کد خبر: ۲۸۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 22 August 2016
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان که به مناسبت هفته دولت و روز صنعت دفاعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما حضور یافت.

به گزارش انتخاب، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زمانی که بحث سامانه موشکی "اس 300" مطرح بود روس ها محدودیتی را با ما مطرح کردند که چون قرارداد آن را رئیس جمهور روسیه لغو کرد دیگر قابل احیا نیست لذا پیشنهاد دادند که سامانه موشکی "اس 400" یا "آنتی 2500" را دریافت کنیم اما چون سیاست بر این بود که به هیچ عنوان به جز سامانه " اس 300" و اجرای همان قرارداد گزینه دیگری را انتخاب نکنیم لذا بحث "اس 300 " را پیگیری کردیم و قرارداد را به اجرا گذاشتیم.

وزیر دفاع با اشاره به ادعای مقامات ‌آمریکایی مبنی بر استقرار سامانه S300‌ در شرق تهران گفت: اولا مکان استقرار این سامانه پدافند هوایی ارتباطی به آمریکایی ها ندارد و این سامانه درجایی مستقر خواهد شد که به آن نیاز باشد که تصمیم آن با فرماندهان امنیت هوایی خواهد بود.

حسین دهقان افزود: آمریکایی ها یکسری مزدور بیکاری به نام منافق دارند، که اسم آنها را باید روسپی های سیاسی مزدور بگذاریم که اینها یکسری اخبار را منتشر می کنند تا از آنها پول بگیرند.

وی ادامه داد: هواپیما سوخو 30 را هواپیمای جنگی مناسبی می دانیم و فقط روس ها از آن استفاده می کنند، موضوع خرید این هواپیما ها مطرح شده و پاسخ منفی نشنیدیم.
وزیر دفاع گفت: در حال مذاکره هستیم ، برای اینکه ببینیم چگونه می توانیم با توجه به محدودیت هایی که برای طرف روس نیز می تواند مطرح باشد این کار را انجام دهیم.

وزیر دفاع درباره خرید میگ 31 یا 35 نیز گفت: به چنین جنگنده هایی نیازی نداریم و عمدتا به دنبال هواپیمای جنگی با قابلیت های سوخو 30 هستیم .

سردار دهقان در ادامه با اشاره به حضور هواپیماهای روسی به پایگاه نوژه همدان، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر بیانیه حمایت از صنایع دفاعی افزود: اساس ورود روس ها به بحران سوریه به درخواست دولت سوریه انجام شده است، سوری ها در زمینه عملیات هوایی کاستی هایی داشتند که مقرر شده بود که روس ها بخشی از ناوگان هوایی شان را به سوریه منتقل کنند اما پس از آتش بس محدودی که اعلام شد در سوریه آمریکا ، عربستان و قطر تروریست ها را با سلاح های پیشرفته از جمله تانک ،‌توپخانه و حتی نفربر زرهی، تقویت کردند.

وی گفت: ‌بر اساس تحرکات جدید تروریست ها و لزوم مقابله قوی تر روس ها با آنها ناوگان هوایی این کشور نیاز داشتند سوختگیری را در منطقه ای نزدیک تر انجام دهند بر این اساس از پایگاه نوژه همدان استفاده می کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که بعضا مطرح می شود ایران پایگاه نظامی در اختیار آنها قرار داده است افزود: در هیچ شرایطی نه امکان استقرار داده می شود و نه هیچ پایگاهی در اختیار روس ها قرار می گیرد و نه اینکه آنها امده اند تا بمانند.

سردار دهقان گفت: روس ها برای یک مقطع زمانی خیلی کوتاه ،مشخص، متناسب با عملیات در سوریه از این پایگاه استفاده می کنند و یا در دریای مدیترانه از ناوهایشان موشک هایی را به سمت مواضع تروریست ها پرتاب می کنند.

وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ابتدا ما حضور انها را در پایگاه نوژه همدان اعلام نکردیم افزود: اولا روس ها علاقه مندند که نشان دهند ابر قدرت هستند و می توانند در روند های امنیتی اثر گذار باشند از طرفی مایلند خود را در صحنه عملیات در سوریه عامل اثر گذار نشان دهند تا قادر باشند با آمریکایی ها مذاکره کرده و سهم خودشان را در آینده سیاسی سوریه تضمین کنند و البته در این زمینه نوعی خودنمایی و بی معرفتی وجود داشته است.

سردار دهقان با اشاره به ادعای آمریکایی ها در این زمینه مبنی بر نقض قطعنامه ها گفت:‌این اقدام ربطی به قطعنامه ها از جمله قطعنامه 2231ندارد آنها تحلیل خودشان را دارند و ما قرار نیست به تحلیل آنها عمل کنیم بلکه باید ضد آن اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بی معرفتی نبود خودتون با روس توافق کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بی معرفتی؟ اونم در سیاست! این یعنی ما هنوز اول راه سیاستیم و نفهمیدم در سیاست معرفت مردانگی دوست دائم و دشمن دائم معنا ندارد.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
روس و مردی؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟ هنوز جا پاهای قبلیشون تو ایران هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار