کد خبر: ۲۸۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 26 August 2016
تابناک /  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دولت در سه سال گذشته به تمامی اهداف خود دست نیافته است، گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با تلاش جمعی نظام، مردم، دولت و مجلس در کشور به‌وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، معصومه ابتکار در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان در سالن الغدیر استانداری این استان اظهار داشت: در هفته دولت باید به ارزیابی و کارکرد دولت در حوزه‌های مختلف پرداخت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مردم ایران در سال 92 خواستار تغییر شرایط سخت و دشوار در کشور شدند افزود: دولت تدبیر و امید در سال 92 کشور را در سخت‌ترین شرایط اقتصادی سیاسی تحویل گرفت و آغاز به کار کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید وضعیت تورم، اشتغال، مراودات سیاسی و اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور در سال 92 را از یاد برد خاطرنشان کرد: در زمان آغاز به کار دولت، تورم 42 درصدی و رکودی محض در کشور حاکم بود.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد شده است گفت: انقلاب اسلامی با فرصتی که با رأی دادن برای مردم میهن اسلامی فراهم کرده دولتی با شعار اعتدال، تدبیر و امید در تمامی عرصه‌های سیاسی اقتصادی و اجتماعی را برای کشور به ارمغان آورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه کشور در زمان آغاز به کار دولت از شرایط زیست‌ محیطی بسیار سختی برخوردار بود تصریح کرد: شرایط زیست محیطی گذشته کشور تبعات و شرایط زیست محیطی گسترده‌ای را برای جامعه به‌دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت در سه سال گذشته به تمامی اهداف خود دست نیافته است بیان کرد: پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با تلاش جمعی نظام، مردم، دولت و مجلس در کشور به‌وجود آمده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فضای کنونی کشور را فضایی امید دهنده در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: فضای کنونی کشور فضایی با نشاط و با ثبات و آرامش اقتصادی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه ایجاد مشاغل سبز به‌خوبی ورود کرده است گفت: کارگاه‌های کارآفرینی در مشاغل سبز در گیلان به‌خوبی تشکیل شده و امیدواریم دوره‌های آموزشی کارآفرینی در زمینه اشتغال سبز در استان از سوی سازمان محیط زیست برگزار شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه 200 شغل مرتبط با محیط زیست در کشور تعریف شده است، خاطرنشان کرد: دولت با همکاری دستگاه‌ها در حوزه محیط زیست می‌تواند اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان در کشور ایجاد کند.

ابتکار به انعقاد 12 تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست ایران با کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: اکثر این تفاهمنامه‌ها، اجرایی و توجه به بحث بهبود مناسبات تجاری با دنیا در این تفاهم نامه‌ها از اولویت‌هاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 30 دوره تخصصی کاربردی محیط زیست با سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور انجام شده است اظهار کرد: این دوره‌ها در سال آینده با مطالعات انجام شده به 100 دوره افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نوع ارتباط کشور با دنیا موجب بهبود در شاخص‌های اقتصادی دولت می‌شود تصریح کرد: مقوله محیط زیست از اولویت ویژه‌ای برای دولت برخوردار است.

وی یکی از راهکارهای موفقیت در عرصه اقتصادی را توجه به محیط زیست عنوان کرد و افزود: اگر به محیط زیست توجه نکنیم به طور قطع در شاخص‌ها و مسائل اقتصادی موفق نمی‌شویم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه دولت در شرایط کنونی توجه ویژه‌ای به اقتصاد سبز دارد خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی تولید و مصرف، هیچ پسماندی نباید در کشور داشته باشیم.

وی از احیای صندوق ملی محیط زیست در دولت خبر داد و با اشاره به اینکه احیای یک در یک هزار درآمدهای صنعتی جزء برنامه‌های دولت است بیان کرد: اقتصاد پویا و پایدار اقتصادی است که تمامی منابع به چرخه تولید بازگشته و چیزی به نام پسماند در کشور موجود نباشد.

ابتکار توجه به توسعه پایدار را از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد و با اشاره به اینکه اقتصاد دوار یک اقتصاد پایدار و موفق است خاطرنشان کرد: دولت مصوبه‌های مطلوبی برای طرح‌های مدیریت پسماند در کشور اجرایی کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کود پسماند امروزه در کشور مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است اعلام کرد: این امر فرصت مناسبی برای اشتغالزایی شهرداری‌ها در کشور محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه می‌توان از پسماند استفاده اقتصادی کرد ابراز کرد: تفکیک زباله از مبدا مقوله‌ای مهم است که در جامعه امروزی می‌توان به‌درستی از این فرصت استفاده کرد.

وی احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را برای سازمان حفاظت محیط زیست حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: گزارشات احیای تالاب انزلی به‌صورت مداوم در دولت و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری و شرایط مناسب گیلان در بحث مسافرپذیری در نواحی ساحلی خاطرنشان کرد: به مناطق و سواحلی که ضوابط و مقررات زیست محیطی در حوزه پسماند و سلامت آب دریا را رعایت کنند پرچم آبی اختصاص داده می‌شود.

ابتکار این فرصت را زمینه‌ای گسترده در جذب گردشگر و توریست و بهبود برنامه‌های اقتصادی در استان عنوان کرد و افزود: اگر مخاطرات زیستی با رویکرد علمی و ملی پیگیری شود اهداف توسعه پایدار، محقق و کشور به سوی اقتصاد مقاومتی هدایت می‌شود و این زمینه به درستی در گیلان مهیاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار