کد خبر: ۲۶۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 24 July 2016

به گزارش خبرگزاری" دی اسپورت":علاقه آلن راجرز به باشگاه آرسنال باعث شده تا پیراهن پرسپولیسی‌ها قرمز بپوشند.

 داستان قرمز و آبی از اواخر دهه چهل و رویارویی پرسپولیس و تاج شکل گرفت اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که رنگ پیرهن اول پرسپولیس در ابتدای تاسیس به خاطر علاقه بازیکنانش به شاهین و مکتب دکتر اکرامی سفید بود. قرمز شدن پیراهن اول پرسپولیس بر می گردد به حضور آلن راجرز به عنوان سرمربی پرسپولیس. راجرز سابقه بازی در کریستال پالاس لندن را داشت اما اصالتاً دلبسته و طرفدار آرسنال بود و با حضورش در پرسپولیس لباس مشابه آرسنال را برای پرسپولیس طراحی کرد. پیراهن قرمز با آستین‌های سفید و با شورت سفید و جوراب قرمز.

 

به سرعت این تقابل رنگ قرمز و آبی به سکوها هم کشیده شد و طرفداران دو تیم به قرمز بودن یا آبی بودن خود می‌نازیدند.

 

حالا برسیم به این عکس. مربوط به سال ۱۳۵۱٫ عکسی که در دنیای ورزش منتشر شده و در آن علی پروین ستاره متعصب پرسپولیس بنا به دلایلی نامعلوم پیراهن آبی تاج را پوشیده است. روایت است که این حرکت پروین با واکنش شدید کاپیتان آن زمان پرسپولیس یعنی همایون بهزادی روبه رو شد و از آن پس دیگر پرسپولیسی ها با رنگ پیراهن خود شیطنت نکردند.

 


برخی از دیگر ستاره های این عکس بازیگوشانه را می توانیم تشخیص دهیم: صفر ایرانپاک، مسعود مژدهی، حسین کازرانی، علی مناجاتی، عزت‌الله جانملکی،‌ داوود میرطوسی و …

 

جالب است بدانید که پرسپولیس به جز رنگ قرمز و گاهی رنگ سفید، فقط یک بار پیراهن زرد و سبز هم پوشیده است ! وقتی در سال ۶۸ میزبان تراکتورسازی بود و مقابل اصرار میهمان برا ی استفاده از پیراهن  قرمز، چون پیراهن دوم خودرا به همراه نداشتند مجبورشدند به ابتکار مسئول تدارکات خود با پیراهن زرد و سبز تیم منتخب تهران جلوی تراکتورسازی صف بکشند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار