بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 13 July 2016

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


آیا به اموال رهبر انقلاب رسیدگی شده است؟


بنده خودم به مناسبت شروع مسؤولیت ریاست جمهوری و پایانش و نیز مسؤولیت بعدی، بارها این ورقه را پُر کردم و برای قوه قضاییه فرستادم. دیگران هم این کار را میکنند.

آیا به اموال رهبر انقلاب رسیدگی شده است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال تلگرام دفتر مقام معظم رهبری در مطلبی درباره رسیدگی به اموال مسؤولان کشور و بویژه شخص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری ایشان و پس از آن نوشت:
 
رهبر انقلاب: البته این‌که اموال مسؤولان کشور را به طور دقیق رسیدگی کنند، چنین چیزی در قانون اساسی نیست. فقط در مورد تعدادی از مقامات -مثل رهبری، ریاست جمهوری و بعضیهای دیگر- هست که اینها اولِ مسؤولیتشان باید گزارش موجودی مال خودشان را بدهند؛ از مسؤولیت هم که کنار رفتند، باز بایستی صورت موجودیشان را بدهند، تا معلوم شود که در این مدت چه‌چیزی گیرشان آمده و چه چیزی اضافه کرده‌اند. البته این اصل هم اجرا میشود.
 
بنده خودم به مناسبت شروع مسؤولیت ریاست جمهوری و پایانش و نیز مسؤولیت بعدی، بارها این ورقه را پُر کردم و برای قوه قضاییه فرستادم. دیگران هم این کار را میکنند.۱۳۷۸/۰۹/۰۱



آخرین مهلت دریافت کارت کنکور 95


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری سال 95 در ساعت 24 امشب چهارشنبه 23 تیرماه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری سال 95 در ساعت 24 امشب چهارشنبه 23 تیرماه خبر داد.

حسین توکلی با اعلام خبر فوق افزود: تا ساعت 8 صبح امروز از تعداد 860 هزار و 109 داوطلب، 740 هزار داوطلب (86 درصد) نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام نموده‌اند.

وی افزود: به کلیه داوطلبانی که تاکنون نسبت به دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود در مهلت باقی‌مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: آزمون گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ظرف ساعت 7:30صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر راس ساعت 15 پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت 7:30 دقیقه جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی راس ساعت 15 جمعه برگزار می‌شود.

توکلی تاکید کرد: کلیه داوطلبان ضرورت دارد نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در حوزه امتحانی مربوط حاضر باشند و از آوردن وسایل اضافه خودداری کنند.



پاسخ دختر اوباما به کامنت‌های ایرانی‌ها


رضا ساکی در بخش «طنز روز» ایسنا نوشت:

بعد از یورش کاربران ایرانی به اینستاگرام دختر رئیس‌جمهور آمریکا، او خطاب به ایرانی‌ها بیانیه‌ای صادر کرد. مالیا اوباما در این بیانیه آورده است:

کامنت‌های شما مردم ایران که به دور از فحش و فضیحت بود چشم من را به دنیا باز کرد و من الان مالیایی هستم که تازه متولد شده است. من در این چند روز فهمیدم پدرم چقدر سفاک، دروغ‌گو و حیله‌گر است و دانستم که کشورم چقدر در حق شما ظلم کرده است. راستش را بخواهید با این که سخت بود اما متن برجام را چند بار خواندم و بعد به دفتر پدرم رفتم و با لگد در را باز کردم و گفتم باید موبه‌مو برجام را رعایت کنی. پدرم که از رفتار من سخت ناراحت شده بود من را از اتاق بیرون کرد و گفت دیگر دختر من نیستی اما به قول خانم چرخنده که در تلگرام با او آشنا شدم دیگر خودم را دختر ایران می‌دانم.

مردم عزیز ایران. خوشحالم حالا که دارم با شما حرف می‌زنم به صفحه پدرم هم رفته‌اید و دارید او را به راه راست هدایت می‌کنید. لطفا پدرم را دربیاورید یعنی کاری کنید که باراک بفهمد چقدر اشتباه کرده است. البته به او توضیح خواهم داد بسیاری از اکانت‌ها فیک هستند و برخی هم دنبال کار می‌گردند  و برخی هم فقط جُک کپی می‌کنند؛ اما به او خواهم گفت که در میان کامنت‌ها برخی کامنت‌ها هستند که باید با چشم دل آنها را خواند.

بله من کامنت‌ها را از زاویه دیگر خواندم. یک کاربر نوشته بود: ایکبیری. یکی دیگر نوشته بود: میمون. یکی دیگر نوشته بود: دایرکت لطفا و یکی دیگر نوشته بود: عروس ننه‌ام می‌شی؟ و یکی دیگر شارژ پنج تومانی می‌خواست.

من دریافتم که در زندگی قبلی آن طور که باید و شاید، دختر شایسته‌ای برای جامعه‌ام نبوده‌ام و حالا می‌خواهم دیگر خودم را در انظار عموم قرار ندهم و عکس‌های خودم را با شلوار جین که نماد فراماسونری و غرب‌گرایی و بی‌هویتی است منتشر نکنم.

از همه شما مردم خوب ایران ممنونم. برای پدرم دعا کنید. خیلی سفاک است متاسفانه.

باقی بقای‌تان



ترکیب جدید اعضای شورای نگهبان


اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان مشخص شدند در حالی که هنوز فقهای شورای نگهبان ترکیبشان مشخص نشده و سه نفر از فقها حکمشان ابقاء نشده است.
خبرگزاری ایسنا: اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان مشخص شدند در حالی که هنوز فقهای شورای نگهبان ترکیبشان مشخص نشده و سه نفر از فقها حکمشان ابقاء نشده است.

اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان عبارتند از محمدرضا علیزاده، سیدفضل‌الله موسوی، عباسعلی کدخدایی ، محسن اسماعیلی ، سام سوادکوهی فر و نجات الله ابراهیمیان.

فقهای شورای نگهبان نیز عبارتند از آیت الله محمد یزدی، آیت الله محمدمومن، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی ، آیت الله احمد جنتی، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی و  آیت الله سیدمهدی شب زنده دارکه از این تعداد، سه نفر از فقها از جمله آیت الله محمد یزدی، آیت الله محمدمومن و آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی همچنان در شورای نگهبان خواهند بود ولی آیت الله احمد جنتی، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی و  آیت الله سیدمهدی شب زنده دار در هفته آینده یا حکمشان ابقا می شود و یا فقهای دیگری از سوی مقام معظم رهبری تعیین خواهند شد.

براساس این گزارش، اعضای قبلی حقوقدان شورای نگهبان شامل، محمدرضا علیزاده، محسن اسماعیلی، حجت الاسلام محمد سلیمی ، سیامک ره پیک، سام سواد کوهی فر و نجات الله ابراهیمیان بودند که پس از معرفی  محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، احمد بیگی حبیب آبادی، محمد هادی صادقی و سید فضل الله موسوی از طرف قوه قضاییه به مجلس، در نهایت در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، عباسعلی کدخدایی،‌ محمدرضا علیزاده و سیدفضل‌الله موسوی به عنوان اعضای جدید حقوقدان این شورا انتخاب کردند.

شورای نگهبان دارای ترکیب دوگانه ای است. این نهاد، مجموعاً 12 عضو دارد که برای یک دوره شش ساله انتخاب می­شوند و نیمی از اعضای آن فقیه و نیمی دیگر حقوق­دان هستند.

شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسایل روز از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شوند. شش نفر  دیگر که حقوق­دان هستند به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می­شوند و با رأی مجلس انتخاب می­ شوند.

همچنین نصف اعضای حقوق­دان و فقیه شورای نگهبان در اولین دوره، پس از سپری شدن سه سال، به قید قرعه تعویض خواهند شد. به این ترتیب، اعضای جدید، از توان و تجربه شش عضو سابق شورا استفاده خواهند کرد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار