کد خبر: ۲۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 18 July 2016
تابناک / استاندار گیلان گفت: بنای ما بر این است تا در نیمه نخست سال 96 گیلان را استانی سبز معرفی کنیم.

دکتر محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ماسال، با اشاره به موهبت‌های طبیعی این شهرستان، اظهار کرد: امیدوارم با تحولاتی که در این شهرستان در حال شکل‌گیری است ماسال به جایگاه واقعی خود در استان و کشور برسد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه ای با فناوری روز و دانش بنیان خاطرنشان کرد: این محصول که امروز با تلاش یکی از فرزندان این مرز و بوم به مرحله تولید رسیده در نوع خودش در کشور کم نظیر است.

نماینده عالی دولت در گیلان پشتیبانی از سرمایه گذاران را وظیفه مسئولان استانی عنوان و تصریح کرد: دست سرمایه گذارانی که در جهت اشتغالزایی گام بر می دارند را می فشاریم و مدیران باید تمام اهتمام خود را در مسیر تحقق این امر به خرج دهند.

وی رفع مشکلات معیشتی و گسترش رفاه مردم را از سفارشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: در سالی که از سوی رهبر انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است وظیفه مسئولان دو چندان است.

استاندار گیلان افزود: اقدامات ما در بخش اقتصادی باید عملیاتی تر شود تا مردمی که همیشه پشتیبان انقلاب، نظام و دولت هستند نتیجه آن را بیشتر لمس کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش هایی که فرزندان این ملت در بعد دیپلماسی انجام داده اند علیرغم همه کارشکنی های استکبار جهانی با شکست تحریم ها امسال توفیقات خوبی بدست خواهیم آورد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در سال 94 با کاهش درآمد نفتی و تداوم تحریم های ناجوانمردانه درآمد کشور به کمتر از 20 میلیارد دلار که یک پنجم درآمد سال های 90 و 91 بود، رسید، افزود: با این وجود در سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی که بعضا با مشارکت بخش خصوصی بود در استان به بهره برداری رسید.

وی افزود: در بخش صنعت نیز با وجود مشکلات مختلف در حال حاضر پروژه های آماده بهره برداری با هزینه بیش از 700 میلیارد تومان در بخش های  MDF،فیبر، مفتول سیمی و دیگر محصولات داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان به توفیقات حاصله در بخش گازرسانی با استفاده از بند ق تبصره 2 بودجه اشاره و اظهار کرد: به گواه مدیرعامل شرکت گاز کشور گیلان جزو اولین و برترین استان در استفاده از این فرصت و گازرسانی به مناطق است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به برخی از شهرستان ها به اتمام رسیده و سبز اعلام شدند گفت: بخشی از روستاهای باقیمانده نیز تا پایان سال 95 انجام می شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بنای ما بر این است تا در نیمه اول سال 96 گیلان را استانی سبز معرفی کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه علیرغم بارش های زیاد در جلگه به دلیل ریخته شدن به دریا در تأمین آب با مشکل مواجه هستیم گفت: سدهای لاستیکی در دست ساخت در بهره مندی مردم مناطق مختلف از آب های موجود در جلگه برای تأمین آب مورد نیاز موثر است.

وی با بیان اینکه امسال 470 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت برای صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است افزود: در تلاشیم تا از همه اعتباراتی که درخصوص حل مشکلات صنعت استان ایجاد شده بهره لازم را ببریم.

استاندار گیلان گفت: در 2 بخش استفاده از منابع دولتی و جذب آن و نیز استفاده از فرصت سفر رییس جمهور به گیلان روند بسیار مطلوبی را شاهد هستیم.

وی افزود: امسال برای پروژه های سفر رییس جمهور به گیلان 950 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا،‌ طی سفر دکتر نجفی به شهرستان ماسال عملیات اجرائی ساخت هفتمین سد لاستیکی گیلان در منطقه لوحه‌سرای این شهرستان و بر روی رودخانه خالکائی آغاز شد. همچنین در شهرک صنعتی ماسال یک مجتمع صنعتی با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار