مرور روزنامه های کشور؛ یکشنبه
سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در همایش نیروی انتظامی با استقبال روزنامه‌های نزدیک به دولت و هشدارهای کیهان و جوان همراه شده است. خبر دیدار آیت‌الله مصباح و جلیلی، مهم‌ترین خبر انتخاباتی روزنامه‌های اصلاح‌طلب است. پیش‌بینی سخنان وزیر کشور در‌باره پول‌های کثیف و...
کد خبر: ۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 26 April 2015

به گزارش تابناک گیلان، سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در همایش نیروی انتظامی با استقبال روزنامه‌های نزدیک به دولت و هشدارهای کیهان و جوان همراه شده است. خبر دیدار آیت‌الله مصباح و جلیلی، مهم‌ترین خبر انتخاباتی روزنامه‌های اصلاح‌طلب است. پیش‌بینی سخنان وزیر کشور در‌باره پول‌های کثیف و گزارشی درباره خودکشی، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های یکشنبه هستند.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرجمهوری اسلامی از موضع‌گیری موافق یا مخالف با سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور پرهیز کرده و برای نقل سخنان وی از تیتر «رئیس‌جمهور: منکر اصلی در جامعه فقر، بیکاری، موادمخدر، فساد و ریا است» استفاده کرده است. در این روزنامه مسائل منطقه‌ای همچنان اولویت دارد. سرمقاله این روزنامه، قسمت دوم سرمقاله روز گذشته با عنوان «تحول بزرگی در راه است (۲)» است که در آن ایران، عربستان، ترکیه، عراق و مصر پنج کشور مهم منطقه دانسته شده‌اند. نویسنده پس از طرح روند رو به جلوی ایران و گرفتاری‌های چهار کشور دیگر نوشته: این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که ضعف کشورهای مسلمان از جمله دولت‌های ترکیه، عراق، مصر و عربستان به نفع امت اسلامی نیست، اما واقعیت غیرقابل انکار دیگر اینست که این وضعیت که برای اکثر کشورهای مسلمان منطقه پیش آمده زمینه را برای تحول بزرگی فراهم ساخته که اگر به درستی مدیریت شود، به نفع ملت‌های مسلمان خواهد بود. از رهگذر تحول بزرگی که در راه است ملت‌ها بر سرنوشت خود حاکم خواهند شد، کشورهای مسلمان از سلطه بیگانگان نجات خواهند یافت، حنای سلفی‌های سالوس رنگ خواهد باخت، تروریست‌های تکفیری در جهان اسلام منزوی خواهند شد، قدرت‌های زیاده‌خواه جهان افول خواهند کرد، معادلات قدرت دچار تغییرات اساسی خواهد گردید و کشورهای اسلامی به امنیت و ثبات قابل قبولی خواهند رسید.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرابتکار که با تیتر «پبام به پلیس» به استقبال سخنان روز شنبه رئیس‌جمهور رفته، با درج تصویر سید حسن خمینی در صفحه اول خود، خبر تکذیب شده تهدید وی را برجسته کرده است. این روزنامه سخنان دیروز جهانگیری در باره واردات در دولت گذشته را با فرض دلار سه هزار تومانی!، به عددی با تعداد زیادی صفر تبدیل کرده است.

غلامرضا کمالی‌پناه در بخش پایانی سرمقاله ابتکار با تیتر «مسلمان کشی جامه ای است که بر قامت قرن دوخته اند» بعد از مرور درگیری‌ها در دنیای اسلام نوشته: واقعاً زمین و زمان از این وضعیت خسته شده است. این چه بلایی است که با فروکش کردن جنگ سرد، باید خون گرم مسلمانان بر زمین ریخته شود؟ چرا ما اینقدر خوار و ذلیل شده ایم؟ چرا باید این همه قتل و قحط و غارت و اسارت فقط از آسمان امت اسلامی ببارد؟ اگر خوب دقت کنیم حتی طبیعت هم بر ما خشم گرفته است. دست آسمان بر ما بخیل شده است، سینه زمین کمتر برای ما می‌جوشد، دل دریاها بر ما سنگین شده است، بادها عقیم شده، نفتمان کم ارزش شده و خلاصه بدبختی پشت بدبختی است که به سمت مسلمانان سرازیر شده است. بی گمان دلیل اصلی را باید در فاصله گرفتن از قرآن،انسانیت، و اخلاق جست و جو کرد. در لسان عوام است که آنچه قرآن گفته، غربی ها عمل می‌کنند ولی ما فقط حرف و ادعای آن را داریم. بزرگان امت جداً دست به کار شوند. باید ریشه دروغ، نفاق، ربا، فساد، فقر، و... سوزانده شود تا این آتشی ‌که به جان و مال مسلمانان افتاده است بتوان خاموش کرد.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبراطلاعات که از زبان رئیس‌جمهور، منکرهای امروز جامعه را فقر، اعتیاد، ریا و فساد خوانده، در بخش اقتصادی خود گزارشی در‌باره ضرورت بازنگری در راهبردهای هدفمندی یارانه‌ها را مورد توجه قرار داده است. ابوالقاسم قاسم زاده نیز در بخشی از یادداشتی با تیتر «مرحله متن نويسي!» در این روزنامه نوشته: مسير گفت‌وگوهاي هسته‌اي اگرچه هنوز در چرخه سياسي و امنيتي نقد مي‌گردد، اما بسياري از كشورها از جمله روسيه، چين و اتحاديه اروپا، ارزيابي اقتصادي و وسعت بازار تجاري در غرب آسيا از مسير ايران را در اولويت خود قرار داده‌اند. بسياري از نويسندگان سياسي از دريچه نگاه اقتصادي و توسعه بازار تجاري به ادامه مذاكره هسته‌اي نظر دارند و بر اولويت اقتصاد بر سياست تاكيد مي‌كنند. اين نويسندگان معتقدند آينده را بعد از توافق هسته‌اي، اقتصاد و روابط تجاري رقم خواهد زد.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرقانون که سخنان رئیس‌جمهور را با تیتر «‌پلیس گرفتار تهديدات خيالي نشود» پوشش داده است، در مطلبی با تیتر  «استراتژی جديد آيت الله و دكتر» به روابط آیت‌الله مصباح و سعید جلیلی پرداخته و از جمله نوشته: روز گذشته رسانه‌های اصولگرا که اخبار مربوط به مصباح یزدی را همیشه با آب و تاب خاصی منتشر می‌کردند، بی‌سر و صدا خبری را از دیدار سعید جلیلی و پدر معنوی پایداری‌ها انتشار دادند. در متن خبر آمده بود: «سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که جهت سخنرانی در دانشگاه قم و کانون طلوع به قم سفر کرده است، عصر امروز (شنبه) با آیت‌ا... مصباح یزدی دیدار خواهد کرد. گفته می‌شود این دیدار بدون حضور رسانه‌ها و به صورت خصوصی برگزار خواهد شد. چندی پیش، دیدار سه‌جانبه آیات محمد یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی درباره وحدت و همگرایی اصولگرایان برگزار شده بود.» به نظر می‌رسد این نحوه اطلاع رسانی که بر خلاف روال گذشته اصولگرایان بود، خبر از رایزنی‌های انتخاباتی می‌دهد. چرا که پنجشنبه هفته گذشته مصباح یزدی در دیداری که با اعضای اصلی جبهه پایداری داشت، برای آن‌ها به نوعی نقشه راه انتخابات را ترسیم کرد و حال با ملاقاتی که با جلیلی دارد قدم اول را در راه انتخابات دهم مجلس برداشته است. این رایزنی می‌تواند برای مشاوره باشد یا اتمام حجت! پایداری‌ها و در صدر آن‌ها مصباح یزدی که سال۹۲ شکست بزرگی در کارزارهای سیاسی ایران خورده‌اند، این بار که حتی جایگاه اجتماعی سال‌های پیش را نیز در کشور ندارند سعی می‌کنند با گزینه‌های مختلف، چشم به مجلس آینده بدوزند. 

قانون همچنین با توجه به چند حادثه اخیر، در مطلبی با عنوان «خودم را می‌کشم، شما هم ببینید!» به موضوع خودکشی پرداخته است. در دو فراز از این گزارش آمار و دلایل خودکشی به شکل زیر بیان شده است: 

- خودکشی در ایران علت‌های مختلفی دارد: اختلافات زناشویى، عشق و تمایلات شدید عاطفى و علل ناموسى ناراحتى‌هاى روانى، شکست در عشق و اختلالات روانى و شخصیتی مشکلات ناشى از شکست‌هاى تحصیلى، استرس‌ها، فشارهاى روانى و روحى ناشى از آن‌ها (فشارهاى عاطفى، فشارهاى تحصیلى مانند کنکور، نقایص جسمى و فیزیکى در نسل جوان) و احساس پوچى و بی‌هدفى و افسردگی فقر و تنگدستی، بیکارى، اخراج از کار و شرایط نامساعد اقتصادى مسائل و معضلات زندگى شهرى و وضعیت نابسامان زندگى ضعیف شدن اعتقادات مذهبى بر ملا شدن اسرار و حقایق خصوصى زندگى فرد

- آمار‌ها نشان می‌دهد در ۹ماه ابتدایی سال ۹۲ روزی بیش از ۱۱ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند، بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۹ ماهه سال ۹۲، ۳۱۲۵ نفر خودکشی کرده‌اند، از میان این افراد ۹۸۲ تن را زنان و ۲۱۴۳ تن را مردان تشکیل می‌دهند.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرجوان و کیهان از جمله روزنامه‌هایی هستند که با اظهارات دیروز رئیس‌جمهور مخالفت کرده‌اند. جوان که تیتر اصلی و ‌صفحه نخست خود را به ترتیب به حذف یارانه‌ها و زلزله در نپال اختصاص داده، در یکی از یادداشت‌های روز خود با تیتر «فروع دين ميدان بازي سياسي نيست!» به قلم حسن رشوند نوشته: يقين بدانيم كه كشف حجاب برخي زنان كه ‌ امروز به صورت سازماندهي شده در شهر‌هاي بزرگ و توريستي كشور صورت مي‌گيرد، از پديده‌هاي منكري از جنس‌ همان بيكاري مورد تأكيد رئيس‌جمهور و چه بسا فراتر از آن است و حاكميت بر اساس تكليفي كه بر عهده دارد، موظف به رفع اين معضل از جامعه است. اينكه در مقام و جايگاه يك مسئول مكرر به اين طبل بكوبيم كه نبايد برداشت منكر بودن از چنين پديده‌اي داشت، قطعاً به صواب نيست و بي‌توجهي به آن چه بسا در آينده نه چندان دور، چنان گريبان جامعه را بگيرد كه از قضا دولتمرداني كه واهمه آن دارند كه برخورد با اين پديده زمينه امنيتي شدن جامعه را فراهم مي‌كند، ناخواسته با گسترش اين پديده شوم، جامعه را به سمتي سوق مي‌دهند كه راه‌حلي جز فضاي امنيتي ‌نداشته باشد. دولتمردان ما بايد بپذيرند جرياني در مؤسسات و اتاق‌هاي فكر خارج نشسته‌اند و طراحي مي‌كنند كه چگونه مي‌شود روسري را از سر زنان ايراني برداشت و بعضاً به صورت سازماندهي شده اين سناريو در داخل اجرايي مي‌شود.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرکیهان در گزارش روز خود با تیتر «استانی شدن انتخابات رأی در تاریکی» به مخالفت با طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات مجلس پرداخته و دلایل زیر را برای این موضوع بر‌شمرده است؛

ـ نامزد‌ها برای انتخاب شدن در رقابتی به گستره استان، نیاز به امکانات مالی بیشتری خواهند داشت. 

ـ رای مراکز استان و شهرهای بزرگ در انتخابات اثر بیشتری داشته و رای شهر‌ها و روستا‌ها به حاشیه برود. 

ـ انتخابات استانی به تشکیل ائتلاف‌های بزرگ در بین احزاب ثروتمند یا قدرتمند منجر می‌شود. 

تشکیل ائتلاف‌های بزرگ در سطح استان نیازمند ثروت فراوان است و در نتیجه در ‌‌نهایت چند حزب بزرگ که توانایی دارند از عهده هزینه مالی و تشکیلاتی انتخابات بر بیایند، باقی می‌ماند. 

ـ خود به خود نامزدهای باندهای قدرت و ثروت انحصار قدرت تشکیل می‌دهند. 

ـ نامزدهای غیرحزبی نمی‌توانند وارد بافت قدرت شوند. 

ـ صدای مردم مستضعف حاشیه‌نشین شنیده نخواهد شد. 

ـ محدوده انحصاری قدرت، پای رانت‌خواران و ثروتمندان را جهت وامدار کردن گروه‌های سیاسی، به عرصه انتخابات باز خواهد کرد. 

کیهان تصویر صفحه نخست و نیز سرمقاله‌اش با تیتر «یمن قارون منطقه را می‌بلعد» به مسأله یمن اختصاص داده است. کیهان سخنان دیروز رئیس‌جمهور را هم سؤال‌برانگیز دانسته و در این باره نوشته: سخنان رئیس جمهور محترم در حالی است که اولا براساس قانون اساسی قوانین عادی نمی‌تواند مخالف ضوابط شرعی واسلامی بوده و با آن منافاتی داشته باشد و لذا تفکیک بین وظایف قانونی پلیس با شرع مقدس اسلام عجیب و تامل برانگیز است. از سوی دیگر نخستین انتظار هر مسلمان آگاه و دلسوزی از پلیس یک کشور اسلامی، اجرای احکام ومقررات اسلامی است. اگر پلیس جمهوری اسلامی هم مجری احکام شریعت مقدس نباشد، پلیس کدام کشور مجری حکم الله است!؟ طبیعتا پلیس آمریکا و اسرائیل غاصب، چنین جایگاهی ندارد و مردم از آن‌ها چنین انتظاری ندارند. از دیگر سو به تصریح قرآن کریم، از جمله نشانه‌های مومنان آنست که چون به حکومت در زمین می‌رسند؛ «نماز به پا می‌دارند، زکات می‌دهند و امر به معروف ونهی از منکر می‌کنند» نفی این تکلیف مصرح در قرآن مجید از سوی رئیس محترم جمهور سوال برانگیز است. البته ممکن است گفته شود ایشان در پی تاکید بر منکرات بزرگ‌تر و اصلیتر بوده‌اند کما اینکه خود به فقر و بیکاری هم اشاره کرده‌اند. اگر چنین است باید گفت: اولا اجرای برخی احکام الهی مانعی بر اجرای برخی دیگر نیست و هرکدام در جای خود مهم وقابل اعتناست و ثانیا به جز مسئولان دولتی، چه کسی مسئول مستقیم ریشه کن کردن فقر و بیکاری است!؟ بنابر این بهتر است به جای سخنانی قابل تاویل و ایجاد حاشیه‌هایی تازه، دولت در عمل به جنگ این منکرات رفته ومبارزه عملی با منکرات را به مردم نشان دهد.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرروزنامه دولتی ایران در سرمقاله خود با تیتر «‌رونمایی وزیر کشور از پشت پرده پول‌های کثیف» و نیز یادداشتی با تیتر «نقطه عطفی در پرونده پول‌های کثیف» به قلم یک نماینده مجلس به استقبال سخنان امروز وزیر کشور در مجلس در باره پول‌های کثیف رفته است.

ایران در بخش پایانی گزارش اصلی خود با تی‌تر «معمای اختلال در وایبر» نیز نوشته: برای بررسی نهایی از این مسأله که آیا اختلال وایبر، معضلی جهانی است یا خیر بار دیگر مرکز سنجش سرعت خدمات اینترنتی IsItDownRightNow در روزهای ۲۱ و ۲۲ آوریل مصادف با یکم و دوم اردیبهشت ۹۴ به صورت تصادفی ۱۰ بار سرعت خدمات وایبر را بررسی کرد و در پایان گفته شد میانگین سرعت دسترسی کاربران جهانی به سرویس‌ اینترنتی وایبر در این دو روز ۶۵ میلی‌ثانیه بوده است و نتیجه این بررسی حکایت از آن دارد که وایبر اختلالی ندارد و با سرعت دقیق و مطمئن به کاربران جهانی عرضه می‌شود. به هر حال، ‌بررسی‌های چند روزه برای پیدا کردن سرنخی از کندی سرعت وایبر در دیگر نقاط جهان و احتمال بروز اختلال در سرورهای مرکزی این شرکت تا لحظه تنظیم این گزاش بی‌نتیجه ماند و این در حالی است که برخی مدیران ارتباطی کشور ادعا کرده‌اند که نقشی در اختلال پیش آمده در شبکه اجتماعی وایبر نداشته‌اند و در آخرین اظهار نظر وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با رد اختلال پیش آمده در وایبر از سوی اپراتور‌ها اعلام کرده است که اختلال وایبر شاید به دلیل تعویض تیم مدیریتی این شبکه و رفتن آن‌ها به شبکه اجتماعی تلگرام به وجود آمده است؛ ادعایی که نمی‌توان بر آن مهر تأیید گذاشت.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرشهروند که در روزهای گذشته در صفحه نخست خود مطالبی را به تصادفات و تلفات ناشی از ان اختصاص می‌داد، امروز ضمن درج تصویری از قربانیان زلزله نپال، در یادداشت روز خود به قلم مصطفی عابدی به «يك ايده براي كاهش تصادفات» پرداخته است. كامبيز پرنظر، عضو رسمي كانون صرافان در مطلبی با تیتر «فساد ٤ هزار میلیاردی ارزي يا نابودي اقتصاد کشور» به مسائل سال‌های اخیر صرافی‌ها پرداخته است. این روزنامه که در گطارشی با عنوان «وحدت اصولگرایان و جبهه پایداری؛ از سر اضطرار یا ائتلافی استراتژیک» به فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان پرداخته، در بخشی از گزارش سخنان قائم مقام و سخنگوی وزارت صنعت با عنوان «کالای ایرانی جایگزین یارانه نقدی» نوشته: این مقام مسئول که که پیش‌ازظهر روز شنبه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی صحبت می‌کرد در صحبت‌هایش از استراتژی جدید دولت در بحث پرداخت یارانه‌های نقدی خبر داد که طی آن قرار است، یارانه کالایی جایگزین یارانه نقدی شود تا به واسطه این امر میزان مصرف کالاهای داخلی در کشور قدری افزایش یابد و به‌تبع آن آثار تورمی یارانه نقدی نیز از میان برداشته شود.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبروطن امروز هم مطلب اصلی خود را به موضوع یارانه‌ها اختصاص داده و به «سیاست سکوت و پنهانکاری دولت در حذف یارانه‌ها» اعتراض کرده و نوشته: دولت برای اطلاع‌رسانی موضوع حذف یارانه نقدی از سیاست انتشار دادن قطره‌چکانی اطلاعات استفاده می‌کند. همان‌طور که وزیر رفاه گفته دولت قصد دارد با عدم اطلاع‌رسانی درست درباره حذف یارانه نقدی، مردم اطلاعات زیادی در این باره نداشته باشند تا از آثار احتمالی حذف یارانه نقدی کم شود اما قطعا دولت در اجرای درست این سیاست موفق نخواهد بود چراکه در دنیای اطلاعات پنهانکاری و اجرای بی‌سروصدای طرحی مانند حذف یارانه نقدی امکان‌پذیر نیست. دولت باید به جای پنهانکاری در این باره اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهد و مثلا از چگونگی اجرای نظام اعتراض به موضوع حذف خبر دهد. دولت در حال انجام دوباره اشتباهات است و به جای اطلاع‌رسانی شفاف قصد دارد بدون سروصدا و با کمترین انتقاد و اعتراضی یارانه‌بگیران را حذف کند در حالی اصلا دوست ندارد معیارهای حذف خود را اطلا‌ع‌رسانی کند. مشخص نیست با وجود رسانه‌ای شدن سیاست دولت، مسؤولان چه موقع قصد دارند در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف انجام دهند تا ابهامات یارانه‌ای که چندین ماه است وجود دارد برطرف شود.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرروزنامه خراسان که در صفحه اول خود باز هم مساله حاشیه‌نشینی در استان خراسان را برجسته کرده، در سرمقاله خود با عنوان « چرا بايد نگران اقتصاد ايران در سال ۹۴ باشيم؟»، هشت دلیل را برشمرده است، که عبارتند از؛

1.تداوم مديريت ناکارآمد دولتي

2.هزينه هاي توليد

3.مديريت گذار از شرايط تورمي به محيط مبتني بر توليد

4.رکود بخش مسکن

5.مشکلات بانک‌ها

6.نااطميناني از رفع تحريم ها و مديريت رفع احتمالي تحريم ها

7.برنامه پنج ساله ششم توسعه

8.انتخابات مجلس شوراي اسلامي

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرصفحه اول روزنامه اعتماد که از سخنان دیروز رئیس‌جمهور تیتر « تهديدهاي خيالي را كنار بگذاريد» را انتخاب کرده، تا حد زیادی تکرار صفحه اول روز شنبه روزنامه شرق است. شرق روز گذشته، پرونده‌های قضایی مرتضوی را در کنار خبر اشتباهی در باره سفر احمدی‌نژاد به قزوین قرار داده بود و روزنامه اعتماد در شماره امروز خود، مرتضوی را در کنار مشایی قرار داده است.

اعتماد در مطلبی با تیتر «‌مشايي: نگفتم نمي‌آيم» مدعی حضور مشایی در جلسات احمدی‌نژادی‌ها در ولنجک و مصاحبه با وی شده و در پایان نوشته: خداحافظي مي كند واين ترديد را به يقين بدل مي سازد كه او هست و تنها تفاوتش با گذشته در آن است كه ديگر بي گدار به آب نمي زند. هرچه هست اين مرد محبوب محمود احمدي نژاد سكوت كرده و به اين راحتي ها سكوتش را نخواهد شكست. سكوتي كه شايد راهبردي براي آينده باشد.

دیدار آیت‌الله و دکتر/ هشدار جوان به رئیس‌جمهور/ عدم همراهی وزیر با روزنامه‌ خودی/ گزارشی از آمار و چرایی خودکشی/ معمای اختلال در وایبرحسین انصاری راد نماینده ادوار مجلس در سرمقاله شرق با تیتر «منکر و معروف» به دفاع از سخنان دیروز رئیس‌جمهور پرداخته و از جمله نوشته: «مهم»، در بسیاری موارد باید فدای «اهم» شود؛ بیکاری و فساد اشاره‌شده در سخنرانی‌های اخیر رئیس‌جمهور، موضوع بی‌آبی و آسیب‌های جدی به محیط زیست، نبود بهداشت و درمان مناسب برای آحاد جامعه، ازجمله موارد «اهم» و پرداختن به آن، «امربه‌معروف» واقعی است. اگر در جامعه‌ای فساد، اختلاس، تقدم رابطه بر ضابطه، بی‌توجهی به قانون و فردگرایی رواج پیدا کند و جوانان نتوانند با وجود تحصیلات عالی، اشتغال درخور شأن خود را داشته باشند، یعنی بزرگ‌ترین منکرات، جولان می‌دهند و توجهی هم به آنها نمی‌شود. اینها ریشه بسیاری از تخلفات و گناهان بعدی است. رئیس‌جمهور همچنین بر تطابق شرع و قانون به‌درستی تأکید کرده و پلیس را به اجرای قانون دعوت کرده است. همان‌طور که بارها بیان شده، تعارضی بین قانونی که پلیس را موظف می‌کند اموال عمومی، امنیت شهروندان و آرامش روحی و روانی جامعه را حفظ کند با آنچه شرع مقدس بیان می‌کند، وجود ندارد.

گفت‌و‌گو با برخی نمایندگان مجلس با عنوان «کلید معمای پول کثیف در دست وزیر کشور»، دفاع حسین آخانی استاد دانشگاه تهران از رویکرد سریال «در حاشیه» به مسائل کشور و رسیدن مسعود خوانساری به کرسی ریاست بر اتاق بازرگانی تهران دیگر مطالب مهم روزنامه شرق هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار