در جدول المپیک 2016 که تنها 75 کشور از جمع کشورهای شرکت کننده موفق به کسب حداقل یک مدال شده اند، هندوستان با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت حتی یک مدال طلا هم صید نکرده است. ایرلند و بلغارستان و نروژ و اتریش و فنلاند و پرتغال به زحمت موفق به کسب یک مدال شدند و قطر و امارات با بودجه های نجومی ، ریو را با یک برنز یا نقره ترک کردند و همگی پایین تر از جویبار ایستادند.
کد خبر: ۲۸۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 22 August 2016
در پایان المپیک ریو ، کاروان ایران به سه مدال طلا و یک نقره و چهار برنز رسید که از این میان یک نشان طلا و تنها نقره کاروان از شهرستان کوچک و بدون امکاناتی مثل جویبار حاصل شد!

به گزارش تابناک ورزشی، مازندرانی ها در المپیک ریو هم نشان دادند که بیشترین سهم از بار مدال آوری ایران را بر دوش می کشند اما اینکه یک شهر کوچک از این استان زرخیز و پهلوان پرور به تنهایی بیش از یک سوم افتخار کاروان را پوشش دهد، خود موضوعی جالب است.

حالا می خواهیم به یک نکته جالب دیگر هم اشاره کنیم که جویبار قهرمان خیز با پلنگ ها و شیرانش در جدول مدال ها بالاتر از کشورهای صاحب نام و پیشرفته ای قرار گرفته که بودجه شان در ورزش قابل قیاس با بودجه اداره تربیت بدنی این شهرستان نیست و حتی هزاران و شاید میلیون ها برابر بیشتر است.

در جدول المپیک 2016 که تنها 84 کشور از جمع کشورهای شرکت کننده موفق به کسب حداقل یک مدال شده اند،  هندوستان با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت حتی یک مدال طلا هم صید نکرده است. ایرلند و  بلغارستان و نروژ و اتریش و فنلاند و پرتغال به زحمت موفق به کسب یک مدال شدند و قطر و امارات با بودجه های نجومی ، ریو را با یک برنز یا نقره ترک کردند.

باید قدر این استعدادهای درخشان دیمی را دانست که بدون آبیاری و صرف برنامه های هزینه بر ، تا قله المپیک رشد کردند و برای پرچم ایران افتخار آفریدند.

جویبار اگر به تنهایی یک کشور بود در المپیک این دوره؛ در مقام چهل وهشتم بالاتر از کشورهایی که نام شان در سطر بالا آمد می ایستاد.جدول زیر خود گویای همه چیز است. 

اگر جویبار یک کشور بود،در المپیک چندم می شد؟!
اگر جویبار یک کشور بود،در المپیک چندم می شد؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار