کد خبر: ۲۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 03 July 2016
تابناک / استاندار گیلان گفت: مرخصی تمام فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام عید فطر لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی سفر گیلان با قدردانی از حضور دستگاه‌های متولی برای استقبال از مسافران به استان اظهار کرد: همراهی خوبی بین بخش‌های مختلف گیلان وجود دارد.

وی به سالروز شهادت علی انصاری تنها استاندار شهید کشور اشاره کرد و افزود: صبح روز سه‌شنبه هفته جاری مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی در شهر رشت برگزار می‌شود و بعدازظهر این روز مراسم شهید انصاری در رودسر و شهید نورانی در لنگرود است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه آمار و ارقام نشان‌دهنده افزایش ورود مسافران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته است، تصریح کرد: آمار افزایش 60 درصدی ظرفیت تاسیسات گردشگری در استان ارائه شده است، اما به نظر می‌رسد این آمار باید دوباره بررسی شود.

نجفی ورود گردشگران را فرصتی برای گیلان خواند و اضافه کرد: از فرصت حضور گردشگران باید برای کاهش آمار بیکاری استفاده شود.

وی گردشگری را در حفظ اشتغال موجود مهم عنوان کرد و افزود: یکی از موضوع‌های مهم حضور بخش‌های خدماتی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران در گیلان است.

*عملکرد منفی تصادفات جاده‌ای گیلان در سال 94

استاندار گیلان با اشاره به عملکرد منفی تصادفات جاده‌ای استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: موتورسواران و عابران پیاده بیشترین تلفات جاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

نجفی گیلان را استان پایلوت ترومای کشور خواند و یادآور شد: با همکاری دستگاه‌های متولی باید جدیت لازم در کاهش تلفات جاده‌ای گیلان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آمار بالای تصادفات با فرهنگ، اندیشه و تمدن گیلان همخوانی ندارد، اظهار کرد: آموزش و مسائل فرهنگی در کاهش تصادفات جاده‌ای استان باید جدی گرفته شود.

استاندار گیلان به اجرای طرح «گیلان مطهر» توسط نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و افزود: در مسائل فرهنگی و آموزشی باید فعالیت بیشتری انجام شود و آنجا که نیاز است نیروی انتظامی و قوه قضائیه با جدیت برخورد کنند.

*آزادراه رشت ـ قزوین بازگشایی شود

نجفی با اشاره به اینکه انسداد آزادراه رشت ـ قزوین طولانی شده است، تصریح کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری مسیر مذکور باید بازگشایی شود.

وی به بهره‌برداری از بخشی از باقیمانده آزادراه قزوین ـ رشت در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: خردادماه امسال قرار بود قسمت مذکور زیر بار ترافیک برود و باقیمانده آزادراه در مردادماه به بهره‌برداری برسد، اما این امر اتفاق نیفتاده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران در شهرهای استان خاطرنشان کرد: تامین ارزاق عمومی از موضوع‌های مهم در گیلان است و در این زمینه مشکلی نداریم.

نجفی با ابراز گله‌مندی از قیمت‌ها در گیلان تصریح کرد: مسافران احساس می‌کنند به آنها اجحاف می‌شود و این امر زیبنده استان نیست.

وی خواستار محدودیت ساعت استفاده از قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها در گیلان شد و افزود: نظارت بر فعالیت قلیان‌سراها حائز اهمیت است و اگر مفسده‌ای ایجاد می‌کنند نباید فعالیت آنها ادامه پیدا کند.

*راه‌اندازی مرکز اعتیاد ماده 16 گیلان تا دو هفته آینده

استاندار گیلان با اشاره به اجرای ماده 16 ترک اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت اظهار کرد: طی دو هفته آینده مرکز اعتیاد ماده 16 گیلان راه‌اندازی می‌شود.

نجفی به حجم انبوه مسافران در ایام عید فطر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مرخصی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های متولی برای آماده کردن امکانات برای مسافران لغو شده است.

وی خواستار ایجاد فضایی شاد و فرح‌بخش در ایام عید فطر در گیلان شد و گفت: ایجاد محیط‌های فرح‌بخش باید با حفظ آرمان‌ها و مبانی اسلامی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار