رئیس اداره امور نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ۲ قلاده توله شیر و ۲ قلاده توله گرگ در هفته جاری در سیستان و بلوچستان کشف شدند.
کد خبر: ۲۷۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 11 August 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان، حسین عسکری اظهار داشت: 2 قلاده توله شیر و 2 قلاده توله گرگ در هفته جاری در سیستان و بلوچستان کشف شدند.

رئیس اداره امور نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: توله شیرها یکی در سراوان به وسیله نیروهای یگان مرزی سپاه و دیگری در زاهدان از یک متخلف کشف شد.

وی افزود: همچنین مردم محلی خاش با پیدا کردن 2 توله گرگ در این شهرستان داوطلبانه این توله‌ها را به نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دادند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این توله شیر و گرگ‌ها بعد از سیر مراحل قانونی به مرکز تحقیقات دانشگاه زابل منتقل می‌شوند.

وی افزود: گونه‌های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می‌کنند.

عسکری تصریح کرد: براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون بیش از 85 گونه پستاندار، 102 گونه خزنده، بیش از 360 گونه پرنده آبزی و غیرآبزی و پنج گونه دو زیست در مناطق حفاظت شده خشکی و آبی سیستان و بلوچستان شناسایی شده است و جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه‌ای، رودخانه‌ها و تالاب‌ها از مهمترین زیستگاههای گونه‌های جانوری سیستان و بلوچستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار