کد خبر: ۲۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 15 August 2016
وطن امروز: قبل از بازی با پیکان خبر اخراج احتمالی منصوریان پس از داربی مخابره شد و حالا صحبت‌های توفیقی نشان می‌دهد جریانی در کار است. همانطور که پیش از این در اخبار عنوان شد، هیات‌مدیره استقلال تا پس از داربی به سرمربی جوان این تیم وقت داده است. مذاکرات مخفیانه اعضای هیات‌مدیره استقلال با بعضی مدیران وزارت ورزش درباره آینده منصوریان قبل از بازی استقلال و پیکان نشان‌دهنده یک جریان بود. همانطور که پیش از این در اخبار ویژه از اتمام حجت بعضی از اعضای هیات‌مدیره استقلال به سرمربی این تیم شایعاتی شنیده شد، حالا شواهد تازه‌ای دال بر جدی بودن موضوع برملا می‌شود.

در سال انتخابات ریاست‌جمهوری، دولت از وزارت ورزش می‌خواهد مقابل هر نوع بحرانی اعم از ناکامی و سرخوردگی تیم‌های پرطرفدار جلوگیری کند. برخلاف پرسپولیس، استقلال به هیچ عنوان وضعیت مطلوبی ندارد و به طور قطع این خواسته دولت نیست. وقتی تیمی با میلیون‌ها هوادار در سطح کشور، نتایج ناامیدکننده‌ای بگیرد، به خودی خود این نارضایتی به حوزه‌های دیگر هم کشیده می‌شود. از این رو مدیران وزارت ورزش بعد از 3 هفته ناکامی استقلال به اعضای هیات‌مدیره این تیم اعلام کردند قبل از اینکه شانس قهرمانی آبی‌ها به کل از بین برود باید دست به تغییر و تحولات بزنند. پیرو همین داستان، سیدرضا افتخاری جانشین افشارزاده شد. پیش از این افشارزاده نشان داده بود اهل تغییرات در هیچ حالتی نیست اما جنس مدیریت افتخاری کاملا متفاوت است. نگاهی به کارنامه او در کمیته فوتسال نشان می‌دهد به‌رغم حمایت‌هایش ناگهان آمادگی تغییر کادر فنی را دارد. مثل همان سناریویی که برای خسوس اسپانیایی، سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران رخ داد.
 
اما جریان دیگری که متشکل از مدیران سابق استقلال است، این روزها جلسات مخفیانه و همچنین آشکاری را برگزار می‌کنند. این عده عقیده دارند اگر در این برهه به استقلال کمک نشود شاید فصل بسیار بدی پیش‌روی هواداران باشد. اما نشست این مدیران باعث واکنش دبیر هیات‌مدیره آبی‌ها شده است. پندار توفیقی که از موافقان پر و پا قرص  منصوریان به شمار می‌رود، اخیرا در پستی انتقادی علیه مدیران سابق استقلال، مدعی شده است آنها می‌خواهند همان بلایی را که بر سر ناصر حجازی آوردند بر سر منصوریان بیاورند. توفیقی در مطلب تندی در اینستاگرام خود ضمن اشاره به یک موضوع مربوط به 9 سال قبل، مدعی شده که پروژه نخبه‌کشی در استقلال با برکناری ناصر حجازی کلید خورد. او همچنین به هواداران استقلال هشدار داده اجازه ندهند پروژه حذف منصوریان کلید بخورد. این حرف‌های توفیقی نشان می‌دهد پروژه تغییرات کادر فنی بسیار جدی است و اگر منصوریان نتواند تا روز داربی، نتایج را تغیییر دهد آن وقت این جابه‌جایی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. از این‌رو داربی پیش‌رو یک فرصت تاریخی پیش روی سرمربی جوان استقلال است؛ روزی که پیروزی در آن می‌تواند به منزله استحکام پایه‌های صندلی لرزانش باشد یا خراب شدن سقف آرزوهایش.

بسته شدن حساب‌ها به چه منظوری بود؟

ورود شهاب جهانیان به معادلات تصمیم‌ساز باشگاه استقلال به صورت جدی پس از مسدود شدن حساب‌های استقلال و ابهام‌هایی که توسط سازمان بازرسی ایجاد شد، معادلات این باشگاه را عوض کرد. نخستین اتفاق کنار رفتن بهرام افشارزاده از مدیریت باشگاه بعد از 2 سال و نیم کار در استقلال بود که در این دوران نه قهرمانی به دست آمد، نه استقلال توانست پرسپولیس را شکست بدهد و نه حتی سهمیه آسیایی مستقیم به دست آمد. پس از آن پروسه تغییرات با پیشنهاد مدیریت رضا حسنی‌خو برای «بیرون کشیدن مو از ماست» شروع شد اما با اختلاف بین این مدیر با وزیر ورزش به سرانجام نرسید تا جهانیان زودتر از وزارت ورزش در سایت باشگاه استقلال از سرپرستی سیدرضا افتخاری  پرده‌برداری کند و همچنان جزو پر نفوذهای استقلال باشد؛

پر نفوذی که بیشتر به نظر می‌رسد تازه تصمیم به تصمیم‌سازی گرفته است. نکته اما اینجاست که تغییرات مدنظر جهانیان که مشاور وزیر ورزش در حراست هم هست، به پایان نرسیده و احتمالا طی هفته‌های آینده به تغییرات بیشتری هم منجر می‌شود. یکی، دو مدیر میانی دیگر استقلال هم احتمالا پس از رسیدگی به حساب و کتاب‌ها در استقلال  برکنار می‌شوند و برخی دیدار جهانیان با مدیران بیرون از باشگاه  را بی‌ربط به این ماجرا نمی‌دانند. ظاهرا جهانیان در حال تصمیم‌گیری برای ایجاد سریع تغییرات در استقلال است و این همان نکته‌ای است که برخی مدیران میانی در باشگاه آن را دوست ندارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
آخه بچه بازی نیست که بابا. خواهشن هر مربی را برای این تیم نیارورید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار