کد خبر: ۲۵۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 05 July 2016
تابناک / رئیس سازمان چای کشور از برداشت 74 هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: 42 درصد برداشت برگ سبز چای افزایش داشته است.

محمدولی روزبهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به وضعیت برداشت برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران اظهار کرد:  امسال تاکنون از باغ‌های چای گیلان و مازندران 74 هزار تن برگ سبز برداشت شده است.

وی از افزایش 42 درصدی برداشت برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: 48 درصد برگ سبز چای درجه یک و 52 درصد نیز درجه دو است.

رئیس سازمان چای کشور شرایط جوی مناسب را دلیل افزایش برداشت برگ سبز چای دانست و تصریح کرد: حمایت دولت از چایکاران و رسیدگی به وضعیت باغ‌های چای نیز در افزایش برداشت برگ سبز چای تاثیرگذار بوده است.

وی درباره پرداخت مطالبات به چایکاران، متذکر شد: برگ‌های سبز چای خریداری شده با ارزش 140 میلیارد تومان بوده که تاکنون 26 میلیارد تومان به حساب چایکاران پرداخت شده است.

روز‌بهان با اشاره به اینکه 20 درصد بهای برگ سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شده است، گفت: بقیه مطالبات نیز در آینده به حساب چایکاران واریز می‌شود.

وی فصل آغاز بهره‌برداری از باغ‌های چای را اول اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و یادآور شد: 149 کارخانه چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه کارخانه‌داران چای اقدام به خرید برگ سبز چای می‌کنند، تصریح کرد: تلاش ما پرداخت مطالبات چایکاران به موقع به حساب چایکاران پرتلاش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار