'محمدولی روزبهان' روز گذشته (شنبه) در گردهمایی ناظران مالی و خرید این سازمان در شهرستان لاهیجان با توصیه به آنان برای حفظ امانت الهی و حقوق مردم اظهار داشت: با اقدامات خوب سال گذشته دولت تدبیر و امید و حمایت همه مسوولان از چای، شرایط بسیار مناسبی برای برداشت این محصول بوجود آمده که امیدوارم دوباره شاهد رونق صنعت چای در کشور باشیم
کد خبر: ۲۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 26 April 2015
به گزارش نابناک گیلان ، 'محمدولی روزبهان' روز گذشته (شنبه) در گردهمایی ناظران مالی و خرید این سازمان در شهرستان لاهیجان با توصیه به آنان برای حفظ امانت الهی و حقوق مردم اظهار داشت: با اقدامات خوب سال گذشته دولت تدبیر و امید و حمایت همه مسوولان از چای، شرایط بسیار مناسبی برای برداشت این محصول بوجود آمده که امیدوارم دوباره شاهد رونق صنعت چای در کشور باشیم.

وی اعلام بموقع قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در اسفندماه سال گذشته و افزایش 21 درصدی بهای آن نسبت به سال زراعی 93، پرداخت تسهیلات بهزراعی و اجرای موفقیت آمیز طرح بهزراعی، تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور و پرداخت اعتبار حدود 40 میلیاردتومانی و مشارکت 25 هزار و 500 نفر از کشاورزان چایکار در عضویت این صندوق را از جمله اقدامات دولت در حمایت از صنعت چای کشور ذکر کرد.

روزبهان تاکید کرد: باید همه ارکان صنعت چای کشور، بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر اقدامی درجهت تقویت اقتصاد کشور ، جهاد در راه خداست» را سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده؛ با تدبیر خوب دولت امسال شرایط چای نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و خبرهای خوشی از جمله آباد کردن دو هزار هکتار از باغات چای رها شده سال های گذشته و ورود آن به چرخه تولید شنیده می شود.

روزبهان ادامه داد: امید کشاورزان چایکار، مسوولیت دست اندرکاران صنعت چای را بیشتر می کند و محصول چای می تواند جایگاه واقعی اش را داخل کشور باز کند و کارشناسان باید با تلاش خود، این موضوع را عملا به اثبات برسانند.

رییس سازمان چای کشور اضافه کرد: ما معتقدیم چای تولیدی کشور صددرصد کیفی و عاری از هرگونه سم است و سایر کشورها نیز دنبال چای سالم هستند از همین رو، باید علاوه بر رفع نیاز مصرف داخلی، زمینه صادرات چای ایرانی نیز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که از سوی کشاورزان چایکار از جمله هرس باغات، شخم و کودپاشی انجام گرفته و نزولات جوی هم در سال جاری مناسب بوده؛ شاهد تولید کیفی سازی محصول چای خواهیم بود.

رییس سازمان چای کشور بر رعایت دقیق بخشنامه های صادره از سوی سازمان، حضور مستمر ناظران در کارخانه های چای سازی ، همکاری با کارشناسان و مدیران ستادی و مسوولیت پذیری یکایک ناظران خرید و مالی تاکید کرد.

50 هزار خانوار کشاورز چایکار، 30 هزار هکتار باغ چای و 160 واحد چای سازی در استان های گیلان و مازندران در زمینه صنعت چای فعالیت دارند.

هیات وزیران در راستای سیاست های حمایتی بمنظور حفظ ظرفیت تولید و اقتصادی کردن فعالیت های کشاورزی چای، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو برای سال زراعی 94 - 1393 را به تصویب رساند. 

بر این اساس، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی پیش رو با افزایش 21 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته برای برگ سبز درجه یک 21 هزار و 800 ریال و درجه دو 12 هزار و یکصد ریال تعیین شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار