شهردار لاهیجان در حاشیه برگزاری یک جشنواره در تهران ؛
تابناک / جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان در خانه هنرمندان تهران آغاز به کار کرد. به گزارش تابناک گیلان، اولین جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با حضور جمعي از سفرا، رایزن های فرهنگی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در روز چهارشنبه و در خانه هنرمندان ایران در تهران آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 14 September 2016
تابناک / جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان در خانه هنرمندان تهران آغاز به کار کرد.
 
به گزارش تابناک گیلان، اولین جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با حضور جمعي از سفرا، رایزن های فرهنگی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در روز چهارشنبه و در خانه هنرمندان ایران در تهران آغاز شد.
 
سعید آگشته شهردار لاهیجان در مراسم افتتاح با بیان این که لاهیجان شهر فرهنگ و هنر با قدمت چند صد ساله شهری یکی از کهن ترین شهرهای گردشگری طبیعی کشور در شمال ایران می باشد، اظهار داشت: لاهیجان علاوه بر جاذبه های خدادادی طبیعی مثل کوه، دریا و جنگل و اقلیم دلپذیر، شهر مردان بزرگ تاریخ فرهنگ و هنر ایران است؛ سلال دیلمی، فیاض لاهیجی، شیخ زاهد گیلانی و ... تنها گوشه ای از فهرست نام هایی است که در آن نام لاهیجان و لاهیجانی می درخشد، لاهیجان شهر مبدعین و اولین ها و شهر چای و ابریشم، شهر کاشف السلطنه است، شهر محجوبی ها، محصصی ها و حکیم زاده هاست.
 
آگشته افزود: لاهیجان جزو ١٤شهر نمونه گردشگری تاریخی و طبیعی جهان اسلام است که یکی از بیست مقصد اصلی سفر هر ایرانی و مقصد بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر در سال می باشد.
 
وی با بیان این که لاهیجان مقر دبیرخانه بهترین عملکرد شهرهای جهان اسلام است، اذعان داشت: امروز تیم مدیریت شهری لاهیجان با افتخار اعلام میدارد که پس از یک پروسه تحقیقاتی و پژوهشی با همکاری پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس از 17 پروژه و اطلس سرمایه گذاری شهر در راستای برنامه پنج ساله شهر و با برآورد پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری رونمایی می کند، که امیدواریم تا یکسال آتی بر اساس برنامه اجرایی بیش از یک هزار میلیارد آن اقدام شود.
 
وی اضافه کرد: پروژه های سرمایه گذاری شهر در حوزه های ایجاد زیر ساخت های گردشگری پارک آدرنالین، سرزمین چای، هتل و مراکز اقامتی، برج های مسکونی، جزیره غذا و مرکز اسپا و سلامت و ... می باشد که با فراهم آوردن شرایط قانونی سرمایه گذاری از طریق منشور سرمایه گذاری با همکاری و هم دلی تمام ارکان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری ضمن اقبال از سرمایه گذاران اعلام می دارد، لاهیجان بهشت سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد.
 
این مسول خاطر نشان کرد: اولین رویداد فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با همکاری وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و علی الخصوص دبیرخانه کلانشهرهای کشور با هدف معرفی فرهنگ اصیل لاهیجان و گیلان و جاذبه های گردشگری و اقتصادی طراحی و امروز با توکل به خداوند بزرگ و حضور مدعوین ارجمند افتتاح می گردد.
 
وی تشریح کرد: این رویداد شامل دو بخش اصلی در حوزه فرهنگ و سرمایه گذاری می باشد که در بخش فرهنگی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های شهری، گالری آثار استاد محجوبی و گالری آثار عکاسی هنرمندان شهر و رونمایی از مدخل مصور شاهنامه استاد حماسه و سخن، حکیم ابولقاسم فردوسی و همچنین رونمایی از اولین تمبر یاد بود شهر و در بخش اقتصادی رو نمایی از اطلس سرمایه گذاری، مذاکره با طرف های مقابل و برگزاری پنل سرمایه گذاری و ارائه 17 پروژه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف سرمایه گذاری می باشد.
 
سعید آگشته شهردار لاهیجان در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم معرفی و باز شناسایی لاهیجان گامی بزرگ در جهت توسعه و اعتلای شهر باشد.

گفتنی است در این مراسم دکتر مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون کلانشهرها و مراکز استان ها، دکتر طلائی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و دکتر پور وزیری رایزن جهانی سازمان اسکان بشر ملل متحد از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
 
افتتاح نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري شهرداري لاهيجان، سوغات و صنايع دستي . ورزشي و هنر و   بهزيستي و اجراي نمايش آييني تمناي باران و موسيقي محلي از بخش هاي مختلف اين نمايشگاه مي باشد كه تا ٢٦ شهريور در خانه هنرمندان تهران آماده بازديد مي باشد.
 
 
تابناک اضافه می کند ؛ فردا صبح ؛ ویژه برنامه صبح بخیر ایران با حضور شهردار و تیم مدیریت شهری لاهیجان با موضوع روز لاهیجان، ۷ الی ۹ صبح از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار