تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / کارشناس هواشناسی گیلان از تداوم بارندگی در این استان خبر داد و گفت: انزلی و بندر کیاشهر پس از آستارا بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۲۸۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 03 September 2016
تابناک / کارشناس هواشناسی گیلان از تداوم بارندگی در این استان خبر داد و گفت: انزلی و بندر کیاشهر پس از آستارا بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تابناک گیلان، بارش باران که از شب گذشته در نقاط مختلف گیلان آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و این بارندگی‌ها موجب کاهش دما شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیشترین میزان بارندگی را در آستارا عنوان کرد و گفت: انزلی و بندر کیاشهر پس از آستارا بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.

یوسف میر‌ه‌جینی با بیان اینکه بارندگی موجب کاهش محسوس دما شده است، افزود: دمای رودبار اکنون 29 درجه سانتی‌گراد و رشت 21 درجه است.

وی تصریح کرد: با استقرار سامانه خنک و بارش‌زا در منطقه، شرایط برای بارندگی، کاهش دما، کاهش وزش باد و احتمال رعد و برق مهیاست.

کارشناس هواشناسی گیلان هوای امروز را همراه با بارندگی متناوب و کاهش دما عنوان کرد و یادآور شد: فردا شنبه هوای گیلان تا قسمتی ابری و ابری و در برخی نقاط همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوای روز یکشنبه در گیلان، خاطرنشان کرد: برای روز یکشنبه آسمان استان ابری تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

میر‌ه‌جینی وضعیت دریا در مدت مذکور را مواج پیش‌بینی کرد و متذکر شد: هوای آستارا نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
 

بارش شدید باران در گیلان خسارتی نداشت!؟
 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد : با نفوذ سامانه بارشی به گیلان و بارش باران از دیشب هیچگونه گزارشی مبنی بر خسارت در مناطق مختلف استان گزارش نشده است.

افشین عزیزی گفت : بارش شدید باران هم که از دیشب در برخی مناطق غربی و شرقی گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب بالا آمدن آب رودخانه ها شده اما از آبگرفتگی معابر درون و برون شهری خبری نیست.

وی از ساکنان حاشیه رودخانه و مسافران خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

 مدیر کل هواشناسی گیلان هم اعلام کردهوای گیلان در نیمه شهریور بارانی است.
بهمن کمانگر گفت: بیشترین بارندگی اخیر از آستارا با 114 میلی متر و تالش با 110 میلی متر گزارش شد.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: دمای کنونی رشت  23درجه و رطوبت این شهر 97 درصد است.

وی تصریح کرد : در 24 ساعت گذشته رشت با دمای هوای  34 درجه سانتی گراد و جیرنده  با 16 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای گیلان بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : دریای خزر برای فعالیت های دریانوردی و گردشگری امروز و فردا نامناسب است و ارتفاع موج در بعضی مناطق ساحلی به دو متر خواهد رسید.
 
 
 
سردرگمی مسافران در پی آبگرفتگی معابر شهر


در پی بارش شدید باران، کوچه ها و معابر بندر مرزی آستارا در غرب استان گیلان و شهر لنگرود در شرق گیلان ، غرق در آب شدند.

همزمان با ورود سامانه بارش‌زا به شمال و شمال غرب کشور، بارش به صورت باران که با رعد و برق و وزش باد همراه بود، حدود ساعت 21 شب گذشته در شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان آغاز شد.

در پی این بارش، آب به برخی منازل شهروندان در خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به خصوص در مناطق ساحلی وارد شد، آبگرفتگی بازار بزرگ ساحلی موجب اختلال در کسب و کار روزمره بازاریان و کسبه شد.

مسافرانی که قصد اقامت شبانه و یا بیتوته در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سواحل دریای خزر در این شهرستان را داشتند با مشکلاتی مواجه شدند. در پی بارش غافلگیرانه باران، نرخ کرایه مسافر کاشانه‌ها برای اقامت گردشگران به شدت افزایش یافت.

بارش شدید باران، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کراس کانتری (کوهستان) را که مقرر شده بود صبح امروز در پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا برگزار گردد، به تعطیلی کشاند.

شدت باران هم‌چنین به برخی باغات و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

فردین فرتوت‌نیا، رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا در گفت‌وگو با ایسنا، میزان بارش باران در این شهرستان را در کمتر از 12 ساعت، 7 . 114 میلی متر اعلام کرد و توضیح داد: سرعت وزش باد در ایستگاه سینوپتیک آستارا، 28 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: دمای فعلی ثبت شده در ایستگاه مذکور، 21 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته 10 درجه کاهش داشته است.

فرتوت‌نیا درصد رطوبت نسبی هوا را 95 درصد عنوان کرد و افزود: ارتفاع موج دریای خزر در این روز بین 1 الی 2 متر است لذا وضعیت موجود برای شنا، فعالیت‌های گردشگری دریایی و فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

لازم به توضیح است، تاکنون خسارات این بارش از سوی کارشناسان ذیربط برآورد نشده است.
 
 
در ضمن گفتنی است ، همواره بارش باران نسبتا شدید در لنگرود ، مشکلات فراوانی را برای مردم این شهر به وجود آورده که متاسفانه با آمدن کحالی نیز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است و طبق گزارش های مردمی ، تمام توجه شهردار فعلی در یک سال گذشته ، معطوف به زیباسازی ظاهری و چراغانی شهر بوده است.
 
 
 
ادامه بارندگی ها و وزش باد در گیلان
 

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از ادامه بارندگی ها و وزش باد در استان تا فردا (شنبه) خبر داد.

مازیار غلامی روز جمعه بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه خنک و بارش زا در منطقه است که بر این اساس، شرایط برای بارندگی، کاهش دما، گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق مهیاست.

وی آسمان امروز گیلان را ابری همراه با بارندگی متناوب و کاهش دما، در ارتفاعات جنوبی قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی با رشد ابر با احتمال رگبار عنوان و برای فردا (شنبه) نیز آسمان را قسمتی ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی، در ارتفاعات جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 33 درجه سلسیوس مربوط به رشت و کمینه دما را با 16 درجه سلسیوس مربوط به جیرنده عنوان کرد.

وی کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز 22 درجه سلسیوس ذکر کرد.
غلامی همچنین گفت: وضعیت دریا طی امروز و فردا (جمعه و شنبه) برای شنا نامناسب است.

غلامی افزود: بیشترین میزان بارندگی در گیلان طی شبانه روز گذشته در آستارا با 114.7 میلیمتر و پس از آن بندرانزلی با 62.6 میلمیتر ثبت شده است.

وی میزان بارندگی در شهر رشت طی شبانه روز گذشته را نیز بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی فرودگاه 20.8 و ایستگاه هواشناسی کشاورزی 38.7 میلیمتر عنوان کرد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
کحالی مگه اومده مشکل حل گنه اومده مشکل اضافه گنه.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
سلام اقای کحالی هر جای که در معرض دید مسئولین باشه . مثل سنک چین کوچه مسجد جامع برای خوشایند .........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار