کد خبر: ۲۸۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 24 August 2016
تابناک - فرمانده نیروی انتظامی رودبار از کشف 173 قلم شیء عتیقه مربوط به عصر آهن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ علی رمضانی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی اطلاع از فعالیت چهار قاچاقچی شیء عتیقه در این شهرستان، با تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان یافته و خودروی پژو پارس قاچاقچیان را در محور امامزاده هاشم به سمت رستم آباد متوقف کردند.
 
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از این خودرو، 173 قلم شیء عتیقه شامل ظروف کاسه ای مفرغی چهار عدد، سر تبر مفرغی سه عدد، ظروف شیشه ای دو قطعه، خفتان مفرغی چهار عدد، آینه مفرغی پنج عدد، سرنیزه و شمشیر 14 عدد، بازوبند مفرغی (حلقه قدرت) یک عدد و النگو مفرغی 17 عدد کشف کردند.
 
سرهنگ رمضانی شیء مدور فلزی تزئینی یک عدد، فلز مربع شکل تزئینی یک تکه، شیء فلزی به شکل پرنده یک عدد، درفش مفرقی دوعدد، سنگ مدور قدیمی یک عدد، شی مفرغی به شکل دسته شمشیر و مدوردوعدد، انگشتر مفرغی چهار عدد، اشیاء مفرغی تزئینی 108 عدد را از دیگر اقلام کشف شده عنوان کرد.
وی با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه، قدمت اشیاء کشف شده را طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی مربوط به عصر آهن ذکر و خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی اشیاء کشف شده سه میلیارد و 509 میلیون ریال است.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز اوایل مردادماه امسال از دستگیری حفارانی که به صورت غیرمجاز قصد حفاری به منظور به دست آوردن اشیاء عتیقه در محوطه باستانی گیاش خورگام از توابع شهرستان رودبار را داشتند، خبر داده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار