دونالد ترامپ در نطق پذیرش نامزدی حزب جمهوری خواه در گردهمایی ملی این حزب در شهر کلیولند اوهایو خود را نامزد "نظم و قانون" معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۶۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 22 July 2016
خبرگزاری ایسنا: دونالد ترامپ در نطق پذیرش نامزدی حزب جمهوری خواه در گردهمایی ملی این حزب در شهر کلیولند اوهایو خود را نامزد "نظم و قانون" معرفی کرده است.

ترامپ در این نطق در انتقاد از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به بازداشت ملوانان آمریکایی در آب‌های خلیج فارس توسط ایران اشاره کرد و توافق هسته‌ای با ایران را به باد انتقاد گرفت.

او در زمینه سیاست داخلی قول داد در صورت رسیدن به کاخ سفید "امنیت را احیا کند".

ترامپ گفت:‌ "برای همه شما پیامی دارم:‌ جنایت و خشونتی که امروز کشور ما را مبتلا کرده به زودی پایان خواهد یافت. از ژانویه ۲۰۱۷ امنیت باز خواهد گشت."

هرچند بعضی شهرهای آمریکا اخیرا شاهد افزایش سالانه جرایم خشن بوده‌اند، اف بی آی گزارش می‌دهد که جرایم خشن در آمریکا در پایین‌ترین حد در تقریبا سه دهه گذشته است.

اما مدیر مبارزات انتخاباتی ترامپ گفت نمی‌توان به آمارهای پلیس فدرال اعتماد کرد.

ترامپ همچنین هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را هدف گرفت و او را علت "بسیاری از فاجعه‌هایی که امروز روی می‌دهد" معرفی کرد.

او گفت:‌ "تا وقتی که تحت رهبری سیاستمدارانی هستیم که آمریکا برایشان اولویت ندارد، می‌توانیم مطمئن باشیم که سایر کشورها هم با ما رفتاری محترمانه نخواهند داشت."

نامزد جمهوری خواهان همچنین گفت که "تروریسم اسلام گرایانه" را شکست خواهد داد.

به گزارش بی.بی.سی او بار دیگر قول خود برای ساختن دیواری میان آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرمجاز و قاچاق مواد مخدر را تکرار کرد.

ترامپ درحالی نامزدی حزب را می‌پذیرد که باعث شکاف‌های بزرگ در آن شده است.

بسیاری از چهره‌های برجسته این حزب مانند بوش پدر و بوش پسر که هر دو رئیس جمهور بودند و میت رامنی نامزد ۴ سال پیش حزب از او حمایت نکرده‌اند.

او همچنین در طول مبارزات انتخاباتی بسیاری از رقبا را با حملات تند رنجاند.

روز چهارشنبه در همایش ملی حزب در کلیولند تد کروز، نزدیکترین رقیب ترامپ در مبارزات، از حمایت علنی و رسمی از او خودداری کرد.

گفته می‌شود که شماری از رهبران خارجی هم نسبت به چشم انداز ریاست جمهوری او ابراز نگرانی می‌کنند.

دونالد ترامپ یک روز پیشتر در گفتگو با نیویورک تایمز گفت در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهوری آینده آمریکا انتخاب شود، ممکن است حمایت بی‌چون و چرا از اعضای ناتو را متوقف کند.

کاخ‌سفید اگر چه مستقیما به این اظهار نظر ترامپ پاسخ نداده اما جاش ارنست، سخنگوی کاخ‌سفید امروز گفته تعهد آمریکا به پیمان ناتو عهدی "آهنین" است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار