کد خبر: ۲۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 24 July 2016

خيلى از تحليل گران بين المللى معتقدند كه طلا شرايط خوبى در سطح جهان خواهد داشت و لذا سرمايه گذاران را تشويق به سرمايه گذارى روى طلا مي كنند.

 در يادداشتى كه در ابتداى سال ٢٠١٦ منتشر كردم گفتم كه در اين سال سرمايه گذارى روى طلا در مقايسه با سرمايه گذارى هاى ديگر ، سرمايه گذارى خوبى است ، ولى نميتوان انتظار يك روند صعودى را در اين سال از طلا داشت .

اين برداشت تا كنون درست بوده است . به نظرم ميرسد كه در ششماهه دوم سال ٢٠١٦ و در سال ٢٠١٧ همين وضعيت براى طلا وجود داشته باشد و در اين مدت نيز نميتوان از طلا انتظار يك روند جاندار صعودى داشت . دليل اين پيش بينى هم مشخص است .

اگر به مواضع صندوق بين المللى پول خطاب به كشورهاى G20 توجه كنيد ، از اين كشورها خواسته است كه جهان در آستانه ركود است و لازم است كه هر يك از اين كشورها سياستهاى انگيزشى خاصى را دنبال كنند. از طرف ديگر مشخص است كه چنين وضعيتى در امريكا وجود ندارد و عليرغم مشكلات اقتصادى هنوز از اقتصاد مستحكمى برخوردار است .

در نتيجه اقتصاد امريكا در مدت اشاره شده از كشورهاى رقيب خود موفق تر خواهد بود و لذا دلار امريكا كماكان يك پول قدرتمند در جهان باقى خواهد ماند. حتى اگر آمارهاى امريكا به تدريج خرابتر شود ممكن است دلار همچنان قدرت خود را حفظ كند، چون ممكن است كه ساير كشورهاى وضعيت بدترى را تجربه كنند. خلاصه اينكه  دلار امريكا در اين دوران قوى باقى خواهد ماند و به همين دليل طلا نميتواند يك روند صعودى درست كند. چون عامل مهم و تعيين كننده بهاى طلا در بازارهاى جهانى ، به شرايط بسيار خاصى كه تكرار آنها بسيار نامحتمل است ، به دلار امريكا وابسته است و هر چه دلار امريكا قوى تر شود بهاى طلا در بازارهاى جهانى كاهش مى يابد.

 بنابراين بهترين شيوه سودگرفتن در يكسال و نيم آينده از بازار داخلى و خارجى طلا ، استفاده از نوسانات بسيار تكرارشدنى اين فلز گرانقيمت است ، در حالي كه لنگرگاه معاملات بهتر است به سمت خريد متمايل باشد. ضمنا براى خريد بلند مدت بهترين پول براى خريد طلا با ريال است تا ارزهاى ديگر .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار