کد خبر: ۲۶۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 22 July 2016

وزارت خارجه آمریکا در پیامی برای اتباع خود در عربستان، آنان را نسبت به "خطری احتمالی و غافلگیرانه"‌ در جده بر حذر داشت و از آنان خواست به مرزهای یمن و یا شهرهای جیزان و نجران نزدیک نشوند.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، وزارت خارجه آمریکا در پیامی تحت عنوان "پیامی امنیتی در مورد خطری احتمالی در جده برای اتباع آمریکایی" هشدار داد، سفارت آمریکا در جده ابلاغیه‌ای مبنی بر وجود خطری احتمالی و غافلگیرانه علیه اتباع خود در برخی مناطق شهر جده که اتباع غربی در آن اماکن رفت‌وآمد دارند از جمله بازارها،‌ رستوران‌ها و مراکز خرید،‌ دریافت کرده است.

در این نامه وزارت خارجه آمریکا از اتباع خود خواست هنگام رفت‌وآمدشان در عربستان از مسیرها و زمان‌های متفاوتی استفاده کنند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در عربستان حضور دارند، باید در مورد اتفاقات پیرامون خود هوشیار بوده و تمامی اقدامات احتیاطی لازم را در رفت‌وآمدهای خود در شهرهای مختلف عربستان در پیش گیرند. همچنین آنهایی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید خطرات این سفر را در نظر گرفته و از سفرهای غیر ضروری به این کشور خودداری کنند.

همچنین در ادامه این پیام آمده است، کارمندان دولت آمریکا اجازه ندارند بدون اجازه دولت به مرزهای عربستان با یمن و یا شهرهای جیزان و نجران در جنوب این کشور تا فاصله 50 مایلی نزدیک شوند.

همچنین در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا به کادر رسمی این کشور هشدار داده شده به شهرهای القطیف واقع در شرق عربستان و مناطق نزدیک به آن از جمله مناطق العوامیه و مناطق اطراف آن در استان الاحساء سفر نکنند و علت این هشدار را "حلقه‌های خشونتی که اخیرا در این مناطق رخ داده" اعلام کرده است.

از ابتدای سال جاری میلادی مناطق مختلف عربستان بارها هدف حملات مختلف  قرار گرفته‌اند که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار