کد خبر: ۲۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 20 September 2016
منابع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کردند که کری و لاوروف امروز (سه شنبه) درباره بحران سوریه دیدار خواهند کرد و حمله اخیر به کاروان امدادرسانی به حلب را بررسی خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: منابع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کردند که کری و لاوروف امروز (سه شنبه) درباره بحران سوریه دیدار خواهند کرد و حمله اخیر به کاروان امدادرسانی به حلب را بررسی خواهند کرد.

اخیرا یک کاروان امدادرسانی به شهر حلب هدف حملات هوایی قرار گرفته که آمریکا روسیه را مسئول این حمله می‌داند و مدعی است که مسکو باعث توقف امدادرسانی به جنگزدگان سوری شده است.

یک مسئول بلندمرتبه در وزارت خارجه آمریکا گفته است که جان کری، ‌وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روس  او در حاشیه نشست مجمع عمومی صبح امروز به وقت نیویورک دیدار خواهند کرد.

آمریکا رسما از دولت مسکو خواسته است تا آنچه را که نقض برنامه‌ریزی شده حقوق غیرنظامیان در سوریه و تعدی به آنها خوانده است را متوقف کنند.

یک مسئول کاخ سفید نیز گفت: نشستی ویژه شامگاه دوشنبه میان مسئولان آمریکایی و همپیمانان آنها در نیویورک برگزار شده که پیرامون توافق اخیر آمریکا و روسیه درباره سوریه بوده است.

با وجود توافق آمریکا و روسیه برای آتش بسی محدود در سوریه علاوه بر نقض این آتش بس توسط گروه‌های شبه نظامی آمریکا نیز به بمباران مواضع دولتی سوریه پرداخت و حال پنتاگون مدعی است روسیه دست به بمباران کاروان امدادرسان سازمان ملل زده است. اقداماتی که عملا نقض آشکار توافقنامه و بی‌ثمر کردن آن از سوی تمام طرف‌های مرتبط محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار