کد خبر: ۲۸۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 24 August 2016
تابناک / استاندار گیلان گفت: به یمن امنیت فراهم شده در کشور و با تلاش خادمین نظام و دولتمردان بیش از 1187 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری در گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید و البته بخش عظیمی از این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی نجفی در آیین افتتاح همزمان 48 پروژه آب و فاضلاب شهری، با اشاره به نقش مهم گروه‌های مردم نهاد در توسعه استان، آنان را همراه دولت و دولتمردان دانست و افزود: بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه در کمتر از 3 سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 2000 میلیارد تومان پروژه در کمتر از 3 سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است تصریح کرد: در قیاس عملکرد دولت تدبیر و امید در طی 3 سال اخیر  با 4 ساله دولت گذشته، به حجم عظیم کارهای صورت گرفته در دولت یازدهم پی خواهیم برد.

نجفی با بیان اینکه گاهی قیاس و نقدهایی از دولت بیان می‌شود که منصفانه نیست عنوان کرد: برای درک بهتر خدمات دولت یازدهم باید نگاهی به شرایط دشوار کشور در سال‌های 91 و 92 داشته باشیم و در آن صورت خواهیم توانست به کارهای خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پی ببریم .

وی به بالاترین درآمد نفتی در کشور در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: باتوجه به این درآمد بالا اما متاسفانه در طی آن سالها بیشترین واردات که عمدتا موجب آسیب  بخش تولید و کشاورزی بود وارد کشور ‌شد.

استاندار گیلان از افزایش صادرات کشور بر واردات برای نخستین بار پس از 44 سال در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: سال گذشته میزان  943 میلیون دلار و در 4 ماهه نخست سال جاری نیز بیش از 3.5 تا 4 میلیارد دلار صادرات کشور نسبت به واردات فزونی داشت .

وی با بیان اینکه بر طبق برنامه در سال جاری باید به میزان 10 میلیارد دلار صادرات کشور نسبت به واردات افزایش یابد تصریح کرد: این اقدامات ارزشمند دولت نشان دهنده جهت گیری خوب دولت در توسعه صادرات است .

نجفی با یادآوری تورم 43 درصدی با رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی در دولت گذشته اظهار کرد: مشکلات آن دوران باعث ایجاد رکود بزرگی در کشور گردید که هنوز نیز ادامه دارد. تلاش دولتمردان بر این است تا همانگونه که تورم 43 درصدی را به زیر 9 درصد کاهش داده است رکود را نیز کاهش دهد.

استاندار گیلان به کاهش 400 درصدی ارزش پول ملی در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: آمارهای ارائه شده از دولت گذشته به منظور تخریب و نادیده گرفتن عملکرد نیست بلکه قیاس با آن دوران جدید است. امروز عملکرد مدیران روشن است و مدیران باید عملکرد دولت را گزارش دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه استکبار، کاهش صادرات نفت کشور به 200 هزار بشکه و حتی صادرات نفت تنها در مقابل دارو بود؛ یادآور شد: امروز بر طبق گزارش وزیر نفت صادرات نفت کشور به 2 میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه دولتمردان منکر مشکلات کشور نیستند افزود: در بخش اشتغال باتوجه به بیکاری بخشی از جوانان و فارغ التحصیلان کشور درتلاش هستیم تا فرصت کاری را برای این عزیزان مهیا کنیم. با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر وامید رتبه بیکاری گیلان از دومین و پنجمین استان بیکار کشور به جایگاه بیستم بهبود یافته، هر چند که هنوز راضی نیستیم.

وی، فعال‌تر شدن بخش‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را از جمله برنامه‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با بهره برداری هر چه بیشتر پروژه‌ها در جهت بهبود معیشت و ارتقای سطح رفاهی مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات کشور در 3 ساله دولت یازدهم نسبت به 4 سال گذشته خود به یک چهارم تقلیل یافته است، افزود: سعی گردید تا از این اعتبارات در بخش‌های عمرانی و رفاه شهری بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش گازرسانی استان اضافه کرد: امیدواریم اکثر شهرهای گیلان را در سال 95 و نهایتا در نیمه اول سال 96 به عنوان شهر سبز اعلام کنیم. 2000 روستای بالای 20 خانوار در استان گازرسانی شدند. باید خدمات دولت را به مردم گزارش داده و آنان را امیدوار کنیم.

نجفی با بیان اینکه انتقاد سازنده باید وجود داشته باشد عنوان کرد: نباید هرگز با تخریب کردن موجبات ناامیدی مردم را فراهم و تمامی گفتار درست را به غلط به باور مردم رسانیم.

وی با بیان اینکه باید با بیان عملکردها مردم را امیدوار کنید افزود: مسئولین با گزارش به مردم، آنان را به انقلاب و جایگاه کشور امیدوار کنند. نباید حتی یک آمار غلط به مردم داده شود و نباید به دلیل داشتن اندیشه غلط تمامی زحمات دولتمردان را زیر سوال ببرند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار