مهران غفوریان پاسخ می دهد ؛
تابناک / نام و چهره مهران غفوریان که این هفته 42ساله شد، خیلی‌ها را به یاد سال 80 و مجموعه ماندگار «زیر آسمان شهر» می‌اندازد.
کد خبر: ۲۸۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 26 August 2016
تابناک / نام و چهره مهران غفوریان که این هفته 42ساله شد، خیلی‌ها را به یاد سال 80 و مجموعه ماندگار «زیر آسمان شهر» می‌اندازد.

در روزگاری که سریال‌های روتین طنز هنوز جایگاه خود را در شبکه‌های سیما پیدا نکرده بودند، او با «زیر آسمان شهر»ش، توانست قاپ مخاطبان آن دوران را بدزدد. حضور غفوریان اما به تلویزیون محدود نماند و سال 83 با فیلم سینمایی «شارلاتان» راه پرده نقره‌ای سینما را در پیش گرفت و تا امروز در 17 فیلم سینمایی مانند کلاهی برای باران، زن بدلی، دختر میلیونر، شیر و عسل، حلقه‌های ازدواج و مجرد 40 ساله ایفای نقش کرده است.
 

آخرین اخبار از ساخت سری جدید زیر آسمان شهر

 
سال گذشته غفوریان علاوه بر 50 کیلو آلبالوی مانی حقیقی در دو فیلم «ناردون» و «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» هم حضور داشت که اولین فیلم، این روزها اکران خود را در سالن‌های سینمایی آغاز کرده است، به همین بهانه پای صحبت مهران غفوریان، خنداننده برتر دو دهه اخیر سینما و تلویزیون نشسته‌ایم تا از حضور سینمایی و برنامه‌های جدیدش بپرسیم.

به‌عنوان اولین سوال که محوریت گفت‌وگوی ما هم هست، می‌خواستم از حضورتان در فیلم «ناردون» بپرسم و از نقشتان در این فیلمی‌که بتازگی اکران خود را در گروه سینمایی آزادی آغاز کرده است.

مهم‌ترین مولفه نقش‌آفرینی من در فیلم «ناردون» این است که برای اولین بار در عمر بازیگری‌ام، از لهجه استفاده می‌کنم که لهجه‌ام در این فیلم گیلانی است.

همکاری با فریدون حسن‌پور هم یکی از اتفاق‌های خوب زندگی من بود که خاطره‌ای زیبا در ذهن من گذاشته است.

تجربه درآوردن لهجه آن هم برای اولین‌بار چطور بود؟

من تمام تلاشم را برای درست از کار در آمدن لهجه انجام دادم و به اعتقاد خودم هم بازی خوبی از کار در آمد و نظر نهایی را باید مخاطبان بدهند.

پخش‌کننده فیلم «ناردون» می‌گوید که این فیلم می‌تواند تحولی اساسی در گیشه سینماها ایجاد کند؛ پیش‌بینی شما از فروش «ناردون» چیست؟

به نظر من فیلم این توانمندی را دارد که یکی از فیلم‌های پرفروش امسال سینماها باشد. من و تیم، سعی خود را کرده‌ایم و امیدوارم که مردم هم از نتیجه این کار راضی باشند و فیلم بتواند رونق دوباره‌ای به گیشه سینماها بدهد.

لوکیشن فیلم در کدام شهر بود؟

کل فیلم در شهر لنگرود و چمخاله فیلمبرداری شد. زمستان سال گذشته کار کلید خورد و فیلمبرداری دو ماه ادامه داشت. افراد گروه هم هماهنگ و منسجم بودند
.
به نظر شما گیشه‌های پربار چقدر در افزایش تولیدات سینمایی و تمایل بیشتر سینماگران به فیلم ساختن تاثیر دارد؟

به نظر من رابطه مستقیمی ‌میان فروش بالای فیلم‌ها و افزایش تولیدات سینمایی برقرار است، چون زمانی که تهیه‌کننده‌ها می‌بینند سرمایه تولید فیلم‌ها برمی‌گردد، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در عرصه فیلمسازی دارند و به همین ترتیب کارگردانان بیشتری مشغول به کار می‌شوند.

آقای غفوریان! شما بازیگری هستید که در دو مدیوم تلویزیون و سینما حضور گسترده‌ای داشته‌اید، اگر قرار بر انتخاب باشد، خودتان کدام را برمی‌گزینید؟

تفاوت چندانی ندارد، مهم این است که کار خوب باشد.

شما کارگردانی را از سال 76 و تنها چند سال پس از آغاز دوران بازیگریتان آغاز کردید، اما چند وقتی است که کمتر در کسوت کارگردانی حضور پیدا می‌کنید، از عالم کارگردانی چه خبر؟

اتفاقا قرار است کارگردانی سریال «زیر آسمان شهر» را در کنار مهران مهام در پاییز و زمستان امسال آغاز کنم.

سریال «زیر آسمان شهر» برای اولین بار در سال 80 روی آنتن شبکه سه رفت و یکی از پر مخاطب‌ترین سریال‌های طنز روتین تلویزیونی بود، با احتساب این‌که سه سری از «زیر آسمان شهر» در همان سال‌های 80 و 81 روی آنتن رفت، این سری جدید «زیر آسمان شهر 4» است؟

دقیقا. اما عنوان آن را تنها زیر آسمان شهر می‌گذارم بدون پسوند عددی.

این سری از «زیر آسمان شهر» چند قسمت خواهد داشت؟

مانند نمونه‌هایی قبلی همان 90 قسمت را در برنامه کارمان قرار داده‌ایم.

فکر می‌کنید چه زمانی به پخش برسد؟

با توجه به این‌که «زیر آسمان شهر» این روزها تنها در مرحله طرح به‌سر می‌برد، زمان دقیق پخش آن مشخص نیست اما به احتمال قوی اواسط زمستان این اتفاق می‌افتد.

گروه سری جدید «زیر آسمان شهر» همان گروه قبلی است؟

تیم پشت صحنه کار که تغییر کرده و در میان کاراکترهای اصلی فعلا حضور خود من، حمید لولایی، یوسف تیموری و ملکه رنجبر نهایی شده است و البته شخصیت‌های جدید هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

در کنار کارگردانی تلویزیونی، اما در کارنامه هنری شما اثری از کارگردانی در عرصه سینما یافت نمی‌شود، برنامه‌ای برای کارگردانی در عرصه سینما ندارید؟

چرا اتفاقا این روزها دو طرح را در دست بررسی دارم به تهیه‌کنندگی آقای سهراب‌پور، کارگردان فیلم ناردون که قرار است به قلم خشایار الوند نگاشته شود که اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، این بار شانسم را در کارگردانی سینما امتحان می‌کنم.

آقای غفوریان! هیچ‌وقت تصمیم نگرفته‌اید، بازیگری در ژانری غیر از کمدی را با تمرکز بییشتری انجام دهید؟

اگر فیلم خوب و کارگردان خوبی باشد، چرا که نه. به‌عنوان مثال نقش من در فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» یک نقش کاملا جدی بود که خودم هم از نتیجه‌اش بسیار راضی بودم.

اگر قرار بر انتخاب میان بازی در این دو ژانر باشد چه؟

به هر حال من یک بازیگر کمدی هستم و این مساله باعث می‌شود که تمایل بیشتری به بازی در نقش‌های کمیک داشته باشم.

شما در مسابقه خنداننده برتر برنامه خندوانه در رقابت با رقبای دیگر توانستید بیشترین رای مردم را به خود اختصاص دهید. شما اقبال مردم به خود و نوع بازیگری‌تان را ناشی از چه می‌دانید؟

همواره سعی می‌کنم که بی‌ریا، ساده و راحت مقابل دوربین ظاهر شوم و مردم را بخندانم. در اجرای استندآپ‌هایم،درگیر هیچ پز یا ژستی نمی‌شوم و خودم هستم و تمام ماجراهایی را که روایت می‌کنم، واقعا برایم اتفاق افتاده و همه را بدون کم و کاست و خود سانسوری ارائه می‌کنم و به نظرم دلیل این استقبال می‌تواند همین سادگی و بی تکلف بودن باشد.

برنامه جدیدتان برای ادامه سال چیست؟

من قراردادی چند ماهه با آقای داوود میرباقری برای سریال «ماه تی تی» دارم که قرار است برای شبکه نمایش خانگی تولید شود. ماه تی تی، این روزها در مرحله پیش تولید است و احتمالا یک ماه دیگر کلید می‌خورد.

این روزها خیلی از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی برای ادامه کار سر از سالن‌های تئاتر در می‌آورند، شما برنامه‌ای برای حضور بر صحنه تئاتر دارید؟

چون حجم طرح‌های تصویری بسیار زیاد است، زمانی برای حضورم روی صحنه‌های تئاتر نمی‌ماند.

مهران غفوریان «زیر آسمان شهر1» با مهران غفوریان امروز چه فرقی دارد؟

من در زمان پخش «زیر آسمان شهر» 26 سال داشتم و امروز 42 سال دارم. تغییر برای هر آدمی ‌اتفاق می‌افتد و سعی می‌کنم با توجه به تجربیاتم، تحولات مثبتی ایجاد کنم.

در پایان این روزها ناردون با حضور شما روی پرده است و خیلی‌ها به دلیل علاقه به شما، راهی سالن‌های نمایش فیلم می‌شوند، چه سخنی با مخاطبان این فیلم دارید؟

من از مردم می‌خواهم که از این فیلم حمایت کنند و برای تماشایش به سالن‌های سینما بیایند.

آشتی مردم با سینما

فروش خوب فیلم‌ها به این دلیل است که مردم با سینما آشتی کرده‌اند و این اتفاق خوبی است که سرانجام به رونق سینما می‌انجامد. زمانی که مردم به سالن‌های سینما می‌آیند، فیلم‌ها خوب فروش می‌کند و گردش مالی در سینما اتفاق می‌افتد و چرخ صنعت سینما می‌چرخد. من برای رونق این روزهای سینما خدا را شاکرم. یکی از دلایل اقبال این روزهای مردم به سینما ساخت فیلم‌های خوب هم هست، چون مردم تعارف ندارند و زمانی که تصمیم می‌گیرند به سینما بروند، می‌خواهند یک فیلم خوب ببینند و اگر فیلمی‌ خوب نباشد، بالطبع فروشش هم پایین می‌آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار