کد خبر: ۲۶۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 25 July 2016
تابناک / یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر رشت با تصویب بودجه سازمان های تابعه شهرداری و تأیید شیوه نامه تدوین شده برای صدور پروانه زمین های نسقی و ساماندهی مشاغل مشرف به معابر این شهر همراه بود.

در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاهمین جلسه شورای رشت که با یک ساعت تاخیر عصر یکشنبه برگزار شد، یکی از اعضای شورا از تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری طی ماه های اخیر در سطح شهر ابراز خرسندی کرد و گفت: جوانان این شهر با وجود کمبود امکانات، بهترین اتفاقات هنری و فرهنگی را در شهر رقم می زنند.

رضا رسولی با بیان اینکه فعالیت های خودجوش هنری و فرهنگی باید سازماندهی شود افزود: با سازماندهی فعالیت های خودجوش هنری و فرهنگی می توان چرخه اقتصادی گردشگری را در شهر تشکیل داد و احیای تماشاخانه شهر رشت می تواند نخستین گام برای این مهم باشد.

شهردار مجوز جذب نیروی انسانی ندارد

همچنین عضو دیگر شورا در این جلسه با اشاره به شکایت حقوقی شهردار از وی تاکید کرد: به دلیل در میان گذاشتن تخلفات شهرداری با شهروندان هیچگاه از افشاگری هایم در صحن شورا عقب نشینی نمی کنم.

محمود باقری خطیبانی که از مخالفان شهردار رشت است و بارها در جلسات علنی شورا نسبت به اقدامات شهردار و شهرداری انتقاد کرده است، جذب بیش از ۱۰۰ نفر در شهرداری رشت را غیرقانونی برشمرد و افزود: از یک سال پیش این تعداد افراد در بدنه شهرداری مشغول به فعالیت شده اند در حالی که بازرسان استانداری و حراست هیچگونه رصدی بر روی این اقدام نداشته اند.

وی تصریح کرد:  علاوه بر این جذب غیرقانونی، هیچ توجهی به بومی گرایی در به کار گیری افراد جدید در بدنه شهرداری نشده است.

این عضو شورا به انحراف از بودجه پیاده راه فرهنگی بافت مرکزی رشت اشاره و بیان کرد: شهرداری باید در اجرای پروژه های عمرانی اولویت بندی کند نه اینکه در زمانی که درآمد کافی برای اجرای پروژه های عمرانی ضرورتی ندارد، ۳۰ میلیارد تومان برای ساماندهی قبرستان های شهر خرج کند.

باقری خطیبانی به پرداخت مبالغی از سوی شهرداری به برخی رسانه ها در تبلیغ اقدامات شهردار وتخریب برخی اعضای شورا نیز پرداخت و گفت: اسنادی در دست دارم که نشان می دهد به برخی رسانه ها که علیه برخی اعضای شورا مطلب منتشر می کنند، مبالغ هنگفتی پرداخت شده است.  

توانایی شهرداری در صدور  پروانه پایان کار برای ساخت و سازها روی زمین های نسقی

در ادامه جلسه فوق، رئیس کمیسیون توسعه و عمران با ارائه توضیحاتی درباره املاک نسقی و سکونتگاه های غیررسمی حاشیه شهر گفت: بنا بر مصوبات شورای سوم و همینطور هماهنگی بین دادگستری،  استانداری، اداره مسکن و شهرسازی و همینطور شهرداری، صدور پروانه های پایان کار به ساخت و سازها بر روی زمین های نسقی انجام می شد اما طی دو سال اخیر این مهم انجام نمی شود زیرا ایراداتی از سوی مراجع ذیصلاح به ساخت و سازها بر روی این زمین ها  گرفته شده است.

مجید رجبی ویسرودی با بیان اینکه برای رسیدن به معماری منظم شهری و کمک به بیش از هفت هزار ساکن در حاشیه شهر که بر روی زمین های نسقی خانه ساخته اند، شهرداری باید پروانه پایان کار را به این شهروندان اعطا کند افزود: با تدوین شیوه نامه جدید که در کمیسیون توسعه و عمران تدوین شده است نه تنها صاحبان این املاک از تأسیسات برق، گاز، آب و ...برخوردار می شوند بلکه خدمات شهری مطلوب تری را از شهرداری دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این شیوه نامه مورد تأیید و تصویب قرار گیرد و به شهرداری ابلاغ شود، مطمئنا معماری شهری نیز تأمین می شود.

تخلف در برگزاری مناقصه

در پایان این جلسه نیز بودجه سازمان های عمران، مدیریت پسماند و زباله های خشک، زیباسازی و فضای سبز، فرهنگی و ورزشی و میادین میوه و تره بار به تصویب رسید.

اگرچه برای تصویب بودجه این سازمان ها، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به انجام مناقصه هایی با مبالغ بالا در سازمان های شهرداری پیش از تصویب بودجه هایشان هشدار داد.

امیرحسین علوی در این باره گفت: با اینکه بودجه سازمان ها تا پیش از امروز در شورا تصویب نشده بود اما برخی سازمان ها برای اجرای پروژه هایشان مناقصه برگزار کرده اند که این اقدام تخلف است.

وی افزود: نیاز به نظارت دقیق تر شورا درباره برخی تخلفات از جمله انجام مناقصه هایی با رقم های بسیار بیشتر از بودجه های مصوب که غیرقانونی است، احساس می شود.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار