ابراهیم مهربان در گفت و گو با تابناک ؛
تابناک / ابراهیم مهربان در گفت و گویی با تابناک به وضعیت ورزش گیلان در سال های گذشته پرداخت و اظهار کرد: ملاک موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه یا نهاد ورزشی یکسری شاخصه ها و معیار هایی وجود دارد که با آن ها باید سنجیده شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 10 July 2016
تابناک / ابراهیم مهربان در گفت و گویی با تابناک به وضعیت ورزش گیلان در سال های گذشته پرداخت و اظهار کرد: ملاک موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه یا نهاد ورزشی یکسری شاخصه ها و معیار هایی وجود دارد که با آن ها باید سنجیده شود.

به گزارش تابناک گیلان، مربی کشتی آزاد تیم ملی ، نمونه این معیارها را حضور ورزشکاران یک استان در تیم های مختلف ملی؛ و یا حضور در رقابت های بین المللی از جمله المپیک و مسابقات جهانی دانست و در زمینه ورزش همگانی اظهار داشت: معیار اینست که ببینیم در بسط و گسترش ورزش در جای جای استان چه میزان فعالیت صورت گرفته و تا چه مقدار موفقیت کسب شده است.






وی افزود: باید ببینیم در سال های گذشته و مخصوصا در دولت یازدهم تا چه میزان تعامل با نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها در رابطه با رشد و گسترش ورزش همگانی صورت گرفته است. در زمینه ورزش حرفه ایی خصوصا باشگاه داری چه تلاش هایی انجام شده است.

قهرمان آسیای سال 1996 خاطرنشان کرد: در ویترین و پیشینه ورزش فوتبال استان، باشگاه ملوان را داشتیم اما چه بر سر این تیم باسابقه و ریشه دار آمد که امسال دیگر هیچ نماینده ایی از استان گیلان در سطح اول فوتبال کشور حاضر نیست و همینطور باشگاه داماش که البته تمام این موارد از اداره ورزش و جوانان ناشی نمی شود اما همین عدم تعامل یکی از همین علل ناکامی هاست.






این قهرمان کشتی ادامه داد: ورزش ما به سمت و سوی سیاسی شدن در جریان است و البته سیاسی شدن به معانی ورود افراد سیاسی به بدنه ورزش نیست بلکه همین رفتارهای ناسالم و بعضا غیر صادقانه سبب سیاسی شدن ورزش می شود ؛ اینکه جلوی شخص یک گونه صحبت شود ولی پشت سر طور دیگر حرف زده شود این نمونه سیاسی کاری است.

مهربان در خصوص کشتی گیلان گفت: در خصوص وضعیت کشتی نیز همان معیارها وجود دارد ؛  اینکه در سطح اول کشتی کشور در چه جایگاهی هستیم؟ چه تعداد کشتی گیر در سطوح مختلف تیم های ملی حاضر هستند؟ آیا لیگی پویا برای رشد و شکوفایی استعدادهای کشتی در استان داریم؟ و...






عضو شورای شهر لاهیجان افزود: با این معیارها و شاخص ها میتوان فهمید در سه حوزه ورزش همگانی، ورزش حرفه ایی و ورزش قهرمانی در چه سطحی قرار داریم و تا چه میزان موفق بوده ایم که البته اعضای شورای شهر لاهیجان با همراهی شهرداری در زمینه ورزش محلات و برگزاری مسابقات ورزشی و حمایت از ورزشکاران شهرستان تا اینجا برنامه های خوب و متنوعی داشته به علاوه اینکه در بحث سخت افزاری و تکمیل زیرساخت های ورزشی در شهرستان طرح های خوبی در حال اجراست که از جمله این پروژه ها ، خانه پینگ پنگ؛ خانه کشتی؛ و چمن مصنوعی مجموعه عاقلیه است.


قهرمان کشتی و عضو فعلی شورای شهر لاهیجان در پایان به نکته مهمی اشاره کرد که شاید حال و روز فعلی بسیاری از نهادها و سیستم های اداری  کشور را بهتر نشان می دهد.


ابراهیم مهربان اظهار کرد: مخالف گدایی پست هستم که متاسفانه سیستم به همین سمت درحال حرکت است ؛ نکند به جایی برسیم که امثال ابراهیم مهربان ساک خود را جمع کنند و فرار را از این استان برقرار ترجیح دهند و برگردند به شهرهایی که به آن تعلق ندارند و این مورد را کم شاهد نبودیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار