کد خبر: ۲۶۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 22 July 2016
دونالد ترامپ، نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در آخرین روز از گردهمایی این حزب، از سیاست های رقیب دموکرات خود، هیلاری کلینتون به شدت انتقاد کرد و توافق اتمی با ایران را «بدترین توافق» در تاریخ توصیف کرد. 

به گزارش پرس تی وی،  ترامپ، شامگاه پنجشنبه (به وقت امریکا) درآخرین روز از گردهمایی سه روزه جمهوری‌خواهان که در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شد رسماً نامزدی این حزب را پذیرفت. 

او در سخنرانی طولانی خود که بیش از یک ساعت بطول انجامید چندین مرتبه به ایران اشاره کرد و گفت: «همه یادمان هست هنگامی که تفنگداران دریایی ما جلوی افراد مسلح ایران مجبور شدند به زور اسلحه زانو بزنند. این درست قبل از امضای توافقی با ایران بود که 150 میلیارد دلار به ایران رساند اما هیچ چیزی نصیب ما نشد. این یکی از بدترین توافق‌ها بود که تاکنون انجام شده است.»
ترامپ همچنین در سخنان خود به شدت بر رقیب انتخاباتی خود هیلاری کلینتون از حزب دموکرات تاخت و او را مسئول مشکلات و بحران‌های منطقه خاورمیانه معرفی کرد.
  
وی گفت: «تصمیمات و قضاوت‌های نادرست کلینتون که حتی برنی سندرز هم به آن اشاره کرده است علت بسیاری از بحران هایی است که امروز در جهان در حال رخ دادن است. در سال 2009 و قبل از وزارت خارجه هیلاری کلینتون، داعش حتی روی نقشه وجود نداشت، لیبی ثبات داشت، صلح در مصر برقرار بود، عراق شاهد کاهش محسوس خشونت‌ها بود، ایران در اثر تحریم‌ها در حال خفه شدن بود، سوریه تا حدی تحت کنترل بود. اما بعد از چهار سال تصدی پست وزارت خارجه خانم کلینتون، بینید شاهد چه چیزی هستیم.» 

ترامپ ادامه داد: «داعش نفوذ خود را در سراسر منطقه و جهان گسترش داده است، لیبی مخروبه شده است ... مصر تحویل افراطی های اخوان المسلمین شد تا اینکه ارتش مجبور شد کنترل کشور را از آنها پس بگیرد، عراق در هرج و مرج به سر می برد، ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌‍ای قرار دارد، سوریه در احاطه جنگ داخلی است و بحران پناهجویان غرب را تهدید می کند ... بعد از 15 سال جنگ در خاورمیانه و صرف تریلیون‌ها دلار و از دست رفتن جان هزاران نفر اوضاع در این منطقه از هر زمانی وخیم تر است.»

نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی امریکا تأکید کرد مدیریت کلینتون به معنی مرگ، نابودی، ضعف و تروریسم است.
 
ترامپ سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا را درباره پناهجویان نادرست دانست و گفت: «دولت اوباما به این همه پناهجوی سوری اجازه داده بیایند. من می خواهم تنها کسانی را به امریکا راه بدهم که ارزش‌های ما را بخواهد و ملت ما را دوست داشته باشد.»

ترامپ سیاست خارجی امریکا را «شکست خورده» توصیف کرد و افزود: «باید این سیاست را عوض کنیم. لازم است با متحدان‌مان علیه داعش سریعا اقدام کنیم.»

نامزد نهایی جمهوری‌خواهان همچنین گفت: «به عنوان رئیس جمهورتان از همه محافظت می‌کنم، از شهروندان همجنسگرا هم در مقابل خشونت‌های ایدئولوژیک محافظت می‌کنم.»
  
ترامپ سیاست‌های اقتصادی و امنیتی دولت اوباما را نیز شکست خورده دانست و گفت: «این دولت در برقراری امنیت ناتوان است. در پایتخت کشورمان موارد قتل ۵۰ درصد افزایش یافته است.»

نامزد نهایی جمهوری‌خواهان امریکا با تأکید بر اینکه «طاقت بی عدالتی را ندارم»، اذعان کرد: «جامعه امریکا از بی عدالتی رنج می برد و مردمی هستند که خفه شده اند و صدایی ندارند. از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (روز سوگند رئیس جمهور بعدی) امنیت برقرار می شود.»

یک زن معترض در میان سخنرانی ترامپ فریادهایی زد و برای دو دقیقه سخنرانی وی را متوقف کرد اما پلیس او به بیرون از محل گردهمایی برد.  
 
همزمان با سخنرانی ترامپ در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان مخالفان وی تظاهراتی گسترده را در مقابل محل گردهمایی برگزار کردند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روز آنها نوشته شده بود: «من می ترسم»، «نفرت از ترامپ را دوست دارم»، «ترامپ امریکا را به گند می‌کشد».
 
این تظاهرات با حضور نیروهای امنیتی در مقابل محل گردهمایی برگزار شد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان امسال برگزار شود تا جانشین باراک اوباما پس از دو دوره ریاست جمهوری مشخص گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار