محمد ولی روزبهان افزود : این مبلغ به 9 هزار و یکصد نفر چایکار و بابت یک هزار و 898 هکتار باغ چای که عملیات بهزراعی در آنها انجام شده، پرداخت شده است
کد خبر: ۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 21 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،محمد ولی روزبهان افزود : این مبلغ به 9 هزار و یکصد نفر چایکار و بابت یک هزار و 898 هکتار باغ چای که عملیات بهزراعی در آنها انجام شده، پرداخت شده است. 

وی خاطرنشان کرد : تاکنون در یک هزار و 248 هکتار از باغ های چای، عملیات کفبر و در 651 هکتار هم عملیات کمربر انجام گرفته و دولت بابت هر هکتار کفبر، 50 میلیون ریال و هر هکتار کمربر، 25 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند. 

رییس سازمان چای اظهار داشت : تاکنون تسهیلات بهزراعی در پنج مرحله به چایکارانی که عملیات بهزراعی در باغ های خود را انجام داده اند، پرداخت شده و یک مرحله باقیمانده است که پس از تکمیل پرونده، به آنان پرداخت خواهد شد. 

وی یادآور شد : امسال کشاورزان چایکار استقبال خوبی ار بهزراعی باغ ها انجام داده اند و به همین دلیل در دو هزار هکتار باغ های متروکه مانده سال های گذشته، عملیات بهزراعی انجام و این مقدار باغ به مساحت باغ های چای بازگردانده شده اند. 

فصل برداشت برگ سبز چای در سال جاری با توجه با بارندگی های مناسب و وجود شرایط جوی خوب از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود که این برداشت در چهار چین تا مهرماه ادامه می یابد. 

هیات وزیران در راستای سیاست های حمایتی بمنظور حفظ ظرفیت تولید و اقتصادی کردن فعالیت های کشاورزی چای، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو برای سال زراعی 94 -1393 را به تصویب رساند. 

بر این اساس، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی پیش رو با افزایش 21 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته برای برگ سبز درجه یک 21 هزار و 800 ریال و درجه دو 12 هزار و یکصد ریال تعیین شده است. 

در دو استان گیلان و مازندران بیش از 30 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که حدود 90درصد این باغ ها در گیلان قرار دارند. 

حدود 56 هزار خانوار گیلانی در بخش کشاورزی چای فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار