کد خبر: ۲۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 04 August 2016
تابناک / محمود باقری خطیبانی با صدور بیانیه ای از ادامه عضویت در شورای شهر رشت استعفا داد. گفتنی است متن این بیانیه به شرح زیر است؛

مردم شریف شهر رشت، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، کارگران و کارمندان محترم و مظلوم شهرداری علی الخصوص اهالی مناطق محروم شهر رشت و دوستان و همسنگران دفاع مقدس:

سلام علیکم

شما دوستان دور و نزدیک که پس از عمری خدمت در عرصه های مختلف این حقیر را لایق دانستید تا رأی ارزشمند خودتان را در اختیار من قرار بدهید تا حافظ امانت گران سنگتان در شورای شهر باشم بی شک انتظار دارید که صادقانه از این امانت گرانبها حفاظت کنم و اگر جایی قصد خیانت در این امانت دیدم سکوت نکنم و بایستم و فریاد بزنم.

همانند روز اولی که جهت حضور در شورا مورد لطفتان قرار گرفتم در پیشگاه دوستان شهیدم قسم یاد می کنم که بر عهد و پیمانی که با شما بستم هستم و ذره ای کوتاه نیآمده ام. این روزها شاهد نطق ها و نامه های پی در پی من راجع به تخلفات گسترده شهردار بوده اید. شهرداری که از روز اول به او رأی ندادم و همه مشکلات شورای سوم را از او می دانستم. خوب می دانستم که به علت بلند پروازی ها بچه گانه جاه طلبی ها و قدرت طلبی سیری ناپذیرش دیر یا زود با شورای چهارم همان خواهد کرد که بر شورای سوم رفت.

البته ثابت قدم شورای چهارم تفاوت های اساسی با شورای سوم دارد. با حرکات پوپولیستی و شانتاژ رسانه ای درصدد است خود را امیرکبیر دروغین گیلان بنامد. تا بتواند با فضا سازی و ایجاد جو خفقان علیه منتقدین فضا را برای پیشبرد تخلفات گسترده اش آرام نماید. خود را به دروغ سوپرمن توسعه شهر رشت بداند. ولی اسناد و دلایل متعددی وجود دارد که این امیر کبیر دروغین با تخلفات پی در پی در حال هدایت شهر رشت به سمت بن بستی سهمگین است. بن بستی که هم اکنون در ترافیک های سرسام آور خیابانها و معابر اصلی شهر نمونه اش را می بینید. بن بست اقتصادی برای کسبه و اهالی بازار مرکزی شهر که هیچگونه وقعی به خواسته های آنها نهاده نشد. بن بست فرهنگی با راه اندازی ولنگاریهای فرهنگی پی در پی و بن بست روانی و اجتماعی برای کارمندان و کارگران خدوم شهرداری.

اینها نمونه ای از افتضاحات مدیریت شهری است. مدیریتی که بیشتر به نفع پیمانکاران تهرانی و اصفهانی است تا اقتصاد رکود زده بی سر و سامان گیلان. پیمانکاران به همراه مصالح پروژه ها از استانهای همجوار می آیند در صورتی که پیمانکاران متخصص گیلانی ماه ها در پشت دربهای بسته آقایان منتظر یک پروژه پیش پا افتاده می نشینند و در دالانهای پیچ در پیچ مناقصات دروغین سرگردانند. انحرافات بودجه ای فراوان جهت دور زدن نظرات شورا نشینان، قرارداها و تهاتر های وحشتناکی که در صورت علنی شدن هر کدام می تواند باعث سالها انفصال از خدمات دولتی و زندان گردد.

بلی این سرباز کوچکِ دیروز و امروزتان بسیاری از مسائل و ناگفته ها را در سینه برای حفظ آرامش شهر نگه داشت تا شاید بتوان در شرایطی آرام از مشکلات گذشت. هر چه جلوتر رفتیم مسائل پیچیده تر گردید و فشارها برای بستن دهان منتقدین بیشتر شد. تا جایی که با اجیر کردن عده ای اراذل و اوباش قلم به دست قلم فروش حتی به حریم و آبرو و کیان خانواده منتقدین نیز حمله ور شدند ولی قطعا شما از بسیجی دهه شصت که افتخار همراه بودن با بیگلو ها و قلی پور ها را دارد و در سخت ترین شرایط هرگز از تیر و ترکش دشمن نهراسید و خم به ابرو نیاورد انتظار ندارید از بازیهای رسانه ای عده ای تازه به دوران رسیده بهراسم. حتی اگر بخواهند در این بازی ناجوانمردانه با اجیر کردن عده ای قلم به دست معلوم الحال با آبرو و حیثت افراد بازی کنند.

در آخرین مرحله هم برای هویت بخشی به خودشان و جهت موضع گرفتن پشت بزرگان و پیشکسوتان ناجوانمردانه حیثیت دوستان قدیمی را نیز به بازی گرفتند. دم فرو بستیم و به احترام حرفی نزدیم. هر چند بازی به دور از انصاف گندم نمایان جو فروش بسیار گران آمد، ولی تحمل نمودیم تا اوضاع آنگونه که باید و شاید در مسیر درست پیش برود. ولی هر چه زمان می گذرد بر میزان تخلفـات و مسـائل حاشیه ای آنچنان افزوده می شود که دیگر نمی توان سکوت کرد. با عده ای از دوستان صدیق شورا تمام سعی و تلاش خود را معطوف نمودیم تا جلوی ضرر بیشتر را بگیریم اما متأسفانه این روزها جوهای گندم نما بیشتر خریدار دارد و عده ای به خاطر منافع شخصی از منافع شهری و مردم شهر با شعار دروغین توسعه و رشت رویایی می گذرند.

از آنجا که تمام تلاش من برای تعبیر نشدن این کابوس وحشتناک تاکنون مورد توجه برخی از دوستان قرار نگرفت و بار سنگین امانتی که بر دوشم گذاشتید را سنگین تر نمود در همین جا اعلام می کنم با توجه به شرایط موجود و چشم پوشی برخی دوستان از تخلفات، دیگر تحمل شرایط موجود برایم بسیار گران و سخت است. لذا در همین جا ضمن عذر خواهی از همه کسانی که مرا در طول سالیان گذشته مورد لطف و عنایت خود قرار داده اند استعفای خودم را اعلام می کنم تا شاید بتوانم حداقل به این روش صدای خودم را به گوش کسانی که خود را به خواب زده اند برسانم.


و العاقبه للمتقین


نوکر و خادم شما مردم شریف کلانشهر رشت

محمود باقری خطیبانی

 

گفتنی است استعفای باقری تنها بعد از اعلان کتبی به شورا و در دستور کار قرار گرفتن و سپس تصویب توسط شورا و تایید مصوبه توسط فرماندار رسمیت میابد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
انشاالله با استعفاي باقري شهر رشت با ارامش به ابادي خود ادامه دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار