بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۲۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 21 September 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
 
میخ آخر بر تابوت زندگی سیاسی احمدی‌نژاد
 
 
تابناک گیلان / در ماه‌های گذشته نظرسنجی‌هایی که نزد تحلیلگران،مصنوعی به‌نظر می‌رسید حاکی از آن بود که احمدی‌نژاد بالاترین رای را در میان نامزدهای اصولگرا دارد. انتشار این نظرسنجی‌ها دل برخی اصولگرایان میانه را نیز خالی کرده بود و به‌تدریج به این سمت متمایل می‌شدند که از بررسی سایر نامزدها دست بردارند و تخم‌مرغ‌های خود را در سبد احمدی‌نژاد بگذارند.

روش رهبری در برابر نامزدی افراد


مقام معظم رهبری در مقاطع گوناگون به صراحت نشان داده‌اند در مشورت‌هایی که اهالی سیاست با ایشان برای ورودشان به عرصه انتخابات داشته‌اند، از اظهارنظر خودداری کرده‌اند و تلاش این‌گونه افراد برای دریافت نوعی"تایید" ناکام مانده است.

احمدی‌نژاد با علم به اینکه رهبر انقلاب در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنند، با رهبر انقلاب دیدار کرد و شاید نتیجه‌ای که از آن گرفت برایش بسیار سنگین و غیرقابل‌باور بود.

جلوگیری از تکرار فتنه جدید


احمدی‌نژاد به‌دنبال چه بود؟ رصد فضای سیاسی نشان می‌دهد او می‌خواست انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ دوقطبی شود. این روند عملا به تند شدن فضای سیاسی کشور می‌انجامید و التهابات روزافزونی را پدیدار می‌کرد. احمدی‌نژاد گمان می‌کرد این دوقطبی می‌تواند اتفاقات سال ۸۸ را بازتولید کند و همه اصولگرایان را به حمایت از خودش وادار سازد.

بیان رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز صریح او از پوشیدن لباس نامزدی ریاست‌جمهوری نشان داد معظم‌له حتی با کنار گذاشتن روش گذشته خود در پاسخ به نامزدها، مدبرانه از فتنه جدید جلوگیری کردند.

مهر"باطل شد" بر جریان احمدی‌نژاد

اواخر هفته گذشته یک خبرنگار، اسفندیار رحیم‌مشایی را در نقطه‌ای از تهران یافت و از او درباره نامزدی احمدی‌نژاد سوال کرد. مشایی گویا با علم از جلسه احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری، تصریح کرده بود که رییس دولت دهم برنامه‌ای برای سال ۹۶ ندارد. با این حال بقایی، یکی دیگر از اطرافیان احمدی‌نژاد این مصاحبه را کاملا منکر شد! این رفتار دوگانه حکایت از بلبشو در میان یاران احمدی‌نژاد دارد. به عبارت بهتر، اطرافیان او به‌شدت علاقمندند رییس سابق خود را به ماندن در عرصه تحریک کنند. ترتیب دادن سفرهای استانی برای احمدی‌نژاد نیز توسط طیف تندروی مدیران سابق دولت دهم با هدف سرپا نگه‌داشتن رییس‌شان انجام می‌شود.

انتقال پیام مقام معظم رهبری، ابتدا در سطح خواص و نخبگان و سپس در فضای عمومی جامعه، پروژه افول یاران احمدی‌نژاد را هم رقم زد.

احمدی نژاد چه خواهد کرد؟

رییس دولت‌های نهم و دهم از توصیه‌ای که از رهبر انقلاب شنیده است، قطعا خشنود نیست. این را می‌توان از رفتار ۱۰ ساله‌اش در شهرداری و ریاست‌جمهوری فهم کرد. اکنون او صدای آخرین میخی که بر حیات سیاسی‌اش کوبیده شده، شنیده است. اما آیا باز هم رفتارهای گذشته خود را تکرار خواهد کرد و به بنی‌صدر دوم تبدیل خواهد شد، یا گوشه‌ای دنج در دانشکده پیدا خواهد کرد و به مطالعه بی‌سروصدای پایان‌نامه‌های دانشجویان که هر از گاهی به او سپرده می شود،خواهد پرداخت؟
 
 
 
آزار جنسی زن فنلاندی توسط پنج بازیکن کوبا
 

پنج بازیکن تیم ملی والبیال کوبا به خاطر آزار جنسی به پنج سال زندان محکوم شدند.

خبرگزاری ایسنا: پنج بازیکن تیم ملی والیبال کوبا که متهم به آزار جنسی در فنلاند بودند، توسط دادگاه به پنج سال زندان محکوم شدند.

رونالدو کپدا (کاپیتان تیم)، آبراهان آلفونسو، ریکاردو کالوو و عثمانی اوریارته با این حکم رو به رو شدند و سوسا لوییس به سه سال زندان محکوم شد. همچنین دادگاه این بازیکنان را به پرداخت جریمه‌ای 24 هزار دلاری محکوم کرد.

این 6 بازیکن از اوایل جولای  به جرم آزار جنسی به یک خانم فنلاندی در بازداشت به سر می بردند. این اتفاق در دوم جولای زمانی که بازیکنان کوبا در هتل تامپره فنلاند برای انجام سه بازی در لیگ جهانی حضور داشتند رخ داد.

فدراسیون والیبال کوبا پس از این اتفاق کادر فنی را برکنار کرد.

 
 
سازمان لیگ به پست علی کریمی واکنش نشان داد؟
 
 
به نظر می رسد پست انتقادی امروز علی کریمی باعث شد در روز تعطیل سازمان لیگ واکنش نشان دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، سازمان لیگ فوتبال ایران به دنبال اعتراض برخی باشگاه‌ها و افراد به تعطیلی لیگ برتر اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران دو تقویم و برنامه پیشنهادی را برای فصل 96-95 که شامل مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و برنامه‌های تیم ملی بود را بهمن ماه سال گذشته برای باشگاه‌ها ارسال کرد و از 16 باشگاه لیگ برتری خواست که نظرات خود را در رابطه با این برنامه به طور کتبی به سازمان لیگ ارایه کنند.

تقویمی که در حال حاضر در مسابقات باشگاهی در حال اجراست همان تقویمی است که قبل از شروع فصل به تایید کلیه باشگاه‌های لیگ برتری رسیده است. اشاره به این نکته ضروری است که بعد از هفته هفتم لیگ برتر مرحله یک سی و دوم جام حذفی برگزار می‌شود و مسابقات لیگ برتر فقط 9 روز به خاطر روزهای فیفا تعطیل است که در آن همه لیگ‌های باشگاهی در سراسر دنیا تعطیل هستند.

همچنین بعد از هفته دهم نیز مرحله یک شانزدهم جام حذفی برگزار می‌شود و سپس لیگ برتر باز به خاطر روزهای فیفا 9 روز تعطیل خواهد بود.

سازمان لیگ فوتبال ایران در این فصل با تعاملی که بین باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد کرده تلاش دارد نسبت به فصل گذشته لیگ برتر از تعطیلات کمتری برخوردار باشد و امیدواریم که با همکاری بیشتر باشگاه‌ها، مربیان، کارشناسان و پیشکسوتان با تیم ملی شاهد حضور دوباره تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه باشیم و تا نقطه عطف دیگری در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.
 
 
 
 اظهارنظر علی مطهری درباره «فروشنده»
 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب فیلم فروشنده به عنوان نماینده ایران در "اسکار" انتخاب خوبی نبوده در عین حال گفت که به این انتخاب که با معیارهای فنی صورت گرفته، احترام می‌گذارد.

علی مطهری پس از تماشای "فروشنده" در یادداشت اینستاگرامی خود درباره این فیلم نوشت:

در شب عید غدیر با همسرم به دیدن فیلم "فروشنده" در سینما فرهنگ رفتم. بازی خوب آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی قابل تقدیر است، اما سوژه فیلم را نپسندیدم. این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی دهد، لذا انتخاب آن به عنوان نماینده ایران در "اسکار" از سوی بنیاد فارابی، به نظر من انتخاب خوبی نبود. اگرچه به انتخاب آنها که معمولاً معیارهای متعددی مانند تکنیک های هنری، جذب مخاطب و رای آوری را در نظر میگیرند احترام می گذارم.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
نقد آقای مطهری بر فیلم این بوده که چهره خوبی از جامعه ایران بنمایش نگذاشته است
آقای فرهادی بر اساس سفارش نظام فیلم نمی سازند بر اساس واقعیتهای جامعه فیلم مسازند
هنر مردمی همین است
هنر مورد نظر آقای مطهری هنر دولتی است
از آقای مطهری اینگنوه اظهار نظر بعید است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
قربان اقا برم که میداند چکار کند ولی متاسفانه مسولین ما در خواب خرگوشی تشریف دارند اگر سخنان اقا را که به انها گوش زد میکنند مو به مو اجرا کنند واقتصاد مقاومتی را درست انجام دهند و جلو رانت و اختلاسها را بگیرند چرا بیکار وفقیر داشت باشیم والان برای کوچک ترین چیز زندگی.ملت لنگ میزنند این از بی تدبیری مسولین هست
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خیلی از احمدی نژاد میترسید ،،،، خیلیییییییییییییییی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار