کد خبر: ۲۶۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 24 July 2016
تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث‌های کشاورزی در استان گیلان وجود دارد گفت: به کشاورزی در این استان با وجود مراکز تحقیقاتی جفا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی گیلان در محل پژوهشکده چای لاهیجان اظهار داشت: در موضوع تحقیقات برنج و شیلات و ماهیان خاویاری گیلان همیشه پایلوت بوده و این فرصت‌ها به آسانی به دست نیامده است و در دوره‌های مختلف روی آن کار شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فاصله‌ها در بخش کشاورزی بین تحقیقات و اجرا بسیار زیاد بوده است گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث‌های کشاورزی در استان گیلان وجود دارد و به کشاورزی در این استان با وجود مراکز تحقیقاتی جفا می‌شود.

نجفی با بیان اینکه در بحث تحقیقات با وجود اینکه همکاران ما در حوزه کارهای اجرایی علاقه‌مند بودند تا از اندیشه‌های تحقیقاتی بهره بیشتری ببرند اما خاصیت کار اجرا این است که خود را درگیر می‌کند و از برنامه‌ریزی دور می‌مانیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برنج بیش از دوسال نمی‌تواند در انبارها بماند و خارج از گیلان هم به همین شکل است گفت: در گیلان که دارای محصولات استراتژیک چای و برنج است بحث تقویت تولید و مقاوم‌سازی در شرایط خاص از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی استان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه باید به بحث برنج و چای توجه بیشتری شود تصریح کرد: رقم واردات برنج بالا است و قیمت جهانی نیز رو به افزایش است بنابراین می‌بایست مزیت نسبی برای تولید این دو محصول در نظر گرفته شود.

نجفی با بیان اینکه امور بین‌الملل چای به طور کامل قطع شده است و باید با سفرهای هند، سیلان، چین و کنیا ارتباط داشته باشیم اظهار داشت: چون این کشورها علاقه‌مند و موظف هستند که به ایران چای بفروشند و  باید از این فرصت استفاده کنیم.

نجفی با بیان اینکه توصیه به دبیرخانه بخش کشاورزی این است که این جلسات ادامه یابد و به‌عنوان سمینار دیده نشود گفت: جلسات بعدی باید به میزبانی شیلات یا منابع طبیعی باشد و در جلسات بعدی از مدیر کل جهاد کشاورزی برنامه می‌خواهیم تا گزارش کار دهد و سازمان مدیریت پیگیری کند کدام کارها اتفاق افتاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار