کد خبر: ۲۹۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 15 September 2016
آلمان سفارت و کنسولگری‌های خود در ترکیه را به دلایل امنیتی و احتمال حمله به طور موقت تعطیل کرد. انتشار تصویری جنجالی از اردوغان، سفارت آلمان در آنکارا را به تعطیلی کشاند
 
 
 آلمان به طور موقت سفارت خود در آنکارا را به دلیل هراس از حمله تعطیل کرد. گفته می‌شود مردم ترکیه به دلیل اقدام یک مجله آلمانی در به تصویر کشیدن رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در قالب یک دیکتاتور به شدت خشمگین هستند.

سفارت آلمان در آنکارا و همچنین سایر دفاتر کنسولی این کشور در ترکیه بسته شد. وزارت خارجه آلمان با تأیید این خبر اعلام کرد سفارت و دفاتر کنسولی از جمله اصلی‌ترین کنسولگری آلمان در استانبول از 12 تا 16 سپتامبر (22 تا 26 شهریور) تعطیل خواهد بود. گرچه این وزارت‌خانه در خصوص علت این تعطیلی اظهارنظر نکرد.

مجله آلمانی «بیلد» اعلام کرد پس از آن که وزارت خارجه آلمان دریافت احتمال حمله به سفارت این کشور در ترکیه در روز عید قربان وجود دارد، تصمیم مذکور را اتخاذ کرد. مجله «در اشپیگل» در جدیدترین شماره خود تصویری جنجالی از رئیس‌جمهور ترکیه را منتشر کرد که گفته می‌شود باعث خشم مردم این کشور شده است.

دولت ترکیه این هفته‌نامه را به ارائه تصویری مغشوش از ترکیه متهم و اعلام کرد تصویر روی جلد این مجله، توهین‌آمیز بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار