کد خبر: ۲۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 25 August 2016
تابناک / بزرگ‌ترین ایستگاه پمپاژ آب شمال کشور در روستای تمچال آستانه‌اشرفیه با حضور استاندار این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، بزرگ‌ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب کشاورزی شمال کشور با هدف آبیاری به اراضی شالیکاری 9 روستای آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر پیش از ظهر امروز در روستای تمچال این شهرستان افتتاح شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان در جریان افتتاح پروژه مذکور اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ تمچال آستانه اشرفیه در کمک به آبیاری دو هزار و 500 هکتار از اراضی شالیکاری آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر از طریق برداشت آب از رودخانه سفیدرود به میزان دو متر مکعب بر ثانیه و انتقال آن از طریق نهر سنتی صفرابسته به واحد عمرانی D3 است.

مجید نیکخوی، انتقال آب از طریق کانال‌های بی.پی 92 و بی.پی.91 برای کمک به آبیاری اراضی روستاهای تمچال صفرابسته، پایین لاکوژده و دهسر را از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ عنوان کرد.

به گفته وی با افتتاح ایستگاه مذکور اراضی 12 منطقه زراعتی از جمله در روستاهای نوبیجار محله، نوید دهگا، سالک‌ده، امیرکیاسر، اشما دهکا و... آبیاری می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کمک به آبیاری واحد عمرانی بی.پی 92 برای اراضی روستاهای تمچال، بهسر، اشمان تماچال، نقره‌ده، لاکوژ‌ده، صفرابسته، پرکاپشت و بخشی از روستاهای کیاشهر از دیگر ویژگی‌های ایستگاه پمپاژ آب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار