پس از بالا گرفتن تنش میان نیروهای کُرد گروه آسایش با ارتش سوریه در پی حمله کُردها به مواضع ارتش، یکشنبه توافق آتش‌بس میان دو طرف برقرار شد.
کد خبر: ۲۸۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 22 August 2016

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعدظهر یکشنبه (روز گذشته) نیروهای دولتی سوریه با نیروهای کُرد «آسایش»-شاخه نظامی حزب کارگران کردستان- به توافق آتش‌بس در «حسکه» واقع در شرق این کشور دست یافتند.

خبرگزاری «سانا» گزارش داد، بر اساس این توافق، آتش‌بس مذکور از ساعت 5 بعدظهر یکشنبه اجرایی شده و قرار است افراد زخمی از شهر خارج و به بیمارستان «قامشلی» انتقال داده شوند.

به گزارش این خبرگزاری، بر اساس این توافق، وضعیت حسکه به حالت قبلی خود باز می‌گردد و قرار است امروز دوشنبه گفت‌وگو برای حل سایر مسائل موجود آغاز شود.

عناصر وابسته به آسایش طی چند روز گذشته اقدامات تنشزایی را مانند حمله به نهادهای دولتی، سرقت نفت و پنبه، تعطیل کردن امتحانات، ربودن چند غیر نظامی، ایجاد هرج و مرج و حمله به مواضع ارتش سوریه در این شهر انجام دادند و این مسئله نیز سبب شد که نیروهای دولتی مراکز تجمع عناصر مسلح این گروه را هدف قرار دهند.

منابع بلندپایه نظامی سوریه اعلام کردند که این بار بر خلاف دفعات سابق، پاسخ ارتش به چنین اقداماتی متفاوت خواهد بود و ممکن است که از سلاحهای مختلفی استفاده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار