کد خبر: ۲۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 25 August 2016
تابناک / به یاد داشته باشیم قلم هایی که در دست رسانه هاست همیشه به درشت نمایی نمی پردازند. گاهی تبدیل می شوند به تنها راه باقی مانده جهت بیان یک "حقیقت" که همیشه کمتر از آنچه لازم است به آن پرداخته شده است. گاهی می شود آخرین صدای افرادی که از نظر مسئولین محترم "تا کنون هیچ شکایتی از آنان دریافت نشده است".  

به دنبال انتشار مصاحبه مدیر گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه (اینجا) و در پی آن پی نوشت منتشر شده از سوی روابط عمومی دانشگاه، یکی از اینترن های دانشگاه که از فعالان موفق عرصه تحقیقات و پژوهش در علوم پزشکی محسوب می گردد یادداشتی را برای گیلان آنلاین ارسال نمود. نام این اینترن محفوظ خواهد ماند.

متن این یادداشت بدین شرح است:

 

بسمه تعالی
انجام وظایف در بیمارستان از سوی کادر پزشکی از جمله اینترن ها اختیاری نیست و تمامی آنها در طی کشیک موظف به انجام تمام امور محوله از سوی مافوق خود از جمله سونداژ روزانه ی ده ها بیمار که اکثر آن ها آقا می باشند؛ هستند و طرح انطباق در بخش اورولوژی بیمارستان رازی تا کنون رعایت نشده است. این مساله تنها برای پزشکان خانم در بخش اورولوژی مشکل ساز نیست. بلکه در موارد بسیاری نارضایتی و اعتراض بیماران را نیز در پی داشته است. طبق اصول "اخلاق در پزشکی" نمی توان صرف بیان نمودن این مطلب که بیمارستان دولتی و آموزشی است بیمار را مجبور به پذیرش موارد مختلف از جمله معاینه توسط غیر همجنس خود نمود و این رویداد تلخ با تمامی منشور ها و پروتکل های اخلاق در پزشکی و حقوق بیمار مغایرت دارد.
فرآیند های عملی پزشکی از جمله سونداژ به تمامی دانشجویان پزشکی دانشگاه در واحد مهارت های بالینی در سال چهارم تحصیل آموخته می شود و در پایان ترم و همچنین پایان تحصیل، آزمون های عملی از تمامی دانشجویان پزشکی به عمل می آید. همچنین با توجه به ساده بودن پروسیجر سونداژ  نیازی به انجام روزانه ده ها سونداژ در بخش اورولوژی جهت یادگیری و به کارگیری آن در روستای دور افتاده در هنگام طرح احساس نمی شود. و پزشکان خانم به خوبی قادرند در شرایط اورژانس با انجام سونداژ برای بیمار جان وی را نجات دهند!


به یاد داشته باشیم قلم هایی که در دست رسانه هاست همیشه به درشت نمایی نمی پردازند. گاهی تبدیل می شوند به تنها راه باقی مانده جهت بیان یک "حقیقت" که همیشه کمتر از آنچه لازم است به آن پرداخته شده است. گاهی می شود آخرین صدای افرادی که از نظر مسئولین محترم "تا کنون هیچ شکایتی از آنان دریافت نشده است".  

پی نوشت: اما آن چه امروز در جامعه امروز و "فضای حقیقی" حائز اهمیت است گره خوردگی دردناک بی توجهی و عدم مدیریت صحیح است. به طوری که در برخی مواقع، رویدادها در فضای مدیریت کنونی کم اهمیت تر از آنچه که هستند، نمود پیدا می کنند. باشد که قدرت و مقامی که امروز در دست ماست برای اصلاح امور باشد و در سایه دلسوزی و جهت بهبود امور، پس از انجام بررسی های لازم و ریشه یابی، مشکلات آن گونه که هست دیده، تشریح و حل شود نه "آن گونه که می خواهیم!"

 

به گزارش گیلان آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از آوردن مصاحبه مدیر گروه ارولوژی، نوشته بود:

« پی نوشت:  اما آن چه امروز در فضای مجازی حایز اهمیت است گره خوردگی وحشتناک راستی و نادرستی است. به طوری که در برخی مواقع، رویدادها در آیینه خبر واقعی تر از آنچه که هستند، نمود پیدا می کنند. باشد که قلمی که امروز در دست ماست برای اصلاح امور باشد و اگر انتقادی هم هست در سایه دلسوزی و جهت بهبود امور، پس از انجام بررسی های لازم و اطمینان از صحّت مطلب، آن گونه که هست منتشر شود نه آن گونه که می خواهیم! » /گیلان انلاین
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار