ابراهیم مهربان به تابناک گفت ؛
تابناک / ابراهیم مهربان عضو شورای شهر لاهیجان طی گفتگویی با تابناک به تشریح عملکرد تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های المپیک 2016 ریو و همینطور بررسی ورزش کشتی استان پرداخت.
کد خبر: ۲۸۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 23 August 2016
تابناک / ابراهیم مهربان عضو شورای شهر لاهیجان طی گفتگویی با تابناک به تشریح عملکرد تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های المپیک 2016 ریو و همینطور بررسی ورزش کشتی استان پرداخت.
 
به گزارش تابناک گیلان، مهربان اظهار کرد: به سان دوره های قبلی المپیک این تیم ملی کشتی بود که بیش از سایر رشته ها جور مدالی کاروان ورزشی ایران را بر دوش کشید و 60 درصد مدال های ایران در این دوره متعلق به تیم های کشتی آزاد و فرنگی بود.
 
وی ادامه داد: البته کشتی فرنگی ما به نسبت المپیک 2012 لندن عملکرد ضعیف تری از خود نشان داد و یکی از علت های آن عدم ثبات کادر فنی در آن بود، چرا که بعد از آن مسابقات محمد بنا طی چند مرتبه از تیم ملی رفت و برگشت و همین موضوع تیم را دچار نوسان کرد به علاوه اینکه ورزشکاران حاضر در این دوره تیم ملی کشتی فرنگی غالبا در انتهای دوران قهرمانی خود قرار داشتند و همین امر سبب شد کارایی دوره های قبلی را از خود نشان ندهند.
 
مهربان ادامه داد: البته فدراسیون کشتی برای جبران این نتیجه قطعا برنامه ریزی های مناسبی را در دستور کار قرار می دهد چرا که اگر نتوانیم جایگزین های مناسبی برای قهرمانان امروزمان درنظر بگیریم زنگ خطر برای آینده این رشته به صدا در خواهد آمد ؛ اما کشتی آزاد ما در این دوره یکی از درخشان ترین نتایج خود را رقم زد و دلاورمردی کشتی گیران آزاد سبب شد پس از 16 سال موفق به کسب مجدد مدال طلا شویم و اگر نا داوری در حق رضا یزدانی نمی شد مطمئنا یک مدال دیگر به جمع این مدال ها اضافه می شد اما در کل عملکرد تیم های ملی کشتی در المپیک امسال در نظر مردم رضایت بخش بود.
 
مربی تیم ملی کشتی دانشجویان ایران در ادامه به وضعیت کشتی استان در سطح کشوری اشاره کرد و افزود: برای رونق و پیشرفت یکسری فاکتورهایی داریم که هر مجموعه ایی برای اینکه بتواند موفیقت خود را نشان دهد باید آن را داشته باشد ؛ از جمله این فاکتور ها برنامه ریزی مدون و بلند مدت، حمایت های مادی و معنوی، و تخصص های لازم است ولی سال هاست که در این زمینه چهره شاخصی در سطح اول کشتی کشور نتوانستیم پرورش دهیم و اگر در سال های قبل امثال فردین معصومی یا خود بنده افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتیم هیچ وقت محصول یک برنامه ریزی مدون نبودیم و بیشتر براساس پتانسیل های شخصی و حمایت های خانوادگی که داشتیم توانستیم در این عرصه ورود کنیم.
 
مهربان گفت: فقدان برنامه ریزی مناسب سبب شده نتوانیم آن ایده آلی که در نهایت منتج به داشتن نمایندگانی شایسته در سطح ملی می شود داشته باشیم و حتی اگر نوجوانان و جوانانی هم بودند به علت عدم حمایت به حال خود رها شدند.
 
وی ادامه داد: در هرم ورزش یا باید یک آدم متخصص به لحاظ تفکر و پیشینه ورزشی داشته باشیم یا اینکه اگر فرد متخصص نداریم فردی باشد که با امکانات و پتانسیل هایی مالی و ارتباطی که دارد بتواند موثر باشد و در کنار آن با استفاده از مشاورین اهل فن موفیقت های لازم را به دست آورد. اما باید جستجو کرد و دید کجای کار ما ایراد دارد که نتوانستیم نتایج مطلوب را به دست آوریم.
 
مهربان در خصوص وضعیت خود در کشتی هم افزود: خدا را شکر در همه این سال ها هیچ وقت از کشتی جدا نشدم و افتخارم اینست که جز کوچکی از خانواده بزرگ کشتی کشور باشم و هیچ وقت این را فراموش نمیکنم که تمام اعتباری که امروز از لحاظ اجتماعی دارم از همین کشتی است و علاقه مند هم هستم که بتوانم به کشتی کشورم خدمت کنم.
 
وی در پایان گفت: از لحاظ شخصی هم چندسال مدیرفنی باشگاه بیمه رازی بودم و هم اکنون نیز به عنوان مربی در معیت تیم ملی دانشجویان ایران هستم اما بیشتر فعالیت‌های من برمیگردد به خارج از استان گیلان و در داخل استان خیلی دوست ندارند از این فرزند خودشان که برای آن هزینه شده استفاده کنند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار