به گفته شهروندان نه همه اما درصد قابل توجهی از رانندگان تاکسی تلفنی تنها برای آنکه به یک سرویس دهی بیشتر و شش یا هفت هزار تومان درآمد بالاتر برسند در تقاطع ها از چراغ قرمز عبور می کنند
کد خبر: ۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 28 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، رانندگان آژانس ها، تاکسی تلفنی های باسیم و بی سیم که مانند قارچ بطور هفتگی در هر کوچه و خیابان کلانشهرها از جمله در رشت سبز می شوند اغلب عامل اصلی تصادف های مرگبار در شهر رشت مرکز استان گیلان هستند ، این عبارتی است که مردم شهر رشت عنوان می کنند و خواستار تشدید برخورد پلیس با این متخلفان هستند .

به گفته شهروندان نه همه اما درصد قابل توجهی از رانندگان تاکسی تلفنی تنها برای آنکه به یک سرویس دهی بیشتر و شش یا هفت هزار تومان درآمد بالاتر برسند در تقاطع ها از چراغ قرمز عبور می کنند.

بیشتر چهار راه ها غیر از مرکز شهر رشت فاقد حضور مامور و دوربین است و رانندگان با آگاهی از این خلاء هرطور که بخواهند خودسرانه و خطرناک رانندگی می کنند که این وضع شامل رانندگان زن نیز می شود ، چند روز قبل زیر پل صابرین یک راننده زن تاکسی تلفنی به محض آنکه چهار راه را خلوت دید ، با سرعت از چراغ قرمز عبور کرد اما به شدت با یک خودرو دیگر برخورد کرده و تقریبا جلوی آن را جمع کرد.

ناگفته نماند که در شهر رشت نوعی رانندگی بسیار شایع است و آنهم اینکه اغلب رانندگان شهر برای عبور از تقاطع به جای آنکه به چراغ مقابل خود دقت کرده و پس از سبز شدن حرکت کنند، به چراغ سمت راست نگاه می کنند و به محض آنکه زرد شد به صورت خطرناکی عبور می کنند که این عمل خود موجب تصادف های زیادی است.

پلیس شهر رشت اعلام می کند که روزانه بین 90 تا 110 تصادف در این شهر کوچک از نظر مساحت و خیابان های نا هموار و پر چاله و چوله ، روی می دهد که درصدی از تصادف ها به مرگ عابران می انجامد .

یکی از تصادف هایی که موجبات مرگ شهروندان می شوند توسط رانندگانی است که با سرعت از چراغ قرمز عبور می کنند .

امید است به موازات نظارت و کنترل بر رانندگان متخلف و فرهنگ سازی در این خصوص بویژه از طریق رسانه ها ، پلیس شهر با رانندگان تاکسی تلفنی برخورد قاطع و دور از اغماض داشته باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار