کد خبر: ۲۸۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 22 August 2016
تابناک / رئیس شورای شهر رشت گفت: بنده به هیچ عنوان قصد ندارم کاندیدای دور پنجم شورا شوم.

به گزارش خبرنگار ایسنا،منطقه گیلان ،محمد رفیعی در یکصدو پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت بعد از تعطیلات تابستانی  دو هفته ای این شورا کسب اولین مدال المپیک  توسط بانوی ایرانی را به جامعه بانوان ایران تبریک گفت و افزود: همیشه زنان ایرانی نبوغ خود را به جهان ثابت کرده اند. وی همچنین کسب مدال طلا در کشتی آزاد را پس از 16 سال افتخاری بزرگ برشمرد .

وی روز پزشک را نیز به پزشکان گیلانی به خصوص پزشکانی که در کارهای عام المنفعه حضور دارند تبریک گفت و اظهار کرد: امروز آخرین جلسه حضورمن به‌عنوان رئیس شورای شهر است و انتخابات هیات رئیسه سال چهارم شورا در جلسه بعدی برگزار می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: انتخابات شورا نزدیک است و بنده به هیچ عنوان قصد ندارم کاندیدای دور پنجم شورا شوم از شما تقاضا دارم در این دوره به دور از حواشی با حضور به موقع و حداکثری اقدام به انتخاب رئیس شورا کنید.

وی با پخش کلیپی از تلف شدن ماهی ها در رودخانه زرجوب گفت: شعار همه ما سالمسازی دو رودخانه این شهر بوده است ما مخالف اجرای  پروژه ها در سطح شهر نیستیم اما از شهردار رشت تقاضا داریم الویت های شهری را رعایت کند مثلا تا زمانی رودخانه های ما آلوده هستند و سلامت مردم این شهر را به خطر می اندازند ساخت پارک در جوار این رودخانه ها در الویت ما نیست.

رئیس شورای شهر رشت همچنین استعفای محمود باقری را به رای گذاشت که اعضای شورا به این موضوع رای ندادند.

محمود باقری نیز پس از رای گیری گفت: من برای استعفا اصرار دارم اکنون که نظر شما این است که من بمانم از این تریبون اعلام میکنم که حضور در شورای چهارم بدترین دوران زندگی من بوده و قطعا بد از پایان شورا دردنامه ای را خواهم نوشت ودیگر کاندید شورا  نخواهم شد.

وی با اشاره به تخلفات شهردار رشت ادامه داد: شهردار 940 میلیون تومان به مدیران شهرداری پاداش داده است متاسفانه اسنادی در دست ندارم و باید بگویم که آوردن نیروهای حجمی و کسانی که به تازگی وارد بدنه شورا شده اند خلاف قانون استخدامی کشور است.

باقری همچنین متذکرشد: در حالی که حقوق رفتگران شهرداری با تاخیر پرداخت می شود ورود 106 نیروی جدید به بدنه شهرداری چابک سازی نیست بلکه چابک سواری است .

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با انتقاد از پرداخت دیر هنگام حقوق کارگران شهرداری در بخش خصوصی گفت: ما در شورای چهارم کارگروه اقشار آسیب پذیر را تشکیل دادیم تا از مشکلات این قشر بکاهیم از ابتدای سال 95 حقوق کارگران بخش خصوصی شهرداری رشت دیر پرداخت می شود و لازم است به این مهم توجه شود و پرداختها مناسب شود.

وی ادامه داد: تالاب عینک با همکاری مردم و دستگاههای دولتی پاکسازی شده است که این کار یک مرهم موقت برای حفظ تالاب این شهر است و ما امیدواریم این تلاش  ها ادامه یابد و این شیطان تالاب کاملا از بین برود.

رضا رسولی دیگر عضو این شورا نیز ضمن قدردانی از مردم فهیم شهر رشت اظهار کرد: رفتارهای اخیر مردم شهر برای ما نوید بخش بوده است و مردم این شهر رفتارهای اجتماعی را در طول ماههای اخیر از خود نشان دادند که آثار بزرگی برای این شهر به همراه داشته است.

وی اعمال موضع مردم در خصوص استیضاح شهردار و همچنین فعالیت خودجوش مردم در تالاب عینک که باعث شد دستگاهای دولتی هم پای کار بیایند را در نوبه خود بی نظیر برشمرد.

رسولی تاکید کرد: بسیاری از مردم این شهر بیش از 5 ماه است که برای جمع آوری سنبل آبی در تلاش هستند ،امروز گام اول در راستای احیای تالاب برداشته شده است اما این اقدام تنها مسکن است و باید فکر اساسی شود.

به گزارش ایسنا ، در صدو پنجاه و سومین جلسه علنی شورا تعدادی از لوایح رسیده به شورا مورد بررسی قرار گرفت که لایحه اول تفویض امضا دادخواست‌های تنظیمی و اختیار طرح دعاوی به مدیر حقوقی بود که به‌صورت دو فوریت از سوی شهرداری مطرح‌ شد و پس توضیحات یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری با رای گیری اعضاء این لایحه به صورت یک فوریت به کمسیون ارجاع داده شد.

لایحه بعدی پیشنهاد حمایت مالی یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومانی شهرداری از سپیدرود و داماش بود که علی بهارمست معاون خدمات شهری و سرپرست تیم سپیدرود رشت برای توضیح درباره این لایحه در صحن شورا حاضر شد و در نهایت دو فوریت این لایحه رای نیاورد اما یک‌فوریت  آن با موافقت اعضا مواجه شد.

دستور جلسه بعدی موضوع مسکوت ماندن رای گیری استیضاح شهردار از سوی شورا بود که  فرمانداری با استناد به قانون مسکوت ماندن رای گیری درباره استیضاح شهردار را فاقد وجاهت قانونی دانست و این‌ موضوع با مخالفت اعضا شورا روبرو شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
انشااله باقري زودتر بره اين شهر يه نفس بكشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار