کد خبر: ۲۸۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 22 August 2016
تابناک / شهردار رشت گفت: احداث پارک‌ها گامی در توزیع متوازن خدمات به محلات است.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در مراسم افتتاح پارک فرشتگان اظهار کرد: نگاه امروز شهرداری رشت درتوسعه شهری یک نگاه متوازن در راستای عدالت اجتماعی با ایجاد گفتمانی مشترک با کلیه شهروندان است.

وی با تاکید بر نیاز عموم مردم در استفاده از فضاهای عمومی شهری تصریح کرد: ایجاد پارک‌ها و فضاهای عمومی علاوه بر آنکه امکان دسترسی و بهره‌مندی تمامی شهروندان به خصوص خردسالان و سالمندان را در برخورداری از فضاهای عمومی بهره مند خواهد ساخت , با توسعه نگاه اجتماعی و فرهنگی. کمک قابل توجه ای به مراودات موثر و محله محوری شهروندان خواهد داشت .

ثابت قدم توجه به نقاط کم برخوردار به ویژه مناطق ۴ و۵ و بخشی از منطقه ۳ را هدف اصلی مسیر توسعه شهری خواند و افزود:  این توزیع متوازن به واسطه احداث پارک های محله ای سبب خواهد شد تا با کم کردن فاصله ها و نیز مراوده نزدیک با شهروندان در کاهش معایب محلات گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ شهروندی در شهر رشت غریب نیست , گفت : شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیش از پیش به فکر مردم می باشند و همواره در صدد توزیع متوازن امکانات و خدمات در محلات هستند.

شهردار رشت با تاکید بر شعار هر محله یک پارک خاطر نشان کرد: احداث پارک‌ها با هزینه خود مردم و شهروندان اجرایی می شود تا فواید آن به مردم برگردانده شود.

با احداث پارک ها گامی بلند در پایداری اجتماعی برداشته خواهد شد

فرانک پیشگر در این مراسم با اشاره به روند رو به رشد شهرنشینی اظهارکرد: در برنامه ریزی شهری احداث بوستان‌ها جهت گذران اوقات فراغت شهروندان نقش تعیین کننده‌ای در توسعه شهرنشینی دارد.

نایب رییس کمیسون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ایجاد برقراری عدالت , توازن در برخورداری از خدمات شهری و امکانات رفاهی را از مهم ترین اهداف در احداث پارک ها عنوان کرد و یاد آور شد: امید است با احداث پارک های متعدد علاوه بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان گامی بلند در پایداری اجتماعی که از ارکان توسعه شهری است برداشته شود.

افتتاح چندین پارک در محلات منطقه ۴ تا پایان سال

مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک فرشتگان از فروردین ماه سالجاری اضافه کرد: مساحت پارک فرشتگان ۵ هزار و ۸۴۰ متر مربع است که همزمان با آن عملیات اجرایی پارک الغدیر به مساحت یک هزار و ۱۰۳ متر مربع آغاز شد.

علی مقصودی مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت عدم تمرکز گرایی و توزیع عادلانه خدمات را از سیاست های اصلی شورا و شهرداری برشمرد و گفت: این پارک دارای دو فاز فضای سبز و مبلمان و فضای ورزشی است.

وی تمامی همسایگان پارک فرشتگان را نگهبانان پارک عنوان کرد وگفت: با توجه به شناختی که از مردم این منطقه دارم همه اهالی و مردم آن با یک همدلی در حفظ و حراست امکانات و وسایل بازی پارک فرشتگان خواهند کوشید.

مقصودی برآورد هزینه پارک فرشتگان را ۸۰۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: تا پایان سال جاری علاوه بر افتتاح چند پارک شاهد تکمیل رینگ پارک دانشجو , بهره برداری از پارک مشکات , بهره برداری از فضای مکس آرامگاه شیون فومنی و.... در منطقه ۴ خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار