کد خبر: ۲۶۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 22 July 2016
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «خالد العبیدی» پیش از نشست وزیران دفاع ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش در توییتر نوشت: پیشرفت عملکرد در زمینه نظامی باید متناسب با پیشرفت در زمینه امنیتی باشد.
عراق پس از آزادسازی فلوجه که اواخر ماه گذشته انجام شد، هم اکنون در حال تدارک برای عملیات بازپس گیری موصل است. اما حمله انتحاری در بغداد که کمتر از یک هفته از آزادسازی فلوجه رخ داد، حدود 300 کشته برجای گذاشت و انفجارها از آن زمان تاکنون، دست کم جان 51 نفر را گرفته است.
این گزارش می افزاید؛ داعش در اوج حملات خود به عراق بین 30 تا 40 درصد خاک این کشور را تصرف کرده بود. با اینکه مناطق تحت کنترل داعش تا حد زیادی کاهش یافته اما عناصر این گروه تروریستی همچنان قادرند حملات هولناکی را در روستاها و شهرهای عراق انجام دهند.
خالد العبیدی گفت: انفجار انتحاری که ماه جاری در مرکز بغداد رخ داد و باعث کشته شدن دست کم 292 نفر شد، نمونه بارزی در این زمینه است. این حمله یکی از بدترین حملات از آغاز حمله آمریکا به عراق در سال 2003 بود و داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت.
وزیر دفاع عراق افزود: نبرد برای آزادسازی موصل مستلزم حملات هوایی و حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی است.
وی گفت، پیش بینی می شود که اکثر جمعیت حدود دو میلیون نفری موصل مانند آنچه در نبردهای اخیر رخ داد، از شهر فرار کنند. این حمله نیازمند هماهنگی با نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار