گلایه های شدید دو نماینده گیلانی از سازمان گردشگری ؛
تابناک / نمایندگان مجلس در نشستی با معاونان سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری بر سر مسائلی از جمله نام بانک گردشگری، عدم ارائه برنامه توسط سازمان و گلایه از سلطانی فر چالش ایجاد کردند.
کد خبر: ۲۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 16 August 2016
تابناک / نمایندگان مجلس در نشستی با معاونان سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری بر سر مسائلی از جمله نام بانک گردشگری، عدم ارائه برنامه توسط سازمان و گلایه از سلطانی فر چالش ایجاد کردند.

به گزارش تابناک گیلان، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در نشست فعالان گردشگری با نمایندگان مجلس پیرامون برنامه ششم توسعه کشور که شب گذشته 24 مردادماه در هتل باباطاهر تهران برگزار شد گفت: صنعت گردشگری با بیش از ۲۵ تا ۳۰ دستگاه و نهاد تخصصی نسبت فامیلی دارد این نسبت فامیلی مبنای قانونی ضعیفی دارد و از روند قانون مدار در جهت توانمندسازی برخوردار نیست. بزرگترین چالش گردشگری نیز همین نقیصه است.

وی گفت: برخی از شهرهای توریستی ما در فصل‌هایی مثل بهار و پاییز پر از مسافر هستند و برحسب نگاه ملی و استانی مقررات خود را دارند. این مقررات بر مدار مقررات ملی گردشگری نیست چون هم روندها را مورد تعارض قرار می دهد و هم اقدامات را.

رحمانی موحد درباره ورود اتوبوس‌های گردشگری در شهرهای گردشگری نیز گفت: با پلیس راهور مکاتبه کردیم آقای مومنی به استان‌ها اعلام می‌کرد که ممانعت از آن خلاف است اما فرمانداران کار خود را می کردند. همه مشکلات نداشتن قانون نیست. برخی از جاها موضوع، عدم توجهاتی است که باید پشتوانه گردشگری باشد. باید فرایند، تحول و فعالیت یکپارچه را نهادینه کرد یعنی گردشگری یک متولی داشته باشد. در کشورهای دیگر پیوستگی بین دولت و فعالان وجود دارد و همه چیز بر مدار فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی عمومی طراحی شده است.


در همین رابطه محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس، اظهار کرد: ۸ سال مدیر مالی شرکت توسعه ایرانگردی بودم می‌دانم که چه اتفاقاتی آنجا افتاد و من هم تایید می‌کنم که گردشگری در کشور تعطیل است.

وی افزود: شما مشکل قانونی و برنامه نداریم من می‌دانم. اما درباره ایرانگردی هیچ برنامه‌ای نیست. برنامه‌ها درباره گردشگری صفر است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من چند بار خواستم با رئیس سازمان میراث فرهنگی ملاقات کنم هنوز نتوانسته‌ام. در فراکسیون گردشگری ۱۴۰ نماینده عضو هستند. باید نمایندگان فکری به حال آن کنند و دوستان فعال گردشگری نیز باید کمک کرده و راهکار بدهند ما از سه ماه دیگر می خواهیم کار را شروع کنیم.

همچنین نیکفر نماینده لاهیجان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: از آمار گردشگران ورودی که سازمان میراث فرهنگی اعلام می‌کند ۵۰ درصدش برای سفرهای زیارتی به ایران آمده‌اند. پس کارگزاران ما در دنیا چه کار می کنند؟



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
قصد توهین ندارم ولی کلا یه نگاه دوباره به افرادی که در کمیسیونهای تخصصی گردشگری انتخاب میکنید بندازیدبد نیست منظورم به عام دوستان نیست و اگثریت فقط بخاطر دلالی اونجا نشستن بدون هیچ هدفی که منفعت عام رو در بر داشته باشه و هیچ برنامه ریزیی بهینه ایی که بتونه این صنعت رو به مجرای درست بندازه فقط نفع شخصی
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
من عيب و از فعال نبودن نمايندگان استان مي بينم.مثلا اصفهان خودش و بعنوان پايتخت فرهنگي جا كرده وبودجه هاي كلاني هم از اين بابت مي گيره .سازمان گردشگري تعطيل درست .خوب مسولين خودشون چكاره هستند اونم در استاني مثل گيلان واقغا بايد گريه كرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار