کد خبر: ۲۸۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 25 August 2016

تابناک / در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور دو تیم پرطرفدار فوتبال ملوان و سپیدرود روز جمعه پنجم شهریورماه جاری در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر می روند.

رقابت تیم‌های فوتبال شهرهای رشت و بندر انزلی مهم‌ترین دربی گیلان را در کشور رقم می‌زند و یکی از شهرآوردهای با اهمیت محسوب می‌شود.

حساسیت این دربی برای دو تیم ملوان و سپیدرود بسیار بالاست به طوری که هواداران در پایان فصل، پیروزی در ال‌گیلانو را موفقیت در تمام فصل می‌دانند.

کری خواندن بین فوتبال رشت و انزلی، این شهرآورد را به دومین دربی مهم فوتبال ایران پس از شهرآورد تهران، پرسپولیس و استقلال تبدیل کرده‌ است.

فوتبال در گیلان از قدمت بالایی برخوردار بوده و تیم‌های نظیر باشگاه‌های ورزشی گیو بندر انزلی و اسپورت رشت در سال‌های 1319 و 1320 فعالیت خود را در رشته فوتبال آغاز کردند اما رقابت‌های فوتبال با توجه به جایگاه و موقعیت گیلان در سال‌های گذشته به صورت غیر رسمی و تفریحی در جریان بوده است.

* دربی گیلان بدون توهین برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی باشگاه ملوان بندر انزلی امروز به خبرنگار فارس اظهار کرد: دربی گیلان پس از دربی تهران یک از جذاب‌ترین مسابقات فوتبال کشور محسوب می‌شود به طوری که حساسیت و جذابیت آن برای طرفداران دو تیم غیر قابل انکار است.

مهران دیده‌بان با بیان اینکه امسال اتفاق مهمی در فوتبال کشور در حال به وقوع پیوستن است،  افزود: به دنبال برگزاری دربی ملوان و سپیدرود، مدیران ارشد و هواداران دو تیم بر آن شدند تا با راه‌اندازی کمپین به نام «ال‌گیلانو» بدون توهین مسابقه خوبی را برای تماشاگران به معرض نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این دربی که بسیار دیدنی و جذاب است قصد دارد تا با راه‌اندازی کمپین مذکور برای نخستین بار حرکت اتحاد و همدلی را در بین طرفداران فوتبال کشور فرهنگ‌سازی کند.

مدیر روابط‌عمومی باشگاه ملوان انزلی با بیان اینکه مسؤولان باشگاه‌های ملوان و سپیدرود تمام تلاش خود را می‌کنند که بازی با کم‌ترین حاشیه‌ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: فضای فوتبال کشور نیازمند همدلی و اتحاد بوده و امیدواریم با فرهنگ‌سازی در این راستا اتحاد وارد فوتبال کشور کنیم.

وی قدمت بازی فوتبال در گیلان را حدود 50 سال دانست و گفت: همه ما به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی در دربی مذکور هستیم.

* «ترکی» قاضی ال‌گیلانو شد

مسؤول روابط عمومی هیأت فوتبال گیلان نیز اظهار کرد: از طرف فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول معرفی و بر این اساس، «محسن ترکی» به عنوان داور دیدار ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت انتخاب شد.

علیرضا وهابی افزود: تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت در هفته چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان، عصر جمعه هفته جاری پنجم شهریورماه در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم می‌روند.

وی با اشاره به اینکه محسن ترکی سابقه قضاوت چند دیدار اخیر دربی تهران در بازی استقلال و پرسپولیس را به‌عهده داشته است، تصریح کرد: ترکی به عنوان داور دیدار تیم‌های ملوان و سپیدرود انتخاب شد و محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان نیز به عنوان کمک داور، ترکی را در این دیدار همراهی می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی هیأت فوتبال استان گیلان یادآور شد: سعید رحیمی‌مقدم نیز به عنوان داور چهارم و فریدون اصفهانیان به عنوان ناظر داوری در مسابقه مذکور حضور دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار