کد خبر: ۲۸۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 26 August 2016
تابناک / امام جمعه رشت ، بر بهره مندی گیلان از اعتبارات ویژه مرتبط با محیط زیست و گردشگری تاکید کرد
 
نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم دولت برای پیشگیری از روند آلایندگی رودخانه ها، تالاب ها و طبیعت بکر گیلان تاکید کرد .
 
آیت الله قربانی دیروز در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ورود انواع پسماندها و فاضلاب های خانگی، صنعتی و درمانی به آب های استان علاوه بر برهم زدن طبیعت زیبای گیلان ، عواقب ناگواری برای جامعه هدف که همان مردم استان و گردشگران سراسر کشور هستند خواهد داشت.
وی گیلان را محل تنفس مردم ایران در اوقات فراغت و استراحت عنوان کرد و افزود: در اکثر ایام تعطیل جمعیت 2 و نیم میلیونی استان حداقل به 2 برابر افزایش می یابد که از توجه هموطنان به ظواهر طبیعی و گردشگری گیلان است.
 
امام جمعه رشت از نماینده دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواست پیگیری های لازم را برای بهره مندی گیلان از اعتبارات ویژه مرتبط با محیط زیست و گردشگری دولت به عمل آورد.
 
خانم ابتکار نیز در گزارشی روند رسیدگی به معضلات محیط زیست و پسماندهای خانگی – صنعتی و بیمارستانی استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اقدامات مناسبی در گیلان برای ساماندهی روند دفع پسماندها و فاضلاب ها و همچنین پیشگیری از ورود مواد آلاینده به آب های استان انجام شده است  که این برنامه ها با سیاست ها و حمایت های ویژه دولت تقویت خواهد شد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  اعتبار 500 میلیارد ریالی سفر هیات دولت برای ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب را مصداق بارز توجه دولت به معضلات محیط زیست گیلان عنوان کرد و افزود: این نوع سیاست در حوزه تالاب ها، دفع پسماندها و ساماندهی فاضلاب ها نیز تجلی خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار