تیم ملی والیبال کشورمان نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات والیبال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل را با شکست مقابل آرژانتین پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۲۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 08 August 2016
خبرگزاری تسنیم: تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در تاریخ المپیک مقابل آرژانتین قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. رائول لوزانو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران برای شروع بازی مقابل تیم ملی کشورش از سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، خمزه زرینی، عادل غلامی، محمد موسوی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

بایکنان هر دو تیم و همچنین مربیان آنها، شناخت کافی از یکدیگر داشتند، اما شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف بازیکنان ایران، نداشتن تجربه در میدان بزرگ المپیک بود. شاگردان لوزانو با وجودی که در امتیازات نخست بازی از حریف پیش بودند، اما با چند اشتباه در حمله و همچنین دفاع بازیکنان آرژانتین از شاگردان خولیو ولاسکو عقب افتادند. تک دفاع شهرام محمودی، نتیجه را در امتیاز 23 مساوی و ولاسکو را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی کرد. آرژانتینی‌ها اما زودتر از ایران به امتیاز 25 در این ست رسیدند و 25 بر 23 برنده شدند.

بازیکنان آرژانتین در ست دوم به بازی جنگنده خود ادامه دادند و 6 بر 2 از ایران پیش افتادند، اما بازیکنان ایران هم با درک موقعیت حساس خود در المپیک به بازی برگشتند. در این بین شاگردان ولاسکو همچنان در اسپک، مؤثرتر از بازیکنان ایران نشان دادند. حضور امیر غفور و فرهاد قائمی هم نتوانست برتری را در تابلو امتیازات به سود ایران تغییر دهد تا اینکه دو تیم در امتیاز 23 مساوی شدند. تیم ایران در این ست هم با حداقل اختلاف با نتیجه 26 بر 24 مغلوب آرژانتین شد.

تیم ایران در پایان ست دوم 25 امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع، چهار امتیاز از سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و آرژانتینی‌ها هم 29 امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع، پنج امتیاز از سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به‌دست‌ آوردند.

بازیکنان آرژانتین با وجود اشتباهات بیشتر، حملات موثرتری در ست سوم انجام دادند و روحیه نه چندان مناسب بازیکنان ایران در نخستین بازی آنها در المپیک نیز به آنها کمک کرد تا در ست سوم هم با نتیجه 25 بر 18 برنده شوند. هر 3 امتیاز این بازی با پیروزی 3 بر صفر آرژانتین به شاگردان ولاسکو تعلق گرفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
کشتید ما رو با این توجیهات مگه آخره تجربه است اینا چند ساله همه جور میدونی رو دیدن به نظر میرسه سقف کار است اکیپ بیشتر از این نیست باید به فکره بازسازی تیم بود نگاه کنین به میرزاجانپور بعد تعویض کارهای ابتدایی والیبال رو بلد نبود یا نوع پاس معروف تو امتیاز ۲۳ گیم اول این نفرات اکثرشون رفتن تو حاشیه این تیم یه شوک نیاز داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار