کد خبر: ۲۸۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 25 August 2016
تابناک / احداث پل ورودی فومن بیش از ۱۲ سال است که به طول انجامیده و به گفته نماینده این شهرستان، اقتصاد شهر را فلج کرده است.

پل ورودی شهرستان فومن  یکی از مهم ترین پروژه‌های شهری محسوب می‌شود که مدیران و برنامه ریزان منطقه تلاش دارند تا آن را به نتیجه برسانند.

 این پل که به مدت 12 سال در دست اجراست اما با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده هنوز هم به اتمام نرسیده و نارضایتی مردم و مسئولان این شهرستان را در بر دارد.

 

در این راستا جلسه‌ای برای بررسی وضعیت ادامه ساخت پل توسط مسئولان کشوری و استانی در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد:

 

پل ورودی فومن، اقتصاد شهر را فلج کرد
حجت‌الاسلام مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت اظهار داشت: همه ما باید در مسیر خدمتگذاری به مردم تلاش کنیم زیرا به فرموده امام راحل؛ شرافت ما در خدمت به مردم است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مردم فومن از وضعیت این پل ناراضی هستند، افزود: باید به خواست مردم احترام گذاشت و به مطالباتشان جامه عمل پوشاند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته‌های مسئولان 20 میلیارد تومان تا کنون برای این پل هزینه شده است، گفت: گروه تفحص راه و شهرسازی در درجه اول هزینه‌کرد این پل را در آورند که برای چه چیز این میزان هزینه شده است.

 

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه یک ریال اعتبار برای تخصیص ساخت این پل نداریم، تصریح کرد: هزینه تکمیل این پل بیش از طرحیست که ما قرار است بدهیم.

 

وی با بیان اینکه امروز به عنوان امانت‌دار باید از حریم و امانت مردم دفاع کرد، خاطرنشان کرد: این پل اقتصاد فومن را فلج کرد و اگر این پل نبود اقتصاد شهر کلا دگرگون می‌شد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ پلی در سطح کشور نیست که مدت 12 سال ساخت آن به طول بینجامد، اظهار داشت: ساخت بزرگترین پل‌های تهران حداکثر یک سال طول می‌کشد.

 

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه این پل در شأن مردم فومن نیست، افزود: با توجه به اینکه اقتصاد و امکانات رفاهی مردم به هم خورده است اگر شعار مردم می‌دهیم باید حق آنها را اجرا کنیم.

 

وی با بیان اینکه پل سواره‌رو امین‌الملک در یافت‌آباد، مونوریل صادقیه تهران، پل ورودی شهر چناران، پل بوئین زهرا و ... تخریب شده است، گفت: وقتی کاری اشتباه است باید آن اشتباه را بپذیریم.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت این پل باید ایران‌خودرو، تالار و ... خریداری شود که بیش از 30 میلیارد تومان هزینه آن می‌شود، تصریح کرد: ما نباید در رویا باشیم بلکه باید واقعیات را بپذیریم.

 

زیرساخت‌های شهری باید زمینه آرامش مردم را ایجاد کنند.

محمد رضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری در توسعه شهری تاثیر دارد، اظهار داشت: این زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که زمینه آرامش و اعتماد مردم را به طرح‌های عمرانی فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه با یک جمع‌بندی کارشناسانه و با رعایت مسائل فنی، به مطالبات مردم رسیدگی می‌شود، افزود: با هم فکری در راستای کاهش تصادفات و بهبود عبور و مرور و گردشگری، مطالبات مردم را مد نظر قرار دهیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این طرح‌ها به دلیل تغییر دولتمردادن تکمیل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سازه‌ای که در آنجا استفاده شده با رویکرد اقتصادی بوده است تا هزینه کمتری داشته باشد.

 

پل ورودی فومن بر روی مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارد
علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از حدود سال 87 ، چارت تقاطع محور فومن، شفت و سراوان شروع شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری از سال 89 بر روی این تقاطع انجام گرفته است.

 

وی با بیان اینکه این پل در مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: با اتمام این پل تصادفات به حداقل می‌رسد و یک پروژه بسیار زیبایی به وجود می‌آید.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 400پروژه در کشور در حال اجراست، اظهار داشت: آزادراه تهران شمال از بزرگترین پروژه‌های در حال ساخت کشور محسوب می‌شود.

 

نورزاد با بیان اینکه فومن یک منطقه بسیار زیبا با طبیعت جذاب است، افزود: برای ساخت این پل ایمنی کاملارعایت می‌شود و مردم رضایتمند خواهند بود.

 

پل ورودی فومن 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد
خیرالله خادمی، از عوامل اجرایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعاتی در سال 1381 در راستای احداث پل ورودی فومن انجام شده که اکنون این مطالعات تکمیل شده است، گفت: این پل فقط برای منطقه فومن نیست بلکه در محل تلاقی دو کریدور سراسری قرار گرفته است که یک کریدور از اردبیل و آستارا می‌آید و از این مسیر رد و به سمت تهران می‌رود، کریدور بعدی از رشت آغاز می‌شود و از فومن به خلخال و آذربایجان غربی می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه این دو کریدور نقش‌های ترانزیتی دارند و وضعیت ترافیکی این منطقه را حل می‌کند ، تصریح کرد: از سال 87 این چهار تقاطع اجرا و سازه پل سال 89 زده شده است.

 

از عوامل اجرایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر عبوری پل اجرا شده اما لوپ‌های آن اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای دو لوپی که وجود دارد و ورودی و خروجی به فومن را حل می‌کند مشکلی نیست.

 

خادمی با بیان اینکه روی بخش زیباسازی پل برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: پل ورودی فومن تا کنون 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملا یک طرف آن قیرپاشی شده و طرف دیگر دو سه لایه از خاکریزی آن باقی مانده است.

 

وی با بیان اینکه رمپ و دولو‌پ این پل 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای دو رمپ پایینی که سمت فومن است نیاز به ارزیابی بیشتر دارد که بیشتر برروی  رشت تاثیر دارد.

 

پیشانی فومن، پل ورودی آن است
علیرضا محفوظی معاون پارلمانی وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه در گذشته قبل از اقدام راه و شهرسازی، نگاه‌ها با هم تطابق نداشت و هر کسی کار خود را انجام می‌داد، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های تاسیس وزارت راه و شهرسازی این بود که نگاه‌ها به هم نزدیک باشد.

 

وی با بیان اینکه این پل پیشانی شهر فومن است، افزود: فومن دارای یک زیبایی خدادای است که هر کسی هم این شهر را ندیده باشد اما به زیبایی آن اعتقاد دارد.

 

معاون پارلمانی وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه با نگاه معماری و منظر شهری این پل ساخته نشده است، گفت: این پل مطالبه جدی شهر فومن است که باید تردد و ایمنی کامل داشته باشند.

 

محفوظی با بیان اینکه تقاضای مردم کاملا به حق است، تصریح کرد: این طرح را باید به هر نحو کامل کرد و به زیباسازی و منظر و سیمای شهری باید توجه ویژه شود.

 

وی با بیان اینکه تا لوپ‌های پل وبحث تملک حل شود حداقل 10 سال طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای تسریع در ساخت این پل باید انجام شود.

 

ضرورت تسریع در احداث پل ورودی فومن
میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح فومن از خواسته‌های اصلی و مطالبه مردم است، اظهار داشت:  عدم اتمام این پل مورد اعتزاض مردم قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در راستای احداث پل عملکردها ضعیف بوده است، افزود: شهروندان نیز با توجه به مشکلاتی که احداث این پل  برایشان ایجاد کرده، خواستار تسریع در روند اجرای پروژه هستند.

 

فرماندار فومن گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری روند عمرانی پروژه، شاهد تکمیل این پل باشیم تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار