کد خبر: ۲۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 20 July 2016
تابناک / استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت : سیر صعودی گیلان در آمار اشتغال به معنی حل مشکل بیکاری نیست.

دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(۳۰ تیر) در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه عمده نشست‌های استان حتی با محوریت اقتصاد به موضوعات و پیوست‌های فرهنگی توجه می‌شود گفت: خوشحالیم از اینکه ریاست شورای فرهنگ عمومی استان برعهده‌ انسانی فاضل،  دانشمند و از افتخارات ما است که با روحیه‌ اعتدالی که از سفارشات دین مبین اسلام است رفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش‌های مختلف سیاسی، انتخابات، امنیتی و شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشدی را طی می‌کند گفت: در بخش‌های اقتصاد مقاومتی شاخص‌های گیلان رو به توسعه است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش آمار بیکاری گیلان در سال 91، 15.6 دهم بود گفت : هم اکنون این آمار به 11 درصد رسیده است و شاخص‌های استان در این بخش رضایت بخش است.

 

نجفی بیان کرد: خوشبختانه جایگاه گیلان به لحاظ اشتغالزایی در کشور ارتقاء یافته و از رتبه دو کشور در زمینه بیکاری، به بیستمین استان کشور رسیده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه بحث سواحل و بیکاری از دغدغه‌های وی در بدو ورود به گیلان بود اظهار کرد: سیر صعودی گیلان در آمار اشتغال به معنی حل مشکل بیکاری نیست.

 

وی تریبون‌های نماز جمعه را محل مناسبی برای بیان این واقعیت‌ها دانست و گفت: قطعاً نظرات ارشادی نماینده‌ ولی فقیه و ائمه‌ جمعه در توفیقات فوق اثر بخش است.

 

آیت الله زین العابدین قربانی، نمینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت هم بر ارتقای فرهنگ جامعه بر اساس آیات و فرموده های قرآن کریم تاکید کرد و افزود:مقابله با آسیب های اجتماعی، مقوله ای است که تک تک افراد جامعه نسبت به آن مسئول هستند.

 

وی  با اشاره به حضور ده ها میلیون گردشگر در سال در استان بیان کرد: متاسفانه برخی از ناهنجاری های گردشگران به پای مردم گیلان ثبت می شود و این موضوع، به دور از انصاف است.


امام جمعه رشت تاکید کرد: فرهنگسازی، ارتقای فرهنگ قرآنی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی تنها وظیفه یک ارگان و یا دستگاه خاص نیست و همه در این ارتباط مسئول هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار