رئیس مرکز ملی فرش دستباف گفت: در تفاهم‌نامه منعقده بین مرکز فرش و صندوق کارآفرینی ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به خریداران لحاظ شده که این اعتبار به زودی به ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۸۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 23 August 2016

حمید کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد جزئیات پرداخت وام 10 میلیون تومانی تسهیلات خرید فرش دستباف گفت: تفاهمنامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و خرید فرش دستباف منعقد شده است. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: طی این تفاهم‌نامه فروشندگان فرش که به سیستم صندوق کارآفرینی امید متصل و عضو شبکه هستند، می‌توانند فرش‌های خود را با این تسهیلات به فروش برسانند. 

کارگر بیان داشت: این تسهیلات اعتباری تا سقف 10 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و مدت زمان پرداخت 36 ماهه است. 

وی گفت: در فاز اول کارکنان دولت با معرفی نامه از طرف سازمان یا نهادهای خودشان به صندوق کارآفرینی امید می‌توانند کارت اعتباری این صندوق را دریافت کنند و با آن کارت از فروشگاه عضو شبکه تا سقف 10 میلیون تومان خرید کنند. 

کارگر تصریح کرد: این اتفاق نیازمند یک معرفی نامه از سوی بخش اداری سازمان‌های دولتی به صندوق کارآفرینی امید است و بازکردن حساب از طرف فروشندگان فرش در آن صندوق و نصب پایانه فروش (پوز) بانکی در غرفه یا فروشگاه است. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: این اتفاق امروز از نمایشگاه بیست و پنجم فرش دستباف اعلام و آغاز شده و تا پایان سال هم ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: به تدریج فروشگاه‌های بیشتری عضو این شبکه می‌شوند، اما فعلا به بهانه نمایشگاه در تهران و در برخی از غرفه‌های نمایشگاه آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به همه‌ استان‌ها و فروشگاه‌های فرش در سطح کشور گسترش می‌یابد. 

کارگر بیان داشت: این تسهیلات در قدم اول با توجه به اینکه یکی از الزامات پرداخت تسهیلات ارائه گواهی کسر حقوق است،‌به کارکنان و بازنشستگان دولت ارائه می‌شود. 

وی افزود: در تفاهم‌نامه منعقده بین مرکز فرش و صندوق کارآفرینی 50 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است، اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با موافقت بانک مرکزی این اعتبار قرار است، تا چند ماه آینده قرار است به 550 میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سالانه حدود 3 میلیون مترمربع فرش دستباف در کشور تولید می‌شود و به طور معمول حدود دو سوم از آن به خارج از کشور صادر می‌شود و نزدیک یک سوم هم به مصرف داخلی می‌رسد. 

وی افزود: قطعا با از سرگیری صادرات فرش دستباف به بازار آمریکا امیدواریم تا رونق صادرات و پیامد آن یعنی رونق تولید را در کشور داشته باشیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار