سید مهدی رجایی به تابناک گفت ؛
تابناک / پس از اتفاقاتی که هفته گذشته در شهرداری لنگرود ، در پی درگیری کارگر با شهردار رخ داد و موجی از واکنش ها را به همراه داشت ؛ سیدمهدی رجایی در گفت و گوی قسمت اول خود با تابناک اظهار داشت .........
کد خبر: ۲۶۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 26 July 2016
تابناک / پس از اتفاقاتی که هفته گذشته در شهرداری لنگرود ، در پی درگیری کارگر با شهردار رخ داد و موجی از واکنش ها را به همراه داشت ؛ سیدمهدی رجایی در گفت و گوی قسمت اول خود با تابناک اظهار داشت: خبر گزارش درگیری یکی از نیروهای خدماتی شهرداری لنگرود با شهردار و یکی از معاونین شهردار و چندنفر از کارکنان شهرداری به بنده رسید که در وهله اول باید گفت که این اتفاق واقعا اتفاق خوبی نیست و در مرحله بعد باید علل و عواملی که منجر به این برخورد شد بررسی کرد.

مشاور فرماندار لنگرود تصریح کرد: در بررسی اولیه این اتفاق گویا به دلیل عدم دریافت حقوق این نیروی شرکتی برای چند ماه افتاده که به نظر بنده شهردار محترم می‌بایست به بحث نیروهای شرکتی که گویا در زمان ایشان نیز انجام نشده خاتمه دهند.

وی افزود: شهردار محترم ؛ شهرداری لنگرود را با مشکلاتی که وجود داشت تحویل گرفت و این پاسخ که فلان کار در زمان من نبوده پاسخ معقولی نیست.

رجایی خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت هر شهرداری از ابتدا تاکنون کارهایی صورت گرفته است و امروز کحالی میبایست نسبت به آن اعلام موضع کند و یکی از مهمترین موارد تعیین تکلیف برخی نیروهای خاص در شهرداری است.

رجایی گفت: اگر این نیروها مانند به کارگیری بستگان برخی از اعضای شورای شهر ، به شکل غیر قانونی بر سر کار آمدند وضعیتش مشخص شود و اگر قانونی بوده می بایست حقوق و مزایای شرکت طرف قرارداد که نیروهای خود را برای ارائه خدمات در شهرداری لنگرود به کار گماشته ، پرداخت گردد.

مشاور فرماندار لنگرود در پایان عنوان کرد: بحث نیروهایی که سال گذشته و امسال با حاشیه های فراوان وارد شهرداری شده اند و امروز شاهد چالش در شهر به واسطه عدم پرداخت و حقوق مزایای آن ها هستیم به بزرگترین چالش شهرداری لنگرود تبدیل شده است که ادامه این وضعیت کار را هم برای شهردار و هم برای شهرستان با مشکل روبه رو می کند.






قسمت دوم گفت و گوی رییس ستاد روحانی و مشاور فرماندار لنگرود با تابناک را با هم مرور می کنیم.


رجایی تصریح کرد: در خصوص مصوبه شورا جهت جذب یک نفر از بستگان خودشان باید عرض کنم که این مصوبه با ورود به موقع فرماندار محترم هرگز اجرایی نشد ولی دو عضو شورا به همراه عضو مستعفی که فرزندان و بستگان خود را مشغول به کار کردند از راه های دیگری این کار را انجام دادند نه با مصوبه قانونی و مطمئنا فرمانداری لنگرود و شخص فرماندار اجازه این کار را از طریق مصوبات قانونی نمی دهد.

مشاور فرماندار لنگرود در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مصوبه ای برای به کار گیری این افراد وجود ندارد حقوق بستگان شورا چگونه پرداخت می شود عنوان کرد: این سوال را باید از شهردار محترم پرسید.

رجایی ، در خصوص اخراج نیروهای غیرقانونی شهرداری اظهار داشت: در قانون اختیاری به فرمانداری داده نشده ولی تا به امروز فرمانداری توانسته مانع قانونی جلوه دادن ورود این نیروها شود و از تمام اختیارات قانونی خود جهت جلوگیری از تضییع حقوق جوانان جویای کار استناد نموده است. در ضمن اداره کل شهری استانداری گیلان نیز پیگیری خوبی در این خصوص داشته است.


وی همچنین درپاسخ به این سوال که اگر شهرداری توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد هزینه ریخت و پاش هایی نظیر تیرهای چراغ برق 36 میلیون تومانی را چگونه تامین میکند اظهار کرد:شهرداری ها اصولا بر اساس درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اقتصادی، کمک های دولتی و غیره ، بودجه خود را که در آن کلیه خدمات و فعالیت ها و اقداماتی که باید در طی یک سال مالی انجام شود همراه مبالغ آن به تصویب شورای اسلامی شهر می رساند ؛ که ساز و کار قانونی برای بررسی هزینه کرد بودجه وجود داشته و متاسفانه حسابرسی رسمی در شهرداری لنگرود مدتی است  که انجام نگرفته و هم اکنون اقداماتی جهت شروع حسابرسی از شهرداری های شهرستان صورت گرفته است که در آینده نزدیک این امر محقق می شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
خدايا آخه اين از شهرداري چي ميدونه ازش سوال ميپرسين .اين بنده خدا تو همين چند سال قبل خودش را با هزار جور باندبازي از طريق بافت فرسوده وارد شهرداري كنه كه موفق نشد.آخه اين كشور چرا اينجوري طرف يك شبه مدارج عالي را طي ميكنه .شما اصلا معني حسابرسي رسمي را ميفهمي كه ميگي شهرداريها چندين سال حسابرسي نكردن.لازم ميدانم برايت عرض كنم كه طبق قانون هر سال شورا از موسسه هاي حسابرسي مستقل (شنيدي مستقل نه رسمي )مناقصه براي حسابرسي اسناد سال گذشته كه در اين ميان يك موسسه برنده مناقصه وبعد هم شروع به كار ميكنه كه اين كار هر سال توي شهرداريها بسبب تصويب تفريق بودجه توسط شورا انجام ميگيرد.فهميدي؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار