کد خبر: ۲۹۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 05 September 2016
به گزارش تابناک یزد،علي صوفي در روزنامه آرمان نوشت: شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان قرار است در هفته پاياني شهريور ماه آغاز به كار كند؛ شورايي كه مسئوليت برنامه‌ريزي و سياستگذاري اصلاح‌طلبان را عهده‌دار است و در انتخابات‌هاي چند دوره قبل نشان داده كه در طراحي و تدوين برنامه‌ها و سياست‌هاي جناح اصلاح‌طلب قائل به كارآمدي و روزآمدي است.

بايد يادآور شد كه اين شورا با ائتلاف شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات كه نمايندگان همه احزاب اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، و شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان كه درارتباط با شوراي مشورتي رئيس دولت اصلاحات شكل گرفته بود، و همچنين جمعي از اعضاي ستاد انتخاباتي محمدرضا عارف كه شوراي عالي سياستگذاري را تشكيل داده بودند، آغاز به فعاليت كرد و موفق شد بر موازي‌كاري‌ها و چالش‌ها به ويژه در استان‌ها، فائق آيد و تمامي امور سياستگذاري و اجرايي انتخابات در جناح اصلاح‌طلبان را عهده‌دار شود.

بر اين اساس بناست كه تركيب شورا در دوره جديد با تغييراتي مواجه شود و بنا داريم كه از نيروهاي اصلاح‌طلب مجلس دهم و ليست اميد و همچنين اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر و همچنين چهره‌هاي جديد اصلاح‌طلب در تركيب جديد بهره مند شويم تا با نگاه كارشناسانه‌تري برنامه‌ها تدوين شود. همچنين در اين دوره خواهان حضور و مشاركت بيشتر زنان و جوانان در شورا هستيم. علاوه بر اين در راستاي بررسي و آسيب‌شناسي فعاليت‌ها و اقدامات شورا و عملكرد اصلاح‌طلبان، گزارش ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تهيه شد و تقديم رئيس دولت اصلاحات شد و در مرحله بعد، ارزيابي عملكرد شورا از سوي رئيس دولت اصلاحات صورت گرفت و عملكرد شورا مثبت توصيف شد.

 براي اصلاح و بازنگري درعملكرد و تركيب شورا هم مقرر شد كارگروهي به رياست آقاي سید حسین موسوي تبريزي تشكيل شود كه وظيفه اش بررسي پيشنهادات، انتقادات و تعاملات در حوزه فعاليت‌هاي انتخاباتي است و قرار است كه اين كارگروه نتيجه بررسي‌ها و اقدامات خود را در قالب گزارشي به رئيس دولت اصلاحات ارائه دهد تا بر اين مبنا فعاليت شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان آغاز شود.

 با توجه به همزماني انتخابات رياست‌جمهوري با انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، شورا دو طرح جداگانه درباره دو انتخابات پيش رو ارائه مي‌دهد كه متناسب با سازوكارهاي مبتني بر شرايط روز خواهد بود و پس از آن كارگروه‌هاي تخصصي مانند كارگروه استان‌ها، كارگروه راهبردي و غيره شروع به فعاليت مي‌كنند. همچنين قرار شد كه در نخستين جلسه شوراي عالي سياستگذاري هيات رئيسه شورا انتخاب شوند.

رياست اين شورا در حال حاضر بر عهده دكتر عارف است كه ايشان اعلام كرد كه خواستار واگذاري رياست شوراست و بايد ديد با توجه به اصرار رئيس دولت اصلاحات بر تداوم رياست رئيس فراكسيون اميد مجلس دهم، چه اتفاقي رقم مي‌خورد. به هر روي آنچه اهميت دارد اين است كه شوراي عالي اصلاح‌طلبان با اتكا بر تجربيات گذشته و با بهره مندي از توان و تخصص نيروهاي اصلاح‌طلب نقشه راهي را ترسيم كند كه خواسته‌هاي حاميان اصلاحات را محقق سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار