گزارش ششمین جلسه متوالی شورای شهر رشت برای انتخاب هیئت رییسه ؛
تابناک / جلسه شورای شهر رشت که به دستور فرماندار این شهر به منظور برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این شورا قرار بود ساعت ۱۱ ظهر چهارشنبه برگزار شود با وجود حضور فرماندار و هفت عضو این شورا مجدداً بدون رسمیت برگزار و با به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در این جلسه، لغو شد.
کد خبر: ۲۹۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 14 September 2016
تابناک / جلسه شورای شهر رشت که به دستور فرماندار این شهر به منظور برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این شورا قرار بود ساعت ۱۱ ظهر چهارشنبه برگزار شود با وجود حضور فرماندار و هفت عضو این شورا مجدداً بدون رسمیت برگزار و با به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در این جلسه، لغو شد.

به گزارش تابناک گیلان، از ۱۲ شهریور ماه تاکنون چهار بار جلسه شورای شهر رشت لغو و دو بار نیز مشمول جابجایی ساعت و زمان شده است اما صبح امروز به دستور فرماندار قرار بود تشکیل شود که با وجود حضور سید عیسی مهدوی فرماندار رشت از یک ساعت پیش از ساعت شروع جلسه در عمارت شورای رشت، مجددا لغو شد.

فرماندار رشت در حاشیه این جلسه غیرسمی با انتقاد از نبود تفاهم بین اعضای شورای رشت برای تعیین هیات رئیسه این شورا طی ۱۳ روز گذشته گفت: با وجود اینکه سعی شد که حداکثر همکاری با اعضای شورای رشت صورت گیرد اما این اعضا به تفاهم نرسیدند و تصمیم بنده به عنوان فرماندار این شهرستان این است که پرونده شورای رشت به شورای حل اختلاف استان ارسال شود.

بنا به گفته وی شورای حل اختلاف استان طی ۱۵ روز باید نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.

صبح امروز مراسم تشییع پیکر بردار محمدعلی رفیعی نوده رئیس سال سوم شورای شهر رشت برگزار شد و بعضی از اعضای حاضر، دلیل حضور نیافتن سایر اعضا را شرکت در مراسم فوق اعلام می کردند.

با این همه فرماندار رشت تأکید کرد: به جز صبح امروز، جلسات هم اندیشی مکرری با تمامی ۱۵ عضو شورا برگزار شده و هیچ اجماعی از سوی اعضا طی روزهای اخیر مشاهده نشده است بنابر این در این شرایط بر تصمیم خود نسبت به ارجاع پرونده شورای رشت به شورای حل اختلاف استان تاکید دارم.

سید عیسی مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با انتقاد از برگزار نشدن جلسه هیأت رئیسه شورا برای پنجمین بار متوالی، اظهار کرد: چنین رفتارهایی توسط برخی از اعضای شورای رشت تأسف‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل شورا برداشتیم، افزود: بنده حتی مورد انتقاد شدید برخی از رسانه‌ها قرار گرفتم و حتی عده‌ای بسیار ناعادلانه در این زمینه اظهارنظر کردند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه شورای رشت متشکل از افراد تحصیل‌کرده است، تصریح کرد: انتظار چنین رفتارهایی از این اعضا نمی‌رفت و تمایل داشتیم انتخاب هیأت رئیسه شورای رشت مانند دیگر شهرها به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: اعضای شورا باید به رأی مردم که آنها را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند احترام بگذارند و با این اوصاف پرونده شورای شهر رشت به هیأت حل اختلاف ارسال می‌شود و هر تصمیمی در آنجا گرفته شود قابل اجرا است.

مهدوی از رسانه‌ها خواست تا نقد منصفانه داشته باشند و از نقد تخریبی بپرهیزند و گفت: برای تمام اعضای شورا و رسانه‌ها آرزوی توفیق داریم و از همراهی آنها و حضورشان در جلسات قدردانی می‌کنم.

فرماندار رشت یادآور شد: رفتار برخی از اعضای شورا قابل تحمل نبوده و اصلاً قابل پذیرش نیست که شهر رشت پارلمان نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پرونده شورا به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود، متذکر شد: به اندازه کافی به اعضای شورای شهر رشت فرصت داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور تقاضای فرصت دوباره کرد و گفت: از فرماندار تقاضا می‌رود تا اجازه دهند برای آخرین بار جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر رشت برگزار شود.

مجید رجبی اظهار کرد: بعد از ظهر امروز با تمام اعضای شورا جلسه‌ای در ساختمان محل کارم برگزار می‌کنم و هر تصمیمی گرفته شود تابع آن می‌شویم.


 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار