزان برای حرکت در مسیر درست بوده که مسئولان و معلمان این سازمان به آن توجه ویژه دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان دارای پنج هزار و ۹۹ مرکز آموزشی است، اظهار کرد: ۳۷۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در این مراکز به فراگیری علم می پردازنند.

حاجتی افزود: ۲۹ هزار و ۵۰۰ فرهنگی نیز امسال مسئول آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس استان گیلان را به عهده دارند.

ثبت نام بیش از ۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی در صومعه سرا

رئیس اداره آموزش و پرورش صومعه سرا نیز در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه ها که در مدرسه شهید حقیقت طاهرگوراب این شهر برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده امام علی (ع) کسب دانش بالاترین گنج است.

مهرداد فیض بخش افزود: اداره آموزش و پرورش صومعه سرا برنامه ریزی مناسبی برای سال تحصیلی جدید برای حرکت در مسیر پیشرفت و اعتلای فرهنگی و آموزشی شهرستان انجام داده است.

وی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن و زنده نگهداشتن اسلام و انقلاب از مهم ترین سرمایه خود که همان جانشان بود گذشته و امروز ما نیز وظیفه داریم برای ادامه این مسیر جوانانی مومن، متخصص و انقلابی تربیت کنیم.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا با اشاره به ثبت نام هفت هزار و ۷۰۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در این شهر، خاطرنشان کرد: از این تعداد شش هزار و ۸۶۶ دانش آموز در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیر دولتی ثبت نام شده اند.

وی به دانش آموزان کلاس اولی نیز اشاره و تصریح کرد: برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ یک هزار و ۳۵۱ دانش آموز در مدارس صومعه سرا در مقطع اول ابتدایی تحصیل می کنند.

فیض بخش با اشاره به ۸۷ مدرسه ابتدایی در صومعه سرا، یادآورشد: ۸۰ مدرسه دولتی و هفت مدرسه نیز غیردولتی است.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی ورود دانش آموزان کلاس اولی به مدارس در صومعه سرا، گفت: این آمار نشان دهنده رشد جمعیت دانش آموزی در پایه اول است.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا با بیان اینکه ۱۲ مدرسه در حوزه شهری و ۶۸ مدرسه در حوزه روستایی این شهر فعال هستند، افزود: امسال یک هزار و ۱۰۰ نوآموز پیش دبستانی نیز ثبت نام شده است.

آغاز سال تحصیلی جدید در شفت با حضور ۳ هزار و ۹۲۲ دانش آموز ابتدایی

 دبستان زمانبر شفت نیز همزمان با سراسر گیلان میزبان برگزاری جشن شکوفه ها با حضور مسئولان شهرستان و اولیاء و دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید بود.

رئیس آموزش و پرورش شفت در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان کلاس اولی و فرهنگیان، اظهار کرد: امسال مدارس ابتدایی شهرستان شاهد حضور سه هزار و ۹۲۲ دانش آموز است.

سالار نجفی با بیان اینکه شهرستان دارای ۷۱ مدرسه در مقطع ابتدایی است، افزود: از این تعداد ۶۵ مدرسه در حوزه روستایی وشش مدرسه نیز در حوزه شهری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۱ دانش آموز در مدارس شهر تحصیل می کنند، گفت: دو هزار و ۸۸۱ دانش آموز ابتدایی نیز در روستاها به فراگیری علم می پردازنند.

به گفته این مسئول ۴۹۷ نوآموز پیش دبستانی نیز در شهرستان ثبت نام شده اند که ۱۳۰ نوآموز در شهر و ۳۶۷ نوآموز در روستا هستند.

در پایان این مراسم زنگ جشن شکوفه و همچنین زنگ دفاع مقدس در مدارس طنین انداز و سال تحصیلی جدید در مدارس کل استان گیلان آغاز شد و دانش آموزان کلاس اولی و نوآموزان پیش دبستانی با رد شدن از زیر قرآن مجید به سمت کلاس ها برای فراگیری علم و دانش رهسپار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار